Įvairiam laužui išvežti iš prekybos milžino „Akropolis” teritorijos reiktų net 35 traukinių, sudarytų iš 60 vagonų
Miesto centre iškilsiančio „Akropolio” statytojai ragina vairuotojus šiek tiek palūkėti, kol uždarytoje Karaliaus Mindaugo prospekto atkarpoje bus pakloti nuotekų, lietaus kanalizacijos ir kiti vamzdynai. Anksčiau nedidelę dešimties darbininkų komandą pakeitė per dviejų šimtų statybininkų desantas. Infrastruktūros darbus žadama baigti iki gruodžio 15 d.
Laikini nepatogumai vairuotojams
Nuo rugpjūčio pradžios, ypač piko metu, Karaliaus Mindaugo prospekte susidaro automobilių spūstys. Iki 2006-ųjų rudens netoliese iškils pastaraisiais metais didžiausias objektas Kauno centre – „Akropolis”. Šiuo metu ties buvusia „Kauno audinių” fabriko teritorija apribotas transporto eismas nuo Kaunakiemio iki A.Mickevičiaus gatvių. Sklypą valdo „VP Grupės” koncernui priklausanti UAB „Domus Nova”. Į grandiozinį projektą „VP Grupė” koncernas užsimojo investuoti apie 270 mln. Lt.
Dviem juostomis vairuotojai kol kas pirmyn ir atgal gali važiuoti tik arčiau Nemuno esančia prospekto dalimi. Laikinus nepatogumus kauniečiams teks patirti iki spalio 31 d.
Nuo spalio 10 d. daugiau kaip dviem savaitėms rengiamasi apriboti eismą ir Karaliaus Mindaugo prospekto bei A.Mickevičiaus gatvės sankirtoje. Tuo tarpu Gedimino gatvės ruože tarp Kaunakiemio ir Griunvaldo gatvių transportui eismas bus uždarytas iki spalio 10 d.
Pirmiausiai tvarkoma infrastruktūra
Tinklo tvora aptvertoje statybvietėje kol kas pukši keli buldozeriai ir ekskavatoriai, dirba per 200 darbininkų – statybininkų, vandentiekininkų ir šilumininkų.
Statybų rangovo UAB „Mitnija” atstovas Rimantas Misiukonis sakė nežinąs, už kokią sumą įmonė atlieka darbus. Specialistų nuomone, jie turėtų kainuoti tarp 7-10 mln. Lt.
Šiuo metu „Mitnija” su subrangovais iškelia nuotekų, lietaus, dujotiekio ir kitas magistralines miesto komunikacijas.
„Kai kuriuos senus vamzdynus pakeisime naujais, o dujotiekis bus iškeltas iš būsimo „Akropolio” teritorijos”, – sakė darbams vadovaujantis R.Misiukonis. Šiame objekte nebus autonominės šildymo sistemos, šiluma bus tiekiama centralizuotai. Vamzdynus planuojama nutiesti iki spalio 15 d. Šio etapo darbus R.Misiukonis pavadino sunkiausiais. Jis patikino, kad išardytos kelio dangos bus išasfaltuotos.
Griauna menkaverčius pastatus
Statybų aikštelę „Akropoliui” pradėjo rengti nedidelė 10 darbininkų brigada. Specialia technika jie jau nugriovė apie 60 proc. menkaverčių buvusio „Kauno audinių” fabriko pastatų. Planuojama išvežti apie 125 tūkst. kubinių metrų statybinio laužo.
„Tam reikėtų 35 traukinių sąstatų po 60 vagonų, nes į vieną vagoną telpa apie 60 kub. m laužo”, – iliustravo R.Misiukonis. Tačiau rangovams teks pasitenkinti krovininėmis mašinomis. Laužui išvežti prireiks apie 6300 reisų.
Istorinę vertę turinčius pastatus žadama išsaugoti. Pagrindiniam „Akropolio” pastatui statyti Savivaldybė patikslintą leidimą išdavė rugpjūčio 5-ąją. „Tokie leidimai galioja 10 metų”, – sakė Statybos leidimų išdavimo poskyrio vyriausiasis specialistas Stasys Kalinka. Paties „Akropolio” statyba turėtų prasidėti iš karto po to, kai savininkai pasirašys sutartį su rangovu. Kontraktas kol kas nepasirašytas.
Pagal projektą, prekybos milžinas užims apie 60 tūkst. kvadratinių metrų plotą.
Gediminas Stanišauskas