Bankrutavusios arba veiklą pakeitusios bendrovės nesivargina pasirūpinti, kad nuo miesto pastatų būtų pašalintos jų reklaminės iškabos ir plakatai.
Tokiose reklamose dažnai nurodomi nebeegzistuojančių bendrovių adresai ir telefonai, reklamuojamos prekės ir paslaugos, kurių firmos nebeparduoda ir nebeteikia.
Tačiau reklamų savininkai ne visada skuba pašalinti gyventojus klaidinančias reklamas. Beveik prieš metus uždaryto kino teatro „Žemaitija” reklaminiai plakatai, kuriuose nurodomas ir informacijos telefonas, tebekabo keliose miesto vietose.
Vyriausiasis miesto dailininkas Mindaugas Petrulis pripažino, kad taip klaidinami vartotojai, tačiau teigė niekuo padėti negalintis.
M.Petrulis sakė, kad už gyventojų klaidinimą pirmiausiai turėtų atsakyti pastato savininkas, sutikęs, kad ant jo nuosavybės atsirastų reklaminis plakatas.
„Savivaldybė tik išduoda leidimus, tačiau už reklamos turinį neatsako. Suklaidinti gyventojai gali kreiptis į jų teises ginančias instancijas, o šios savo ruožtu turi teisę bausti pažeidėjus”, – aiškino vyriausiasis miesto dailininkas.
Nacionalinės vartotojų teisių apsaugos tarybos Klaipėdos apskrities skyriaus vedėjas Raimundas Kontrimas teigė skundų dėl klaidinančių reklamų, kuriomis nepasirūpino savo veiklą nutraukusios bendrovės, sulaukęs nebuvo.
Jis sakė, kad plakatais su pasenusia informacija pirmiausiai turėtų pasirūpinti savivaldybė – tai esą numatyta taisyklėse.
Tačiau M.Petrulis su tokia pozicija nesutinka.
„Negalime savavaliauti ir savo iniciatyva už mokesčių mokėtojų pinigus nuiminėti pasenusias reklamas. Tai – pastato, ant kurio ji pakabinta, arba teritorijos savininko reikalas”, – tvirtino jis.
Didelė „Žemaitijos” reklama vakar iki pietų kabėjo ir studentų miestelyje.
Universiteto Informacinių technologijų ir ryšių su visuomene skyriaus vedėja Vilma Skvarčinskienė negalėjo paaiškinti, kodėl šimtus studentų ir praeivių kasdien klaidinantis plakatas nebuvo pašalintas.
Po „Klaipėdos” žurnalistų skambučio praėjus vos valandai, reklamos nebeliko.
Kiti uždaryto kino teatro reklaminiai plakatai kol kas kabo ten pat, kur ir prieš metus.
Bendrovės „PC Žemaitija”, kuriai priklausė kino teatras, generalinis direktorius Vytautas Rickus nemato nieko bloga, kad plakatuose nurodytas klaidinantis informacijos telefono numeris.
„Paskambina ir sužino, kad kino teatras uždarytas. Kur problema?” – klausė jis.
V.Rickus nežinojo, kas turėtų pašalinti tikrovės neatitinkančius reklaminius plakatus. „Reikėtų pasidomėti”, – sakė praėjusių metų pavasarį veiklą nutraukusios „Žemaitijos” vadovas.