„Subaru” pardavėjų kare pergalę švenčia pirkėjai

Lietuvoje parduodami nauji Japonijos gamintojo „Subaru” automobiliai – pigiausi Europoje, o gal ir visame pasaulyje.

Patikimų automobilių vardą pelnę „Subaru” Lietuvoje kainuoja beveik 20 procentų pigiau negu užsienyje. Tokią situaciją lėmė įsiplieskęs kainų karas tarp oficialaus gamintojo atstovo Lietuvoje įmonės Japoniškų markių automobilių centro (JMAC) ir įmonės „Autoerdvė”, kuri taip pat siūlo naujų mašinų.

„Subaru” atstovo teisių neturinti „Autoerdvė” naujus automobilius gabena iš Vokietijos. Tokie pardavėjai vadinami pilkaisiais. Norėdamas sėkmingai konkuruoti rinkoje JMAC taip pat sumažino kainas, kurios buvo derinamos su „Subaru” regiono centru Švedijoje įmone „IM Nordic”.

Naujos „Subaru” mašinos ieškančiam vairuotojui dabar – puikus metas. Į Lietuvą jau krypsta ir užsieniečių akys.

Stebisi vokiečių drąsa

JMAC direktorius Vykintas Kezys tvirtino, kad kiekvienas oficialus gamintojo atstovas gauna teisę prekiauti automobiliais konkrečioje teritorijoje.

„Galutinis mašinos pirkėjas gali gyventi ir užsienyje, tačiau neturime teisės svetimoje zonoje steigti padalinių, atidaryti salonų”, – aiškino JMAC vadovas.

V.Kezys mano, kad vokiečiai elgiasi neteisėtai ir pažeidžia susitarimus su gamintojais. „Autoerdvės” vadovams jis priekaištų neturi, nes jie esą tiktai užsiima verslu.

„Autoerdvei” naujus automobilius tiekia oficiali „Subaru” atstovybė Vokietijoje bendrovė „Autohaus Trautner KG”.

V.Kezys mano, kad vokiečiai elgiasi neteisėtai ir pažeidžia susitarimus su gamintojais. „Autoerdvės” vadovams jis priekaištų neturi, nes jie esą tik užsiima verslu. JMAC direktorius spėjo, kad Vokietijos bendrovė nori įsitvirtinti Lietuvoje, tad automobilius tiekia itin palankiomis sąlygomis.

Ar apie unikalų reiškinį Lietuvoje žino „Subaru” įmonės vadovybė?

„Mes situaciją aptarėme su regiono atstovais Švedijoje. Susidarė įspūdis, kad gamintojai nenori veltis į tokius reikalus”, – kalbėjo V.Kezys.

Siekia atstovo teisių

Interneto tinklalapyje skelbiama, kad „Autoerdvė” nėra oficiali „Subaru” atstovybė Lietuvoje, bet yra oficiali ir įgaliota savo pagrindinio prekybos partnerio atstovė. Bendrovės direktorius Gediminas Saudargas įsitikinęs, kad Europos Sąjungos priimtos direktyvos leidžia taikyti tokią prekybos naujais automobiliais schemą.

„ES direktyvos smarkiai padidino prekybos laisvę. Jose yra išlygų, kuriomis pasinaudojome. Plačiąja prasme mes esame tarpininkai tarp pardavėjo bei pirkėjo”, – aiškino „Autoerdvės” vadovas.

Savo argumentų tvirtumą jis grindė aplinkybe, kad lig šiol niekas nepradėjo teisinio ginčo.

G.Saudargas nenorėjo atskleisti detalių, kaip atliekama bendrovės parduotų mašinų garantinė priežiūra.

Jis tik patikino, kad visoms mašinoms užtikrinama gamintojo numatyta 3 metų arba 100 tūkstančių kilometrų ridos garantija.

G.Saudargas pasakojo, jog „Autoerdvė” siekia oficialaus „Subaru” atstovo teisių, vykdo keliamus reikalavimus klientų aptarnavimui, tačiau prekybą regione kontroliuojanti Švedijos bendrovė juos ignoruoja.

Pirkėjų stygiumi nesiskundžia

JMAC direktorius V.Kezys pasakojo, jog palankios kainos gerokai padidino naujų „Subaru” automobilių pardavimą Lietuvoje.

Jiems dabar tenka apie 4 proc. rinkos. Dar visiškai neseniai klientams tekdavo eilėse laukti užsakytų automobilių.

„Norėtume, kad esamos mašinų kainos išliktų visą laiką”, – neslėpė bendrovės vadovas.

Daugelyje Vakarų Europos šalių šis Japonijos gamintojas pastaruoju metu negali pasigirti puikiais rezultatais. Šįmet iki rugsėjo pradžios JMAC pardavė 410 mašinų. Šalyje registruota dar beveik 300 2006-aisiais gamintų „Subaru” automobilių. Tikėtina, kad didžiąją jų dalį pardavė „Autoerdvė”.

G.Saudargas teigė, kad „Autoerdvė” siekia oficialaus „Subaru” atstovo teisių, vykdo keliamus reikalavimus klientų aptarnavimui, tačiau prekybą regione kontroliuojanti Švedijos bendrovė juos ignoruoja.

Tarp JMAC klientų yra Latvijos įmonių, pirkti mašinų vis dažniau atvyksta lenkai.

Stebinanti Lietuvos statistika

Vien JMAC parduoti „Subaru” automobiliai užima beveik 4 procentus Lietuvos naujų mašinų rinkos. Pridėjus „Autoerdvės” rodiklius, rinkos dalis padidėtų iki 6-7 procentų.

Europos šalyse šie japoniški automobiliai užima gerokai kuklesnes pozicijas – jiems vidutiniškai tenka 0,5 proc. rinkos. Su lietuviais gali varžytis tik šveicarai, kurie labai aktyviai perka „Subaru” automobilius.

Latvijoje šiemet iš salonų išriedėjo beveik 300 naujų „Subaru”.

Pigiausią „Impreza” JMAC galima įsigyti už 51,9 tūkst. litų, „Legacy” – už 67,9 tūkst. litų, „Forester” – už 62,9 tūkst. litų, „Outback” – už 75,9 tūkst. litų.

V.Kezys pasakojo, kad pastaraisiais mėnesiais klientai itin aktyviai pirko vienatūrius „Forester”, tačiau nuo jų labai mažai atsilieka „Outback” modelis.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , , , , , , , , , , , .

2 atsiliepimai į "„Subaru” pardavėjų kare pergalę švenčia pirkėjai"

  1. marlena

    Autoerdve.lt !!!Super

  2. robertino

    super del „aptarnavimo” ? ar kainu ? 🙂

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.