Klaipėdos viešbučių vadovai vienbalsiai sutaria – vasaros sezonas buvo puikus.
Po šalies įstojimo į Europos Sąjungą turistų skaičius mieste nepaliaujamai auga. Uostamiesčio gyvenimą taip pat pagyvino kruiziniai laivai.
Viešbučiuose gyvenimas verda nuo gegužės iki spalio mėnesio. Nors sezonas dar nesibaigė, tačiau viešbučių atstovai jau dabar pastebi ženkliai išaugusį klientų skaičių.
Daugiausia – vokiečių
Pasak viešbučio „Klaipėda” direktoriaus Remigijaus Valentinavičiaus, daugiausia svečių sulaukiama iš Vakarų, ypatingai iš Vokietijos. Taip pat daugėja Italijos piliečių. Viešbutyje „Klaipėda” gyvena ir vienas kitas atvykėlis iš net negirdėtų Afrikos valstybėlių, Japonijos, Kinijos.
Lietuvių vasarą nedaug. Daugiausia jų, anot R. Valentinavičiaus, viešbutyje „Klaipėda” apsistoja verslo reikalais.
Sezono metu daugelis viešbučio gyventojų – turistai, atvykę į Klaipėdą poilsiauti. Jie paprastai atvyksta grupėmis. Ne sezono metu „Klaipėdoje” apsigyvena pavieniai asmenys, tvarkantys verslo reikalus.
Fantastiškas sezonas
„Baltpark” viešbučio direktorė Vida Morkūnienė šį sezoną vadina fantastišku. Viešbutyje jau apsilankė daugiau nei 18 tūkst. svečių iš 25 pasaulio šalių.
Anot jos, „Baltpark” veiklos specifiką lemia tranzitinė vieta. Šį viešbutį daugiausiai renkasi turistų grupės, verslo klientai čia lankosi retai.
Pasak V. Morkūnienės, svečių gretose vyrauja vokiečių grupės. Vokietijos piliečiai viešbutyje svečiuojasi 2-3 paras. Skandinavams, italams bei prancūzams Lietuva, pašnekovės teigimu, dar neatrastas kraštas.
„Baltpark” direktorė tvirtina, kad turizmas Klaipėdoje sparčiai plėtojasi. Didelę įtaką turizmo plėtrai, anot pašnekovės, daro kruizinė laivyba, nors viešbučiams iš jos jokios naudos.
Antplūdžio nebuvo
„Navalyje” ypatingo žmonių antplūdžio nebuvo, tačiau šį sezoną viešbutyje apsilankė šiek tiek daugiau žmonių nei pernai.
„Savo planus įvykdėm”, – džiaugiasi viešbučio direktorius Edmundas Narvilas.
Šis viešbutis, orientuotas į verslo klientus, daugiausia svečių sulaukia iš Europos. Čia mielai apsigyvena skandinavai, būta ir Afganistano piliečių.
Pasak E. Narvilo, didžiausias darbymetis viešbutyje – liepos mėnesį. Išskirtinis metas – Jūros šventė. Jos metu net nėra galimybės priimti visų norinčių.
„Navalį” renkasi pavieniai keliautojai arba nedidelės grupelės. Didelės grupės, anot E. Narvilo, paprastai apsigyvena didesniuose viešbučiuose.
„Radisson SAS” darbuotojus nustebino verslo grupių bei pavienių verslininkų gausa.
„Paprastai verslo klientų rugpjūčio mėnesį sulaukdavome mažai. Šiemet jie mus nustebino”, – sako pardavimų vadovė Aistė Matjošaitytė.
Koją pakišo Ryga
Anot „Radisson SAS” atstovės, ir pavienių turistų šiemet sulaukta daugiau, nei turistinių grupių. Pastarųjų, palyginus su praėjusiais metais, buvo 20 proc. mažiau. To priežastis – sausakimši Rygos viešbučiai.
„Turistai paprastai renkasi turus po Baltijos valstybes. Kadangi visą vasarą gauti vietų Rygos viešbučiuose buvo neįmanoma, visas turas netenka prasmės. Klientai anuliavo net 40 proc. užsakymų. Situaciją „pataisė” verslininkai”, – pasakoja A. Matjošaitytė.
Pardavimų vadovė pastebi, kad ir šiais metais lyderiai yra vokiečių turistai, tačiau jų sumažėjo.
„Vokietijos ekonominiai rodikliai sublogo, tad ir svečių iš šios šalies sulaukiame vis mažiau”, – teigia A. Matjošaitytė.
Pašnekovė stebėjosi estų susidomėjimu. Jų šią vasarą buvę nemažai. Estams nenusileidžia Anglijos, Austrijos, Italijos piliečiai.
Klaipėda – patraukli
Klaipėdos turizmo kultūros ir informacijos centro darbuotojai pluša iki šiol. Anot jų, sezonas išties audringas. Pasak centro direktorės Romenos Savickienės, tiesiog intensyvėja informacijos sklaida, daugėja kruizinių laivų.
„Turistams Klaipėda atrodo patraukli. Mes patys linkę dramatizuoti padėtį – svečiui visai nerūpi koks nenudažytas namas ar sulūžusi tvora”, – teigia pašnekovė.
Tačiau lankomų vietų, pasak R. Savickienės iš tiesų trūksta.
Per praėjusius metus centras sulaukė 28 tūkst. lankytojų, šiemet iki rugpjūčio 1-osios – net 24 tūkst.
Anot direktorės, tradiciškai į Klaipėdą važiuoja vokiečiai, tačiau daugėja atvykėlių iš kitų šalių: JAV, Čekijos, Ispanijos, Prancūzijos, Skandinavijos valstybių. Klaipėda susidomėjo ir Naujosios Zelandijos, Trinidado ir Tobago, Irako, Urugvajaus piliečiai.
Miesto svečiai paprastai ieško pigesnio būsto, taigi populiarėja svečių, jaunimo namai.
„Vis dažniau turistai pageidauja apsistoti kempinguose, kurių paprasčiausiai nėra”, – pasakoj R. Savickienė.
Indra Duotaitė
„Vakarų ekspresas”