Vis daugiau kelių veda į Klaipėdą

Praėjusią savaitę Klaipėdos meras Rimantas Taraškevičius daugiausia energijos skyrė su miesto plėtra susijusiems reikalams šalies sostinėje Vilniuje spręsti. Uostamiesčio vadovas teigė labiausiai sėkmingu laikąs apsilankymą Lietuvos automobilių direkcijoje.

Jakų žiedo laukia permainos

Svarbiausia, sakė R. Taraškevičius, kad pokalbio su šios valstybinės įstaigos vadovais rezultatus po metų kitų neabejotinai pajus ir klaipėdiečiai.

Pasak R. Taraškevičiaus, daugiausia dėmesio skirta senų įvažiavimo kelių į uostamiestį rekonstrukcijos bei naujų tiesybos, taip pat transporto srautų miesto gatvėse subalansavimo problemoms spręsti.

Tiek miesto vadovus, tiek klaipėdiečius bene labiausiai domina tai, kada gi pagaliau bus imtasi rekonstruoti pagrindinius miesto vartus – vadinamąjį Jakų žiedą. Jau šiandien, sakė miesto galva, ten susikerta keletas svarbių transporto srautų, o ateityje, vis labiau plečiantis Klaipėdos laisvajai ekonominei zonai, transporto eismas šioje vietoje dar labiau intensyvės ir, jei laiku nebus tam pasirengta, taps išties opia problema.

„Šiuo klausimu jau yra apsispręsta, – sakė R. Taraškevičius. – Netrukus Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) pradės rengti skirtingų lygių Jakų sankryžos projektinius pasiūlymus. Jie turėtų būti aptarti dar šiais metais, o 2006-aisiais ketinama parengti šio transporto mazgo techninį projektą. Statybos darbai greičiausiai bus pradėti 2007-aisiais.”

Kartu buvo aptarta ir Rimkų gyvenvietę kertančio kelio problema. Šis kelias yra respublikinės reikšmės, tad jį prižiūrėti bei tvarkyti ne Klaipėdos savivaldybės, o valstybės priedermė.

Pasak R. Taraškevičiaus, šio kelio rekonstrukcijos projektą ketinama parengti dar šiais metais. Jį įgyvendinus bus sutvarkytas ne tik pats kelias, bet ir nutiesti šaligatviai, įrengta apšvietimo sistema, t. y. tai bus nebe kelias, o dar viena miesto gatvė – tokia, kokiai jai ir dera būti.

Dar vienas bendras Klaipėdos miesto ir LAKD projektas – įvažiavimo kelio į uostamiestį Tilžės gatve rekonstrukcija. Jį taip pat ketinama parengti dar šiais metais.

Pasak R. Taraškevičiaus, ateityje, apie 2010-uosius metus, į Klaipėdą iš Šilutės – Palangos plento bus galima įvažiuoti ir per Laisvąją ekonominę zoną bei Tauralaukio gyvenvietę.

„Kadangi, – sakė R. Taraškevičius, – vieni darbai bus pradėti 2007-aisiais, o kiti – dar vėliau, tad jų finansavimo klausimas dar nėra išspręsti.

Ledai pajudėjo

Su AB „Lietuvos geležinkeliai” vadovu R. Taraškevičius sakėsi aptaręs ir pėsčiųjų tilto per geležinkelį klausimą.

„Klaipėdiečiai, ypač gyvenantieji Mažajame Kaimelyje, jau seniai pasigenda normalaus tilto per šį transporto mazgą. Sutarėme, kad kitą mėnesį bus atvežtas ir mums pristatytas jau parengtas pėsčiųjų tilto projektas. Jo vertė – apie 4,5 mln. litų. Statybos darbai turėtų būti pradėti ir užbaigti 2006 metais. Taip pat galutinai sutarėme, kad mūsų geležinkelio stoties peronui ir visai stoties aplinkai sutvarkyti bei apšvietimo sistemai atnaujinti bus skirta 1,3 mln. litų. Mano prašymu šie darbai bus baigti dar šiais metais”, – sakė R. Taraškevičius.

Taip pat, sakė miesto vadovas, numatyta iš esmės pertvarkyti ir automobilių vairuotojams daug nepatogumų keliančią geležinkelio pervažą Rimkuose – susidėvėjusios plokštės tarp bėgių bus pakeistos naujomis, taip pat bus įrengtos stebėjimo kameros.

Reikia jachtų uosto

Lankydamasis Vilniuje R. Taraškevičius buvo susitikęs ir su ūkio ministru Kęstučiu Daukšiu. Šio vizito tikslas – dar kartą aptarti Ūkio ministerijos ir miesto pozicijas dėl būsimojo jachtų ir mažųjų laivelių uosto statybos.

„Šiandien visi valdžios žmonės sutinka, kad toks uostas išties būtinas, ir ne tik Klaipėdai, bet ir visai Lietuvai, tačiau būtina jiems ir toliau tai priminti, nuolat kalbėti. Manau, – sakė R. Taraškevičius, – kad iki metų pabaigos sprendimas dėl šio objekto statybos finansavimo tikrai bus priimtas.”

Taip pat, sakė R. Taraškevičius, buvo tartasi dėl to, kad Ūkio ministerijai pavaldžiai „Klaipėdos naftai” būtų leista remti miesto sporto klubus bei projektus.

Sieks valstybės paramos

R. Taraškevičius teigė nepamiršęs ir jau pradėtos M. Gorkio mokyklos rekonstrukcijos. Pasak jo, siekiama, kad šis projektas būtų įtrauktas į kitų metų valstybės investicijų programą. Tai, pasak miesto mero, leistų sutaupyti nemažai miesto biudžeto lėšų. Švietimo ir mokslo ministerija, sakė R. Taraškevičius, tam neprieštarauja.

Taip pat dedamos visos pastangos, sakė R. Taraškevičius, kad į minėtąją programą būtų įtrauktas ir miesto Slaugos ligoninės naujo priestato statybos projektas. „Antradienį vėl ketinu vykti į Vilnių, tad pabandysiu užsitikrinti sveikatos ministro Žilvino Padaigos palaikymą”, – sakė R. Taraškevičius.

Vilija Šilinienė

„Vakarų ekspresas”

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.