Pavasaris kviečia pasirūpinti mašinomis

Nutirpus sniegui keliuose padidėjantis greitis – ne vienintelė priežastis, dėl kurios pavasarį prevenciškai reikėtų apžiūrėti žiemos išvargintas transporto priemones.

Eismo saugumui įtakos turi ir menkiausios smulkmenos, pavyzdžiui, susidėvėję valytuvai ar žiemos purvu pasidengę stiklai. O gatvėse barstytos druskos gali ir visai „suėsti” automobilį. Būtent nuo druskų šalinimo ir patariama pradėti pavasarinį rūpestį savo mašina.

„Pirmiausia, ką gali padaryti savo automobiliui jį mylintis vairuotojas po žiemos – saugodamas mašiną nuo korozijos ją nuplauti, ir ne tik kėbulą, tačiau ir apačią, nes druska nemėgsta vandens.

O tie, kurie trokšta mašinos blizgesio, turėtų ją ir nuvaškuoti, nes prie vaškuoto paviršiaus sunkiau prilimpa purvas, ir vasarai atėjus kėbulas netaps matiniu”, – sako vienos servisų tinklą visoje Lietuvoje turinčios bendrovės generalinis direktorius Vytautas Butkus.

Beje, taip pat rekomenduojama praplauti ir variklio skyrių.

Žiemą sniego paslėptos duobės ar ledas veikia visas transporto priemones, todėl atėjus pavasariui patartina savo automobilį pakelti serviso keltuvais ir leisti specialistams apžiūrėti mašinos apačią. Tai jums kainuos 15-30 litų.

Pakabos bei važiuoklės apžiūra – bene svarbiausias pavasarinės apžiūros darbas. Patartina didelį dėmesį atkreipti į gumines pakabos detales, pavyzdžiui, vadinamuosius salenblokus, patikrinti šarnyrų laisvumą, amortizatorių bei vairo traukių būklę ir pan.

V. Butkus pataria taip pat atlikti ir ratų geometrijos matavimus, nes žiemą neretai važinėjama provėžomis, ratai atsimuša į apsnigtus kelkraščio bortelius.

Jis rekomenduoja po žiemos pasikeisti oro filtrą, mat šaltuoju metų laiku, ypač važinėjant miestuose, jis tarnauja intensyviau, o dėl to greičiau praranda savo fizines savybes. Pakeitus oro filtrą bus sveikiau varikliui.

Atkreipti dėmesį reikia ir į aušinimo sistemą, nes esant šalčiui variklis ne taip greitai pajaučia aušinimo skysčio trūkumą.

Tiesa, pasak V. Butkaus, pavasaris nesiejamas su privalomu tepalų keitimu: „Žiemą važinėjame naudodami aukštesnės kokybės tepalus, todėl vien dėl sezono kaitos jų keisti nereikėtų”.

Tačiau būtina patikrinti elektros prietaisų būklę, nes po žiemos dėl druskos poveikio galima kontaktų oksidacija bei srovės nutekėjimas. „Visa elektros sistema, mums tarnavusi žiemą, veiks ir vasarą, bet reikia atkreipti į generatoriaus bei starterio būklę”, – sako specialistas.

Yra ir smulkesnių darbų, tačiau ne mažiau svarbių. Pakeiskite susidėvėjusias valytuvų šluoteles, nes blogas matomumas gali tapti ir avarijos priežastimi. Taip pat iš vidaus nuvalykite langus, nes per žiemą kaupiantis iškvepiamiems garams susidaręs nešvarumų sluoksnis blogiau praleidžia šviesos spindulius.

Pasak V. Butkaus, pavasarį automobilis gauna daug vandens, todėl iš anksto patariama sutepti vyrius, spyneles, sandarinimo gumas.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.