„Lietuvos avialinijų” akcininke tapo „Sanitex”

Pernai privatizuotą aviakompaniją „Lietuvos avialinijos”(LAL), rinkoje veikiančią su prekės ženklu „flyLAL”, nuo šiol kontroliuos trys pagrindinės akcininkės – elektronikos sprendimų bendrovė „Fima”, investicijų bendrovė „ŽIA valda” ir viena didžiausių distribucijos ir logistikos bendrovių „Sanitex”.

Šioms trims įmonėms proporcingai jų turimam bendrovės „LAL investicijų valdymas” akcijų kiekiui savo paketą parduoda statybų bendrovė „Garantas”. Iki tol ji per savo antrinę įmonę „Garantas development” tiesiogiai valdė 16,5 proc. ir pagal opcionų sutartis 13,6 proc. „LAL investicijų valdymas” akcijų. Sandorio suma neskelbiama.

Pasak LAL pranešimo, akcijų pirkimas įvyko įsigyjant pačią bendrovę „Garantas development”. Šią bendrovę planuojama pervadinti ir, kai leis sutarties su Valstybės turto fondu apribojimai, ji bus prijungta prie „LAL investicijų valdymo”. Tuomet „Fima” kontroliuos 42,85 proc., „ŽIA valda” – 42,85 proc., „Sanitex” – 14,30 proc. „LAL investicijų valdymo” akcijų.

„Aviakompanijos įsigijime mes dalyvavome kaip finansiniai investuotojai. Po privatizavimo reikėjo užtikrinti sistemingesnę bei efektyvesnę bendrovės veiklą, sustiprinti ją finansiškai. Dabar kompanija sklandžiai veikia be didesnio akcininkų dalyvavimo vidaus procesuose”, – teigė „Garanto” generalinis direktorius Petras Vasiliauskas.

Pasak jo, bendrovę tenkina finansinė grąža, kurią gavo iš pirminės investavimo stadijos. „Tuo tarpu ateityje dalyvausime kaip konsultantai ir, galbūt, kaip kai kurių objektų bendrasavininkiai”, – teigė P.Vasiliauskas.

Jo teigimu, dabar „Garantas” vykdo bendrus projektus ir su „LAL investicijų valdymo” akcininkėmis.

Maždaug per mėnesį turėtų pasikeisti LAL valdybos sudėtis.

„LAL investicijų valdymas” kontrolė ir toliau bus koncentruojama keleto likusių akcininkų rankose. Tikėtina, kad akcininkų struktūra dar gali keistis. „, – teigė „flyLAL” valdybos narys bei pagrindinis „ŽIA valdos” akcininkas Gediminas Žiemelis.

Pasak jo, taip pat svarstoma patį „LAL investicijų valdymą” iš akcijų turėtojo paversti projektus administruojančia bendrove, į jos struktūrą įliejant šiuo metu steigiamas su aviacija susijusias įmones, kurias planuojama pristatyti po keleto mėnesių.

LAL anksčiau skelbė iki rugsėjo 30-osios pratęsusi derybas su potencialia investuotoja – Švedijos pigių skrydžiu bendrove „FlyMe Europe” – dėl 33 proc. akcijų paketo pardavimo.

G.Žiemelis „JT Naujienoms” sakė, kad prieš pat rugsėjo pabaigą paaiškės, ar toliau bus deramasi ar šias derybas nutraukti.

„Situacija labai pasikeitė nuo to laiko, kai pradėjome derybas, ir mums netenkina susitarimas iš finansinės pusės, – sakė G.Žiemelis. – Mes norime platesnio bendradarbiavimo – kad perkeltų lėktuvų remontą į mūsų turimą bazę, naudotųsi turimu mokymo centru…Nenorime įsileisti naujų akcininkų tik tam, kad siūlytų tik pigius skrydžius”.

Apie tai, kad Lietuvos bendrovę netenkina „FlyMe Europe” siūlomos sąlygos, kalbėta dar gegužę. Švedijos kompanijos siūloma kaina už Lietuvos aviakompanijos beveik trečdalį akcijų neskelbiama.

LAL pastaruosius metus dirbo nuostolingai. Šiemet planuojama iš tiesioginės veiklos uždirbti pelno, tačiau dėl amortizacijos bei kitų dalykų pelningai 2006 metų nepavyks baigti.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Ekonomika su žyma , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.