Ralio sezoną vainikavo išskirtinai azartiškas ir avaringas „Kauno ruduo”
Talentingiausi ekipažai „Kauno rudens” ralyje vertėsi per galvą tiek perkeltine, tiek tiesiogine prasme, stengdamiesi atskleisti šio sporto grožį. Ralio spektaklis iš tiesų buvo įspūdingas ir, svarbiausia, turėjo laimingą pabaigą.
Pagarba „ralio Bethovenui”
32-ąjį kartą surengto ralio „Kauno ruduo 2005” starte buvo pagerbtas Anapilin išėjusių vienų garsiausių ir geriausių visų laikų šalies automobilių ralio meistrų Kastyčio ir Arvydo Girdauskų atminimas. 10-ųjų K.Girdausko mirties metinių proga nusilenkti prie šio ralio virtuozo amžinojo poilsio vietos Petrašiūnų kapinėse bei stebėti lenktynių atvyko buvę varžovai trasose ir velionių šeimų bičiuliai.
Stasys Brundza, prisimindamas K.Girdauską, pavadino jį „ralio Bethovenu”, kuris virtuoziška vairavimo technika sugebėdavo užburti netgi nesidominčiuosius techninėmis sporto šakomis.
„Kastytis ne šiaip tobulai valdė automobilį, bet kūrė vairavimo meną, žavėjusį daugybę žmonių”, – prisimindamas 9 kartus SSRS čempionu tapusį K.Girdauską kalbėjo S.Brundza.
Emocijų audra
Kalbant apie pačias varžybas, kiek netikėtai jos virto bekompromise kova, pareikalavusia neįprastai daug aukų. Iš penktadienio pavakarę prie ralio starto linijos išsirikiavusių 54 automobilių, finišo liniją šeštadienį kirto tik 32 ekipažai. Jau po pirmojo (iš 12) greičio ruožo (bendras jų ilgis 91,4 kilometro) sportininkų gretos pradėjo sparčiai retėti, o kai kurie etapai tiesiog žudė brangią techniką.
Nuo starto pirmajame Stakliškių greičio ruože nuvažiavę vos pusantro šimto metrų apmaudžią nesėkmę patyrė vieni iš ralio favoritų – Vytauto Švedo ir Žilvino Sakalausko ekipažas. Jų „Mitsubishi Lancer Evo VIII” po nedidelės klaidos padarė salto ir ant ratų atsistojo tik padedant žiūrovams.
„Pats Dievas mums pagalvę pakišo – incidentas įvyko jau įsibėgėjus iki pakankamai didelio greičio, tačiau automobilis liko visiškai sveikas. Neišdužo netgi žibintai.
Tai labai naudinga patirtis, nes po tokių avarijų kiekvienas vairuotojas kur kas geriau suvokia technikos galimybių ribas ir prisimena fizikos dėsnius”, – pasakojo „Jutos” komandos vadovas Kęstutis Švedas.
Taip pat pirmajame greičio ruože į griovį įlėkė ir pernykščių absoliučių šalies čempionų Evaldo Čirbos bei Audriaus Pivoro „Renault Clio Sport”. Greta E.Čirbos baigė varžybas tokį pat automobilį vairavę Vilius Rožukas su Kastyčiu Torrau, kurie priskiriami greičiausių ir perspektyviausių sportininkų grupei. Deja, po avarijos abu šie ekipažai iš tolesnės kovos buvo priversti pasitraukti.
Nesėkmių virtinė Stakliškėse prasidėjo ir greitai, tačiau vis dar ne itin stabiliai važiuojančio Benedikto Vanago su Kęstučio Jakučio duetui. Po pirmosios nesėkmės vyrai tęsė kovą, tačiau dar kartą jų „Subaru Impreza STI” buvo paguldytas ant menčių Ūbiškėse, prie visiškai netoli čia įsikūrusių šios komandos VIP svečių palapinės. Antrosios avarijos metu buvo išmuštas galinis automobilio ratas, todėl vilniečių ekipažui teko baigti varžybas.
Dideliam žiūrovų apmaudui, jau po pirmojo greičio ruožo ginklus buvo priverstas sudėti ir jį laimėjęs svečių iš Latvijos Janio Vorobjovo ir Gunčio Ervaldso, važiavusių galingu „Mitsubishi”, duetas.
Šokdami per vandens pralaidą jie prakirto automobilio karterį, palaidodami viltis pasigalynėti su pajėgiausiais Lietuvos ralistais.
Bene kraupiausią avariją antrą kartą važiuodamas Ūbiškių greičio ruože patyrė Jono Balčiūno ir Ramūno Šaučiukovo ekipažas. Ilgiausio (19,9 km.) greičio ruožo pradžioje jų „Subaru Impreza” vertėsi net septynis kartus. Galima džiaugtis tik tuo, kad po šios nelaimės tiek Jonas, tiek Ramūnas atsipirko nedideliais sumušimais.
„Mes pajutome, jog galime sėkmingai kautis dėl 3 vietos N-4 klasėje ir 5 vietos bendroje čempionato įskaitoje, važiavome kiek per dideliu tempu ir padarėme klaidą”, – pasakojo J.Balčiūnas.
Analogiška lemtis ištiko Kęstučio Narkevičiaus bei Gedimino Žliūbo „Volkswagen Golf”. Laimei, šiam ekipažui po trumpo akrobatikos kurso medikų pagalbos taip pat neprireikė.
Po „stogo” ir dar kelių negeidžiamų viešnagių pakelės grioviuose varžybų nebaigė „Kauno rudens” ralių iniciatoriaus, praeityje garsaus lenktynininko Vidmanto Čiutelės sūnus Dovilas su Martynu Samuičiu, važiavę „Lada 2105”.
Nepasisekė dar vienam iš ralio favoritų – Audriaus Gimžausko ir Kęstučio Girštauto ekipažui, kurių „Mitsubischi Lancer” sugedo tada, kai sportininkai mažiausiai to tikėjosi – pervažiavime iš vieno greičio ruožo į kitą.
Apvirtusių bei kitokias nesėkmes patyrusių sportininkų sąrašas šiame ralyje stebėtinai ilgas. Neatsitiktinai daugelis šį ralį mačiusiųjų vieningai pakrikštijo jį gulinčiųjų (t.y. apvirtusiųjų) ir skraidančiųjų per tramplinus raliu. Vieną įspūdingiausių šuolių paskutiniajame IX forto greičio ruože kaip atsisveikinimą su žiūrovais padovanojo po incidento lenktynių pradžioje 5 vėlesnius greičio ruožus laimėję V.Švedas su Ž.Sakalausku.
Ralio profesoriumi tituluojamas treneris Jonas Dereškevičius, komentuodamas tokią avarijų gausą, spėjo, jog daugelį ekipažų ginė noras sublizgėti prieš itin gausų žiūrovų būrį ir padaryti įspūdį potencialiems rėmėjams.
Čempionas buvo greičiausias
Ką duoda emocinis stabilumas ir aiški motyvacija, „Kauno rudens” ralyje dar kartą pademonstravo jau prieš mėnesį su dukra Inga absoliučių šalies automobilių ralio čempionų vardus užsitikrinęs panevėžietis Rokas Lipeikis. Šįkart nusprendęs iš lenktynių gauti kuo daugiau malonumo, Rokas šturmano pareigas patikėjo praėjusį sezoną talkinusiam Renatui Vaitkevičiui. Vyrai iš tiesų mėgavosi važiavimu ir demonstravo galį visiškai kontroliuoti padėtį laimėję penkis pirmuosius greičio ruožus. Galutinis šio ekipažo rezultatas – 51 min. 44,63 sek. (vidutinis greitis – 105,98 km/val.).
Antroje vietoje liko Arūnas Strumskis ir Linas Skardžiukas su „Subaru Impreza” . Jie nugalėtojams pralaimėjo 1 min. 31,45 sek.
Tretieji prizininkai – Artūras Ežerskis ir Giedrius Nomeika, vairavę „Mitsubishi Lancer”, nuo nugalėtojų atsiliko 2 min. 14,74 sek.
Kaip jau minėjome, varžybų pradžioje patyrę avariją ir pavėlavę į laiko kontrolės punktą V.Švedas ir Ž.Sakalauskas buvo nubausti 2 min. 10 sek. bauda, todėl turėjo tenkintis ketvirtąja vieta bendroje įskaitoje.
Penkti finišavo Vaidas Barakauskas su Šarūnu Antuliu, o šešti – šeimyninis tėvo ir sūnaus Dominyko ir Valdo Butvilų ekipažas.
Beje, šiame ralyje taip pat startavo ir motociklininkai. Šioje grupėje pergalę šventė Gytis Kaziliūnas su „Husgvarna TE-610”, pranokęs Martyną Skamauską su „Honda XRV-750” ir Artūrą Butkų, vairavusį tokį pat motociklą.
Taškai ant „i”
Paskutinis Lietuvos automobilių ralio atviro čempionato etapas – „Kauno rudens” ralis – išaiškino absoliučios įskaitos ir visų klasių čempionus bei prizininkus.
Šių metų šalies absoliučių ralio čempionų laurai atiteko R.Lipeikiui ir I.Lipeikytei. Antrąja vieta džiaugėsi V.Švedas su Ž.Sakalausku, trečiąja – Arūnas Strumskis su Linu Skardžiuku, ketvirtąja – Arūnas Ežerskis su Giedrius Nomeika, penktąja – Audrius Gimžauskas su Kęstučiu Girštautu, o šeštąja – Darius Vilimas su Žilvinu Žeromsku.
R 12 klasėje čempionų vardus pelnė R.Lipeikis su I.Lipeikyte, R 11 – D.Čiutelė su M.Samuičiu, R 10 – Justas Vaitiekūnas su Dominyku Veršinsku, N 3 – D.Vilimas su Ž.Žeromsku, N 4 – V. Švedas su Ž.Sakalausku, o S 16 – Tomas Savickas su Svajūnu Kuizinu.
Renaldas Gabartas