Po Naujųjų metų brangs alus

Dėl prasto miežių derliaus kitų metų pradžioje prognozuojamas lietuviško alaus brangimas. Aludariai kol kas neįvardija, ar didelis, tačiau tvirtina, kad neišvengiamas.

Šiemet dėl itin karštos vasaros šalyje neužderėjo tiek miežių, kiek prognozuota. Prastas derlius surinktas ir kitose šalyse. Tai kelia salyklo kainą. Kadangi jis yra viena pagrindinių alaus dalių, aludariai jau kalba apie šio gėrimo brangimą.

„Salyklo kainų padidėjimas dėl prasto derliaus visose šią kultūrą auginančiose šalyse yra neišvengiamas, ir po Naujųjų metų „Švyturys-Utenos alus” už salyklą mokės maždaug 70 procentų daugiau”, – sakė šios uždarosios akcinės bendrovės Viešųjų ryšių vadovas Dainius Smailys.

Jo teigimu, tokio ryškaus žaliavos brangimo įmonei nepavyks kompensuoti vidiniais rezervais, nes po Naujųjų metų didėja ir energetinių išteklių, metalo bei PET žaliavos kainos, sparčiai brangsta darbo jėga.

„Dėl šių priežasčių, matyt, būsime priversti padidinti alaus kainą, tačiau šiandien joks sprendimas dar nėra priimtas – nei dėl brangimo datos, nei kiek brangtų”, – sakė „Švyturys-Utenos alus” atstovas. D.Smailys tik galėjo užtikrinti, kad iki Naujųjų metų kainos tikrai nedidės.

Čygo ir Kalkio TŪB „Rinkuškiai” komercijos ir marketingo direktorius Vidas Meženskas taip pat patvirtino, kad dėl brangstančio salyklo brangs ir alus.

Įmonės komercijos ir marketingo direktorius teigė, kad žiemą lyg ir būtų ne laikas didinti kainas produkto, kurio daugiausia nuperkama vasarą, tačiau iš vidinių rezervų to jau neįmanoma kompensuoti. „Salyklas brangsta apie 80 procentų, – sakė V.Meženskas. – Po Naujųjų metų didės ir kitos sąnaudos, tad bus jau nebeįmanoma dirbti senomis kainomis”.

Be to, kadangi „Rinkuškiai” naudoja tik natūralias medžiagas, neišvengiamai sunaudojama daugiau salyklo. „Jei kitų įmonių alaus kainoje salyklas sudaro apie 20 procentų, mūsų – apie 30”, – aiškino V.Maženskas.

Alaus kaina, V.Mežensko manymu, galėtų pakilti apie 20 centų. Tačiau jis netiki, kad dėl to lietuviai pradės pirkti daugiau užsienietiško alaus.

„Lietuviai kol kas lojalūs lietuviškam alui. Užsienietišką alų jie perka kaip egzotišką – paragauti”, – sakė jis.

Be to, salyklas brangsta ne vien Lietuvoje, bet visoje Europoje. V.Mežensko teigimu, apskaičiuota, jog salyklo trūkumas Europoje – milijonas tonų.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Ekonomika su žyma , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.