Iki lapkričio 1-osios senąjį tiltą žadama sutvarkyti tiek, kad juo galėtų vaikščioti bent pėstieji
Vasario pradžioje uždaryto Aleksoto tilto remonto darbus ketinama užbaigti kiek anksčiau, nei buvo numatyta. Pirmieji renovuotą statinį galės išbandyti pėstieji.
Pirmiausia – pėstieji
Uždarosios akcinės bendrovės „Kauno tiltai” generalinis direktorius Arūnas Juodžbalis patikino, jog visi darbai vykdomi pagal planą ir netgi šiek tiek greičiau: „Truputį lenkiame numatytą darbų grafiką. Su užsakovu bei kitomis institucijomis jokių nesusipratimų kol kas neiškilo”.
A.Juodžbalio teigimu, iki pirmųjų šalčių tiltas turėtų būti atidarytas, nebent intensyviai vykdomiems darbams sutrukdytų kokia netikėta gamtos stichija. Vis dėlto įmonės vadovas nesiėmė prognozuoti tikslių terminų.
Paklaustas, ar nežadama kiek anksčiau suteikti galimybę pėstiesiems naudotis itin reikalingu tiltu, A.Juodžbalis neatmetė tikimybės, jog taip gali būti: „Mums tikrai gaila Aleksoto, Garliavos ir kitų mikrorajonų gyventojų, o ypač vaikų, kuriems susidarė daug nepatogumų dėl uždaryto tilto, kadangi žmonės vyksta į darbus, mokyklas ir kitas įstaigas, bet dėl rekonstrukcijos turi įveikti kur kas ilgesnį kelią”. Generalinis direktorius tvirtino, jog greitai, patraukus nuo tilto galingą techniką, galinčią kelti pavojų praeivių saugumui, pėstieji galės pirmieji pradėti vaikščioti Aleksoto tiltu.
Terminas – garbės reikalas
Kauno miesto savivaldybės Komunalinio ūkio skyriaus vedėjas Ramūnas Noreika patvirtino, jog, pagal dabartinius planus, pėstieji spalio pabaigoje jau galės vaikščioti suremontuotu tiltu: „Lapkričio pirmoji – paskutinis terminas, kai tikrai atidarysime tiltą pėstiesiems, nes tai laikome savo garbės reikalu. Labai nedetalizuojant galima konstatuoti, jog pagrindiniai likę tilto remonto darbai: turėklų, apšvietimo stulpų atramų ir dekoratyvinių žibintų įrengimas”.
R.Noreika sako, kad siekiant išryškinti tilto vieningą konstrukciją, jis bus apšviestas ne tik iš viršaus, bet ir jo apačia: „Norime, kad matytųsi visa vieninga konstrukcija, kuria galėtų grožėtis gyventojai iš visų pusių.”
Komunalinio ūkio skyriaus vedėjas tikino, jog visi darbai vyksta planingai, todėl ir toliau tikimasi, kad nebus jokių netikėtumų ar nesklandumų. Anot pareigūno, pirmasis, pagrindinis, kelio dangos sluoksnis jau paklotas, todėl beliko patiesti likusius du. R.Noreikos teigimu, darbų yra atlikta daugiau nei du trečdaliai.
„Likusieji apdailos darbai bus kiek brangesni už ankstesnius, tačiau ir tai nesutrukdys rekonstrukcijos baigti laiku”, – įsitikinęs R.Noreika.
Atnaujinimai greta palikimo
Savivaldybės darbuotojas, kalbėdamas apie tilto autentiškumą, sakė, jog visų detalių išsaugoti vienaip ar kitaip nepavyks, tačiau stengiamasi kiek įmanoma palikti ir ankstesnių laikų bruožų: „Ant aukštų pilonų iškabinti ženklai kol kas taip ir pasiliks, nes nežadame nei jų nudaužyti, nei kažką pakeisti, tačiau turėklai – kitas dalykas. Senųjų ketaus turėklų dėl prastos jų būklės atgal sumontuoti nebeįmanoma, o išlieti tokius pačius naujus tiesiog neverta, todėl įrengsime naujus”.
Pabrėžęs, jog pastaroji tilto rekonstrukcija nėra pirmoji jo istorijoje, R.Noreika svarstė, kad netgi nežinia kurių laikų autentiškumo reikėtų labiau paisyti: „Prieškario metų statinys vėliau buvo remontuotas ir gerokai pakeistas. Dabar jis bus vėl atnaujintas”.
„Kauno dienai” apie renovacijos darbus pasakojęs R.Noreika įsitikinęs, kad, skirtingai, nei numatyta sutartyje, kauniečiai, dar nesulaukę Naujųjų metų, galės grožėtis ir naudotis atnaujintu ir ypač reikalingu tiltu, kuris turėtų tapti miesto puošmena ir atvykėliams iš svetur.
Tomas Jarusevičius