Paskirtas „Rail Baltica” koordinatorius

Europos Komisija ketverių metų kadencijai paskyrė europinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica” projekto įgyvendinimo koordinatorių, kuriuo tapo buvęs eurokomisaras, čekų kilmės Pavel Telička.

P.Telička bus vienas iš šešių trečiadienį paskirtų asmenų, atsakingų už konkrečių transporto tinklų plėtrą ES teritorijoje. Tokių asmenų paskyrimas – tai viena iš Europos Komisijos patvirtintų priemonių, skirtų glaudesniam politiniam ir techniniam koordinavimui plėtojant transeuropinį transporto tinklą (TEN-T).

Kaip pažymėjo už transportą atsakingas EK vicepirmininkas Jacques Barrot, didžiųjų transporto projektų įgyvendinimui stinga finansavimo, tačiau keletui tarpvalstybinių projektų taip pat kyla koordinavimo tarp valstybių narių sunkumų. Būtent tarpvalstybinius projektus labiausiai vėluojama įgyvendinti. Pasak jo, koordinatoriai palengvins atitinkamų valstybių dialogą, kad darbai ir finansavimo planai būtų geriau derinami. EK pirmininkas Jozė Manuelis Barroso paskyrė Jacques Barrot pirmininkauti iniciatyvinei grupei, kad transeuropiniai transporto, energijos ir telekomunikacijų tinklai galėtų geriau prisidėti prie ekonomikos augimo.

„Tai, kad paskirtas „Rail Baltic” koordinatorius – gera naujiena Lietuvai,” teigė Susiekimo ministerijos sekretorė Liudmila Zumerienė. Pasak jos, Susisiekimo ministerijos valstybės sekretorius Alminas Mačiulis jau turėjo neformalių susitikimų su P.Telička, kuriuose buvo pateikta išsami informacija apie Lietuvos pasirengimą įgyvendinti šį projektą. „Tikimės glaudaus ir sėkmingo bendradarabiavimo ateityje”,- teigė L.Zumerienė.

Komisarai, paskirti ketverių metų kadencijai (jai pasibaigus, jie gali būti paskirti dar vienai kadencijai) po konsultacijų su Europos Parlamentu ir suinteresuotoms valstybėms narėms pritarus, turės koordinuoti po vieną Sąjungos prioritetinį projektą. Siekiant užtikrinti jų nepriklausomumą, nei vieno jų pilietybė nėra tų šalių, su kuriomis jie dirbs.
Koordinatoriai pateiks metinę ataskaitą, joje nurodydami padarytą pažangą įgyvendinant projektą, projektų ypatybėms galinčius turėti pokyčius, ir kliūtis bei sunkumus, galinčius gerokai užvilkinti projektų pabaigos terminus. Už pramoninį projektą, skirtą įgyvendinti geležinkelių eismo valdymo sistemą, atsakingas koordinatorius glaudžiai bendradarbiaus su geležinkelių sektoriumi ir valstybėmis narėmis, kad 2007 metais būtų parengtas koordinuotas sistemos įgyvendinimo visoje Europoje planas.

Komisija taip pat siūlo įsteigti Vykdomąją agentūrą, atsižvelgiant į pasiūlytą padidėjusį 2007-2013 metų finansinių perspektyvų biudžetą ir būtinybę papildyti turimus resursus naujais darbuotojais, turinčiais įvairias labai specializuotas kompetencijas, kurių reikia kiekvienam dideliam projektui. Komisija paves Agentūrai TEN-T skirtų dalinių finansinių įnašų valdymo administracines ir technines užduotis. Agentūra kartu su Europos investicijų banku (EIB) sudarys galimybę projektų teikėjams suderinti kitų Europos fondų intervencijas.

Iš pradžių Agentūra valdys esamą biudžetą, o nuo 2007 m. ji veiks visu pajėgumu. Patvirtinus naująsias finansines perspektyvas, ji bus išplėsta siekiant patenkinti su naujuoju biudžetu susijusius poreikius.

LR Susisiekimo ministerija

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.