Išskirtines dovanas kuriančioms įmonėms metų pabaiga – pats darbymetis. Daugiausia užsakymų joms duoda savo įvaizdžiu besirūpinančios didžiosios kompanijos.
Kalėdų proga savo klientus ir verslo partnerius sveikina dauguma įmonių. Vienoms – tai kasmet sudėtingai sprendžiamas galvosūkis, o kitos šią progą išnaudoja ne tik kaip dėmesio ir draugystės ženklą, bet ir kaip vieną iš būdų formuoti ir įtvirtinti savo įvaizdį. Ko gero, sunkiausia išlikti unikaliam. Tuo naudojasi įmonės, klientams siūlančios nestandartines dovanas.
Svarbiausia – išsiskirti
Stiliaus namų „Trinitė” direktorė Edita Šekštelienė subūrė jaunų menininkų komandą, kurios paslaugomis mielai naudojasi išskirtinumo ieškančios bendrovės.
„Pagrindiniai „Trinitės” kūrėjai – dizainerė, modeliuotoja ir dailininkas skulptorius. Be kitų nestandartinių paslaugų – darbo aprangos, renginių scenarijų, kasmet ne vienai didelei Lietuvos įmonei sukuriame unikalias kalėdines dovanas. Verslo dovanas sukuriame, supakuojame ir galiausiai pasirūpiname jų pristatymu. Mūsų užsakovai gali būti ramūs: kitos tokios dovanos jų klientai ar verslo partneriai tikrai negaus”, – sako Šekštelienė.
Anot jos, ši paslauga iš esmės skiriasi nuo rinkimosi iš katalogo. Prieš imdamiesi darbo menininkai su užsakovu aptaria įmonės įvaizdį ir tikslus, apmąsto, kokia dovana juos geriausiai atitinka ir kokią žinią norima perduoti įteikiant konkrečią kalėdinę dovaną.
„Mūsų kuriamos dovanos – kur kas daugiau nei mandagumo ženklas. Tai įmonės įvaizdžio formavimo priemonė. Čia kuriamos individualios dovanos. Pagaliau, net tai tik puodelis, jis bus margintas rankomis, supakuotas ir įdėtas į įmonės įvaizdį atitinkančių raštų ir spalvų maišelį. Jei kaklaraištis – vienintelis toks visame pasaulyje”, – pasakoja Šekštelienė.
Klientai – didžiosios įmonės
Pasak jos, didėjantis „Trinitės” užsakovų skaičius liudija, kad individualių dovanų poreikis pastaraisiais metais sparčiai didėja, vis daugiau investuojama į dovanas, kurios būtų ne tik brangios, bet ir rodytų įmonės vertybes, verslo principus, požiūrį į klientus ir partnerius. Stiliaus namų paslaugomis mielai naudojasi tokios verslo galiūnės kaip „Omnitel”, „TD Baltic”, „TMD Partners”, „Hansabankas”, „Fima” ir kitos. Kalėdinių dovanų idėjas stiliaus namuose dirbantys menininkai su savo užsakovais aptaria vos įpusėjus rudeniui.
Nepaisant to, ar dovana gaminama specialiai, ar perkama, stiliaus namų direktorė pataria dar rudenį apmąstyti, ko norima pasiekti būsima kalėdine dovana: juk kiekvienas daiktas gali tapti konkrečią žinią ar nuotaiką perduodančiu ženklu. Bet kuriuo atveju tai – investicija, tad ir investuoti reikėtų tikslingai.
Dizainą sukuriate patys
Iškabos su „Fotofabriko” pavadinimu nerasite jokiame mieste, tačiau jis jau trečius metus gyvuoja internete. Daug fotografuojantieji žino šią įmonę. Bendrovė gamina pačius įvairiausius suvenyrus, su nuotraukomis ar unikaliais dizaino kūriniais. Visa šitą galite sukurti patys, o „Fotofabriko” darbuotojai jūsų idėją perkels ant raktų pakabuko, unikalaus puodelio-širdelės, pagalvėlės, torto, kilimėlio pelei ar kitų pačių netikėčiausių suvenyrų.
„Fotofabriko” direktorius Laimis Inokaitis sako, kad suvenyrus rinkai siūlyti įmonė pradėjo prieš dvejus metus, tad vyrauja tendencija, jog švenčių laikotarpiu užsakymai padidėja apie 10 kartų.
„Suvenyrus užsako tiek pavieniai asmenys, tiek įmonės. Paprastai jie nori ant gaminių matyti savo susikurto dizaino atvaizdą. Ant puodelių, marškinėlių, pagalvėlių vaizduojami koncepciniai įmonių piešiniai”, – pasakoja Inokaitis. Jis sako, kad lietuviai linkę kalėdines dovanas pasilikti paskutinei minutei. Tik vienas kitas klientas apie tai pagalvoja prieš keletą mėnesių.
Tūkstančiai suvenyrų
Šiais metais į Lietuvos rinką pateks per 12 tūkst. unikalių suvenyrų, kuriuos pagamins „Fotofabrikas” ir jų partneriai. 2006-ųjų spalį įmonė tapo Kinijos bendrovės „Photo USA Elektronic Graphic Inc.” atstove Baltijos šalyse, todėl jos žaliavomis naudojasi ir kitos reklamos bei dizaino bendrovės. Jiems „Fotofabrikas” parduoda gaminius ir pasiūlo savo patirtį. Inokaitis sako, kad iki šiol „Fotofabrikas” iš kinų yra nupirkęs įvairios įrangos ir žaliavų už 100 tūkst. JAV dolerių. Be to, įmonė atstovauja ir kitoms gerai žinomoms Vokietijos, Ispanijos, Lenkijos bendrovėms. Vien iš suvenyrų gamybos pernai „Fotofabrikas” pasiekė 95 tūkst. litų apyvartą, o šiemet ji viršys 200 tūkst. litų.