2005 m. rugpjūčio 24-25 d. Vilniuje vyko Lietuvos ir Kazachstano Bendros kelių transporto komisijos posėdis. Kaip teigė asociacijos „Linava” generalinis sekretorius Valdas Gilys, pagrindiniai derybų klausimai buvo leidimų kvotų tarptautiniams krovinių vežimams nustatymas bei kelionės leidimų naudojimas vežant krovinius į (iš) trečias šalis. Šalys taip pat pristatė statistinius duomenis apie krovinių srautus tarp Lietuvos ir Kazachstano.
Pasak V.Gilio, derybos buvo nelengvos, nes kazachų derybininkai, siekdami pariteto skiriant kelionės leidimus, sumažino 2006 metams kelionės leidimų preliminarią kvotą iki 2000 leidimų. Tokį savo sprendimą jie argumentavo dar ir tuo, jog padažnėjo pažeidimų naudojant trečių šalių leidimus. Šiemet Lietuvos vežėjams yra skirta 3600 dvišalių ir tranzitinių kelionės leidimų į Kazachstaną. „Mums pavyko susitarti su kazachais, kad iki 200 vnt. būtų padidinta trečių šalių leidimų kvota, – sako V.Gilys. – Šiemet tokių leidimų yra skirta 100”.
Kazachstano derybininkai pristatė nacionalinių įstatymų pakeitimus, kurie numato nuo rugsėjo 1 d. sugriežtinti trečiųjų šalių leidimų panaudojimo kontrolę ir sankcijas. Vežant krovinius iš trečių šalių (tame tarpe ir per Lietuvos muitinės terminalus) be atitinkamo kelionės leidimo, transporto priemonės nebus įleidžiamos į Kazachstano teritoriją iki tol, kol vežėjas nepateiks leidimo. Taip pat nebus leidžiama tokių krovinių perkrauti į kazachų vežėjų transporto priemones.
Kazachai pasiūlė Lietuvai sudaryti galimybę jų vairuotojams gauti daugkartines vienerius metus galiojančias vizas. Dabar mūsų ambasada Kazachstane išduoda tik 3 mėn. vizas, o kazachų ambasada lietuviams išduoda vienerių metų vizas. Anot kazachų, tik suvienodinus visas salygas tarp abiejų šalių vežėjų, galima tikėtis, jog bus peržiūrėtos kelionės leidimų kvotos.
Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava”