Pristatydama koncepcinio automobilio „Genus” modelį „Hyundai” siekė pažvelgti į būsimos D segmento automobilių paklausos Europoje tendencijas, todėl suderino sportinio kupė automobilio dinamiką ir tradicinio universalo savybes. Riuselsheime, netoli Frankfurto, įsikūręs „Hyundai” Europos dizaino centras sukūrė naują aukščiausios klasės automobilio koncepciją.
Thomas Bürkle, vyriausiasis „Hyundai” dizaineris Europoje, aiškina „Genus” koncepcijos privalumus: „Dinamiškame penkių durų koncepciniame automobilyje erdvumas, komfortas, elegancija ir praktiškumas yra sulydyta į viena. „Genus” – tai iššūkis tradiciniam automobilio pasirinkimo kompromisui, atsiliepiant į šiuolaikinio gyvenimo būdo poreikius. Panašiai kaip ir tradicinis universalas, „Genus” yra erdvus ir komfortiškas, tačiau jo išvaizda elegantiška bei dinamiška. Tad „Genus” patenkina ir aistringus norus, ir praktines reikmes.”
Galimybės
Riuselsheime dirbantys dizaineriai sukūrė „Genus” kaip D segmento automobilį, kuris patrauks daugelio potencialių šio segmento automobilių pirkėjų dėmesį. Taigi dėl tokios daugialypio panaudojimo koncepcijos „Genus” puikiai tinka darbo reikalams, išvykoms į parduotuves, išvykoms atostogauti, taip pat įvairiai kitai laisvalaikio veiklai.
Ilga važiuoklės bazė, mažiau išsikišusi priekinė bei galinė dalis ir plati stovėsena sudaro sąlygas padidinti salono komfortą ir krovumą, nepažeidžiant kupė būdingų pagrindinių proporcijų.
Siekiant didžiausio universalumo grindyse įrengtas integralus liukas, kurį galima pakelti ir taip atidengti ištraukiamą vientisą sėdynę. Vientisa sėdynė išskleidžiama ir atremiama ant bagažinės ir kartu su slankiuoju viršumi, kuris paslėptas buferyje, sudaro universalią išorinę sėdimąją zoną. Slankųjį viršų taip pat galima naudoti atskirai – gabenant dviračius ar kitokią sporto įrangą.
Dėl įdėtinio centrinio (B) statramsčio šoniniai langai sudaro nepertraukiamą juostą. Šie iki galo nuleidžiami langai kartu su panoraminiu įstiklintu stogu žada nepakartojamus pojūčius, kuriuos paprastai patiria tik važiuojantys kupė ar kabrioletu.
Vidutinio dydžio universalas varomas 2,2 litro bendros magistralės (angl. Common-Rail) dyzeliniu varikliu (CRDi), o dėl jame įrengtos 5-ų pavarų automatinės transmisijos galima važiuoti veržliai, bet kartu ir patogiai bei taupiai. Keturių ratų pavara pabrėžtas sportiškas „Genus” būdas.
Išorės dizainas
Formalią puristinės koncepcijos kalbą apibrėžia judančios bangos pavidalas. Išraiškingas automobilio priekis ir galas susilieja į harmoningą vienovę – taip yra dėl tolygiai aukštėjančio kėbulo, nudažyto žvilgančia blyškiai pilka (angl. metallic champagne) spalva.
Priekinę dalį apibrėžia šešiakampė anga, panaši į naikintuvo oro įleidimo angą – ties ja prasideda visi paviršiai, nuosekliai pereinantys į kėbulo šonus. Brangakmenius primenantys, „strėliški” priekiniai žibintai – tarsi paukščio akys, esančios nupjauto trikampio formos priekinėje automobilio dalyje.
Ryžtingai atrodantys priekiniai statramsčiai yra tvirtai įleisti į gaubtą su giliomis išėmomis, taip sudarydami strėlės, skriejančios link priekinių grotelių, antgalio įspūdį.
Aptakų automobilio siluetą pabrėžia glotnaus kabinos priekio konfigūracija ir nuolaidi stogo linija, kuri ties automobilio galu ūmai nusileidžia. Tolydžiai žemėjančios briaunos sujungia nuožulnų siaurą stiklo gaubtą ant aukšto kėbulo ir primena tikrą kupė automobilį.
Tarp priekinių ir galinių žibintų nusidriekusi šoninės briaunos linija savo sukeltu optiniu žaismu primena šilko audinį, apvyniotą ant lanko timpos, kuri įtempta ties abiem galais.
Panoraminio šoninio stiklo paviršių pertraukia plačiai atidaromos bagažo skyriaus durys. Bagažo skyriaus durų išorinio kontūro linija, einanti aplink galinį stiklą, sudaro žiedinę struktūrą, kuri dviejose vietose tampa galiniais statramsčiais. Šį elementą, perkertantį užapvalintą galinę dalį, „prilaiko” ašaros pavidalo galiniai žibintai.
Salono dizainas
Vizualiosios salono formos mėgdžioja nuolat judančių smėlio kopų prigimtį. Tarsi švelniai dvelkiančio vėjo nugludinti platūs paviršiai sukuria įtampą ir judrumo įspūdį, bet tuo pat metu išlaiko subtilų nepastovumą. Esminis salono elementas – elegantiško kontūro prietaisų skydas kartu su regimai nepastoviu nulenkiamos vidurinės dėtuvės rėmu, slepiančiu mėlynai apšviestą meniu ekraną.
Platūs raudonai rožinės spalvos natūralios odos ruožai ir šiuolaikiški, atlasiniai, atspindinčios tekstilės apmušalai, dengiantys pagrindinius paviršius, kontrastuoja su šviesiai rusvos odos intarpais. Takią, banguojančią formą papildo sudėtingos anodinto metalo detalės, tokios kaip išilginės vėdinimo angos ar prietaisų skydo aptaisai.
„Genus” salonas įkūnija universalaus būsto, priglobiančios aplinkos su aukšta apsaugine juosta koncepciją, sukuriančią sąlygas jaustis saugiems ir apsaugotiems. Keleiviai, apsupti išgaubtų, banguojančių tūrių ritmo, sukuriančio ypatingą nuotaiką, pajus tikrą atsipalaidavimą.
Idealiai kūno linijas atitinkančios sėdynės tiesiog kviečia keleivius atsisėsti. Tarsi apgaubdamas keleivius, integruotas karkasas įgauna ramią bangą primenančią formą, kurią pakartoja piešinys sėdynių apmušaluose. Karkasas apjuosia sėdynes ir sudaro regimą junginį nuo vidurinės konsolės iki pat porankio.
Apvilktas apsauginis lankas su migdolo riešuto pavidalo lubų šviestuvu atskiria priekinę ir galinę keleivių skyriaus dalis. Atskiros galinės sėdynės pastumiamos pirmyn ir sudaro vientisą bloką kartu su slankiosiomis dviejų sluoksnių bagažinės grindimis – taip sukuriamas lengvai pritaikomas, apgaubiantis krovinių skyrius.