Aptarnavimo kokybė kenčia dėl darbuotojų trūkumo

Vasara prekybininkams būna įtemptas laikas. Prekybos centruose ilgesnės eilės susidaro ne tik dėl pagausėjusio atostogaujančiųjų pirkėjų būrio, ilgų šios vasaros savaitgalių, bet ir dėl darbuotojų trūkumo. Vieni prekybos centrų darbuotojai atostogauja, kiti – išvyksta užsidirbti į užsienį. Tam, kad ypač smarkiai nenukentėtų aptarnavimo kokybė, dirbti priimami ir studentai, ieškoma kitų būdų, kaip privilioti darbuotojus.
UAB „VP Market” atstovė ryšiams su visuomene Viktorija Jakubauskaitė tvirtino, kad, įstojus į ES ir atsiradus galimybei išvykti dirbti į užsienį, nemažai gyventojų taip ir pasielgė.

„Tai turėjo įtakos visai aptarnavimo sferai. Ne tik parduotuvėms, bet ir kavinėms, viešbučiams, turgui ir kt. Mūsų prekybos centruose sudaromi darbuotojų grafikai, atsižvelgiant į pirkėjų srautus. Tačiau turime pripažinti, kad eilės būna. Bet juk jos būna ir turguje, ir prie teatro bilietų kasų”, – aiškino V.Jakubauskaitė.

Jos teigimu, taip pat pastebima, kad imta daugiau pirkti bei auga perkamoji galia. Įtakos turi ir atostogos, karšta vasara, ilgi savaitgaliai, kai dauguma keliauja prie jūros, ežerų ir pan.

Tiekėjai, gamintojai, prekybininkai tokiu metu dirba visu pajėgumu, tačiau populiariausių prekių vis tiek nespėjama krauti į lentynas, šaldiklius – pirkėjai iš karto nuperka.

„Šios karštos vasaros paprastą dieną, pvz., kefyro pirkimas išaugo du kartus, o per savaitgalius – kelis, ledų – daugiau nei 10 kartų, kelis kartus daugiau nei įprasta nuperkama gaiviųjų gėrimų, vandens, alaus, kelis kartus daugiau šašlykų, kepsnių, daržovių, vaisių, duonos ir pan. Parduotuvių lentynos ir sandėliai, deja, ne guminiai, nors dirbame nesustodami…” – aiškino bendrovės atstovė ryšiams su visuomene.

„Vietose, kur daugiau poilsiautojų, kasmet vasarą kaip tik įdarbiname daugiau darbuotojų, pvz., Palangoje kiekvieną vasarą darbuotojų įdarbiname papildomai 50 proc. daugiau”, – aiškino situaciją atstovė ryšiams su visuomene.

Gelbsti moksleiviai ir studentai

Jau kelerius metus iš eilės vasarą bendrovė priima į darbą moksleivius ir studentus.

„Be abejo, jaunuoliai labai pagelbsti vasarą, kai padidėja pirkėjų srautas, kai parduotuvių darbuotojams prasideda atostogos. Pernai pas mus įvairiuose miestuose veikiančiose parduotuvėse dirbo apie 1000 moksleivių ir studentų, šiemet priėmėme dirbti tiek pat. Paklausimų dėl darbo vasarą gavome labai daug jau nuo metų pradžios”, – pasakojo V.Jakubauskaitė.

Jos teigimu, yra moksleivių, kurie padirbėja porą dienų ir išeina, tačiau nemažai jaunuolių bendrovėje vasarą dirba jau ne vienerius metus. Be to, pasilieka dirbti ir kai kurie studentai – darbo grafiką derina su studijomis.

„Mūsų kasininkų-pardavėjų alga prasideda nuo 700 Lt. Mokesčių inspekcijos turimais praėjusių metų duomenimis, pas mus dirbančių kasininkų alga yra didesnė nei kitur. Dirbama pagal suminį darbo grafiką, keturias dienas dirba, keturias ilsisi, algos nuolat didėja, gerai dirbantys darbuotojai skatinami”, – tvirtino ji.

Moksleiviai „VP Market” prekybos centruose priimami tik nuo 16 metų. Kreipiasi nemažai ir 14-15 metų moksleivių, jų tėvų. Jaunimas dirba įvairius darbus – salės darbuotojais, pardavėjais, padėjėjais, asistentais, sandėliuose.

Vasarą dirba užsienyje

UAB „Norfos mažmena” atstovo ryšiams su visuomene Dariaus Ryliškio teigimu, sakyti, kad vasarą „Norfos” prekybos centruose labai trūksta darbuotojų, negalima, tačiau padėtį įvardijo kaip įtemptą, ypač didžiuosiuose miestuose.

„Daug žmonių išvažiavo į užsienį ne vien ilgam laikui, bet ir sezono darbams. Ypač darbuotojai vyrai išvyksta vasarą į užsienį, ten užsidirba, o grįžę vėl įsidarbina prekybos centruose”, – aiškino D.Ryliškis.

Jis pripažino, kad vasarą pirkėjams „Norfos” prekybos centruose taip pat tenka pastovėti ilgesnėse eilėse, nukenčia aptarnavimo kokybė.

„Kai trūksta žmonių, eilės būna didesnės, ypač savaitgaliais, kai perkama daugiau. Šią vasarą, kai buvo ilgi ir labai karšti savaitgaliai, tas krūvis dar labiau padidėjo. Žmonės, turėdami daugiau laiko, perka daugiau”, – sakė D.Ryliškis.

Dėl šios priežasties bendrovė priversta ieškoti žmonių, kurie galėtų pavaduoti išvykusiuosius. Moksleiviai, jo manymu, problemos neišsprendžia – nepilnamečiai negali būti materialiai atsakingi.

Kiekviena parduotuvė problemas sprendžia pati – individualiai ieško darbuotojų. Tad daug kas priklauso nuo vadovo iniciatyvumo, darbo atmosferos. D.Ryliškio teigimu, darbo užmokesčio sistema „Norfoje” yra lanksti. Atlyginimas priklauso nuo parduotuvės apyvartos, kiekvieno darbuotojo konkrečių rezultatų, kvalifikacijos, darbuotojų skaičiaus.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Ekonomika su žyma , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.