Bendrovės „Kauno energija” atliekami hidrauliniai bandymai gyventojų ramybės netrikdo
Bendrovė „Kauno energija” kitą mėnesį planuoja baigti kasmet atliekamus šiluminių trasų hidraulinius bandymus.
„Visi darbai vyksta sklandžiai. Apie juos vartotojus informuojame internetu. Informacija spausdinama ir ant pateikiamų sąskaitų bei „Kauno dienoje”. Gyventojai be karšto vandens lieka maždaug savaitę. Jokių skundų nesulaukėme”, – teigė bendrovės generalinio direktoriaus pavaduotojas Rytis Kučinskas.
Iš klaidų pasimokė
Ankstesniais metais bendrovės „Kauno energija” atliekami darbai sulaukdavo nemažai gyventojų nepasitenkinimo.
Jie trukdavo net kelias savaites, tačiau firmos atstovai teigė, kad tai jau praeitis. Dabar visi darbai atliekami per savaitę, todėl kauniečiai didesnių nepatogumų nepatiria.
Pasak R.Kučinsko, Kaunas tarsi padalytas į 9 hidraulinių bandymų zonas. „Septyniose zonose darbai jau atlikti, todėl rugpjūtį viską turėtume baigti. Likusios dvi zonos apima dalį Dainavos ir Žaliakalnio mikrorajonų”, – teigė vienas „Kauno energijos” vadovų.
Preliminariais apskaičiavimais, šiemet šiluminių trasų remontui bus išleista apie 6 milijonai litų.
Gyventojai turėtų būti atidūs
Specialistai neslėpė, kad informacija apie atliekamus darbus platinama ne tik dėl to, kad gyventojai žinotų, kada nebus tiekiamas karštas vanduo.
„Labai svarbu, kad hidraulinių bandymų metu gyventojai atjungtų namo vidaus šildymo sistemą nuo šilumos tiekimo tinklų. To nepadarius dažnai įvyksta avarijos, spaudimo neatlaikę radiatoriai „susproginėja”. Būtent dėl to ir stengiamės apie būsimus bandymus informuoti gyventojus”, – teigė R.Kučinskas. Specialistai neslėpė, kad, nepaisant visų pastangų, kasmet tokių atvejų neišvengiama.
Pasak R.Kučinsko, vidaus sistemų atjungimu nuo šiluminės trasos turėtų pasirūpinti bendrijų atstovai.
„Mūsų bendrovės padalinys Kaune eksploatuoja apie 1800 namų. Šių pastatų gyventojai gali būti ramūs”, – sakė vienas „Kauno energijos” vadovų.
Rasta nemažai pažeistų vamzdynų
Vakar šiluminė trasa buvo remontuojama šalia Taikos prospekto ir Studentų gatvės sankryžos.
Pasak specialistų, kasmet hidraulinių bandymų metu šiluminėse trasose randama apie 150-200 silpnų vietų, kurias tenka remontuoti.
„Dažniausiai trasų remontui naudojami plieniniai vamzdžiai, apšiltinti poliuretano putų izoliacija ir dengti specialiu apvalkalu. Kauno mieste jau paklota apie 34 kilometrai tokių vamzdžių”, – teigė „Kauno energijos” specialistai. Jie taip pat užsiminė, kad pernai buvo nutiesta apie 2,7 kilometro naujos trasos. Šiuo metu bendrovė aptarnauja apie 5 tūkstančius vartotojų.
Kaune nutiesta daugiau nei 350 kilometrų šiluminės trasos. Specialistai neslėpė, kad kai kurie vamzdžiai pakloti prieš 40 ir daugiau metų.
„Tačiau senų vamzdynų nėra daug – apie 26 kilometrus. Maždaug 142 kilometrų šiluminės trasos amžius svyruoja nuo 30 iki 40 metų. 103 kilometrų trasos amžius – 20-30 metų”, – teigė „Kauno energijos” atstovai.
Arūnas Andriuškevičius