Šiuolaikiniame pasaulyje, kompiuterinių technologijų amžiuje, knyga vaiko gyvenime atsidūrė antrojoje vietoje.
Pasinerti į kūrinį
Ką reikėtų padaryti, kad mūsų moksleiviai pamiltų skaitymą? Kaip išmokyti vaikus galvoti, samprotauti? Kada vaikas atsisakys kompiuterinių žaidimų, o pirmenybę teiks knygai?
Tai įvyks tik tada, kai jis gyvens su knygos herojais ne tam tikru momentu, o ilgą laiko tarpą, sunkumų, nelaimių, džiaugsmų akimirkomis. Norėdami visa tai įkūnyti gyvenime, mūsų mokyklos pedagogai naudoja metodiką, kurią vadina „pasinėrimu į literatūros kūrinį”.
„Aktualūs gimtosios rusų kalbos mokymosi klausimai” – taip vadinosi Klaipėdos „Gabijos” pagrindinėje mokykloje įvykęs praktikos seminaras.
Jo tikslas – supažindinti kolegas su gimtosios kalbos dėstymu, taikant aktyviuosius metodus, keliančius mokymo proceso motyvaciją.
Veikia rišli kalba
Meninio kūrinio skaitymo metodika pradinėse klasėse turi sudėtingą istorinę raidą, ginčytinų klausimų, kurie sprendžiami iki šiol. Todėl pagrindinis pradinių klasių mokytojų uždavinys – sudominti mokinį knygų skaitymu, turtinti žodyną, fantaziją, mąstymą, pamokoje sukurti sėkmės situaciją, skatinti vaikų kūrybą. Visi žinome, kad rišli kalba gerai veikia klausytoją. Kuo ji bus turtingesnė, tikslesnė, emocingesnė, vaizdingesnė, tuo didesnį poveikį padarys klausytojui.
Seminarą sudarė dvi dalys: praktinė ir teorinė.
Pirmoje dalyje parodėme atviras integruotas pamokas 3-ioje ir 4-oje klasėse. Pamokose dirbo po du mokytojus: pirmojoje – vyresnioji pradinių klasių mokytoja Tatjana Agurjanova ir informatikos mokytoja Irina Morgajeva, antrojoje – vyresnioji pradinių klasių mokytoja Marina Kolesova ir vyresnioji muzikos mokytoja Galina Žilcova.
Knyga jungia vaikus
Tai nauja pamokos vedimo forma. Tačiau pamokos ašimi visuomet lieka mokinio veikla. Darbas ties kūriniu sujungia bendraklasius į skaitančią draugiją, tampa viena iš įprastų bendravimo formų. Formuojasi vaikų poreikis keistis įspūdžiais apie perskaitytą knygą, įsiklausyti į draugų vertinimus, rekomenduoti naujas knygas kolektyviniam skaitymui.
Antrąją seminaro dalį klausėmės pranešimų. Uostamiesčio „Santarvės” vidurinės mokyklos vyresnioji mokytoja Galina Deriuga supažindino su naujomis pedagoginėmis technologijomis, su distancinio mokymo formomis.
Apie svarbias kryptis ugdant kalbą papasakojo Andrejaus Rubliovo pagrindinės mokyklos vyresnioji mokytoja Irina Boris.
Jei skaitančiam vaikui iškyla sunkumų, jam visada padės specialusis pedagogas. Kaip dirbti su tokiais vaikais, kaip panaudoti skirtingų lygių užduotis – apie tai savo mintimis pasidalijo vyresnioji specialioji pedagogė Oksana Asačiova.