Vairuotojai kratosi dujų

Degalinių tinklai negarantuoja, kad artimiausiomis dienomis likviduos kuro stygių

Didžiausių tinklų – „Lukoil” ir „Statoil” degalinėse ir vakar trūko suskystintų dujų. Kai kurios degalinės visai sustabdė prekybą dujomis, nes išseko jų atsargos.

Riba gali tapti 2,5 lito

Vakar Kaune daugelyje „Lukoil” ir „Statoil” degalinių dujos kainavo po 2,09 lito už litrą. Kai kuriose degalinėse jų visai nebuvo. „Lukoil Baltija” Kauno filialo direktorius Antanas Lukoševičius sakė, kad dujomis prekiaujama ne visose degalinėse. „Jų trūksta ir kituose tinkluose. Pasisekė tiems, kurie jų turėjo daugiau sukaupę”, – sakė jis.

Vakar vairuotojai degalinėse spėliojo, kiek dar gali brangti dujos. „Juk prieš tris savaites jos kainavo tik po 1,70 lito. Kai kaina pakilo iki 1,90 lito, jau pradėjau spėlioti, ar dar verta pirkti dujas, o gal piltis tik benziną”, – svarstė Saulius.

Kitas vairuotojas tikino girdėjęs specialistus aiškinant, kad dujas verta pirkti, jeigu jos kainuoja iki 2,50 lito. „Man sakė, kad su 50 litrų benzino, kiek telpa mano bake, galiu nuvažiuoti tiek, kiek su 60 litrų dujų. Apskaičiavau, kad jeigu dujos kainuoja daugiau kaip pustrečio lito, man pigiau pirkti benziną”, – sakė vairuotojas.

Dėl didėjančių dujų kainų darbo beveik nebeturi dujų įrangos montuotojai. Kai kurie servisai jau užsidarė. „Šiuo metu beveik neturime užsakymų, nes mieste net dujų ne visada yra. Be to, kai dujų kaina už litrą viršija 2 litus, nelabai apsimoka įsirengti dujų įrangą, nes ji per keletą metų jau nebeatsipirktų”, – sakė vienos didelės bendrovės atstovas. Anot jo, šiuolaikinė dujų įranga keturių cilindrų varikliui kainuoja nuo 2500 iki 5000 litų.

Kainos pokyčių neprognozuoja

„Statoil Lietuva” Pardavimo ir tiekimo departamento direktorius Skirmantas Mačiukas sakė, kad jau antradienio vakare į Lietuvą pradėtos tiekti dujos iš užsienio.

„Negaliu pasakyti, kad dujų artimiausiomis dienomis nebetrūks. Iki šiol „Mažeikių nafta” tiekdavo 70 proc. automobilininkams reikalingų suskystintų dujų. Nelikus dujų Mažeikiuose, jų staiga pritrūko, nes iš užsienio buvo įsivežama tik apie 30 proc. reikalingo kiekio. Tikimės, kad greitu laiku vėl turėsime iki 80 proc. anksčiau turėtų atsargų. Galbūt to ir užteks, nes dujų paklausa dėl kainos smarkiai sumažėjo”, – sakė jis. Anot S.Mačiuko, dujos į Lietuvą dabar gabenamos iš Latvijos, Rusijos, Baltarusijos.

„Benzino Lietuvoje netrūksta ir tikrai nepritrūks. Mes jį importuojame iš Skandinavijos, o „Mažeikių nafta” taip pat jo turi pakankamai”, – sakė S.Mačiukas.

„Lukoil Baltija” atstovas spaudai Kęstutis Gečas sakė, kad persiorientuoti į kitus tiekėjus užtruks keletą savaičių ar net porą mėnesių. Anot jo, dujų stygius buvo jaučiamas dar ir iki gaisro Mažeikiuose.

Konkurencijos taryba stebės situaciją

Konkurencijos taryba stebės, ar neatsirado kartelinių susitarimų. Apie tai Žinių radijui teigė ūkio ministras Vytas Navickas. Anot jo, suskystintų dujų importo licencijas turi apie 20 įmonių, nemažai įmonių gali dujas pardavinėti rinkoje, todėl rinka nėra monopolizuota, joje galima ieškoti nebent kartelinių susitarimų.

Ūkio ministro vertinimu, suskystintų dujų kaina pastaruoju metu kyla, nes po gaisro jų gamyba smarkiai sumažėjo „Mažeikių naftoje”, o paklausa yra žymiai didesnė už pasiūlą.

Tuo tarpu potencialūs suskystintų dujų tiekėjai išnaudoja nepavydėtiną Lietuvos rinkos situaciją ir bando kelti dujų kainas. Lietuvoje per metus suvartojama apie 300 tūkst. tonų suskystintų dujų.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.