Koncerno „Achemos grupė” ir UAB „Ega” valdoma bendrovė „Klaipėdos keleivių ir krovinių terminalas” (KKKT) netrukus uostamiestyje pradės universalaus terminalo, skirto keleiviams ir ratinei technikai, projektavimo darbus. Vasario mėnesį bendrovė kartu su Lietuvos architektų sąjungos Klaipėdos skyriumi organizuos keleivių salės pastato vizijos konkursą.
Pasak KKKT direktoriaus Benedikto Petrausko, iki metų pabaigos tikimasi parengti bendrą visų objekto dalių projektą ir išrinkti rangovus. Jeigu projekto partneriai laikysis užduočių grafiko, pirmąjį laivą terminale planuojama priimti po 18 mėnesių nuo statybų pradžios – 2009 metų birželį. B. Petrausko manymu, tai būtų graži dovana visuomenei Lietuvos vardo tūkstantmečio paminėjimo proga.
Keleivių terminalas yra labiau socialinis nei verslo objektas, todėl ši statyba įtraukta į Vyriausybės prioritetinių darbų programą. Ją finansuoti numatoma iš kelių šaltinių: Europos Sąjungos Sanglaudos fondo, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto ir privačiomis lėšomis. Terminalą sudarys nauja jūrinė dalis ir keleivių salė su krantinės galerijomis, jį įrengiant teks rekonstruoti geležinkelio ties naująja Smiltynės perkėla viaduką, pertvarkyti Minijos gatvės bei Baltijos prospekto sankryžą.
B. Petrausko manymu, keleivinio ro-ro terminalo savininkų investicijos gali viršyti 70 mln. Lt, iš Sanglaudos fondo tikimasi gauti 120 mln. Lt. Lėšos krantinėms numatytos uosto direkcijos biudžete. Šiuo metu kartu su Susisiekimo ministerija ir savivaldybe sprendžiamas dviejų lygių gatvės sankryžos finansavimo klausimas.
Sąlygos įgyvendinti daugiau kaip prieš dešimtmetį Klaipėdos miesto detaliajame plane įtvirtintą keleivių terminalo idėją susiklostė 2004 metų spalį pasikeitus bendrovės „Transfosa” savininkams. Koncernas „Achemos grupė” siekia uoste sudaryti geresnes sąlygas jūrinių keltų laivybai. Jos valdomos Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos Jūrų perkėlos terminalas dėl intensyvios laivybos yra perkrautas. Manoma, kad į naująjį terminalą pirmiausia tikslinga perkelti kompanijos DFDS LISCO Kylio liniją. Sudominti nauju Klaipėdos terminalu tikimasi ir kitus laivybos operatorius.
KKKT krauna rapsų aliejų, melasą ir vienintelė uoste teikia laivams sanitarines paslaugas. Per praėjusius metus bendrovės krovos apyvarta ūgtelėjo nuo 31 tūkst. tonų 2005 metais iki 65 tūkst. tonų. Dabartines veiklas 2008 metais numatoma perkelti į teritoriją greta Jūrų perkėlos terminalo.