Maisto ir buities prekėms parduotuvėse siekiant neregėtas aukštumas vis daugiau šalies gyventojų prekybos lentynose ieško prekių su nuolaida. O į naujai atidaromas parduotuves, ta proga siūlančias apsipirkti gerokai pigiau, pirkėjai važiuoja net keliasdešimt kilometrų.
Praėjusią savaitę Vilniaus Fabijoniškių mikrorajone buvo atidaryta nauja RIMI tinklo parduotuvė. Jos atidarymo proga kasdien vartojamų maisto produktų bei buities prekių buvo galima įsigyti net iki 50 proc. pigiau.
Tam nereikėjo rinkti jokių lipdukų ar nuolaidų kortelių – užteko ateiti į parduotuvę ir tiesiog šluoti pigiomis prekėmis nukrautas lentynas.
Panašiai viskas ir vyko. Ne itin didelėje parduotuvėje pirmą jos darbo dieną su vežimėliais pirkėjai stumdėsi dėl pigiau parduodamo cukraus, aliejaus, skalbimo miltelių ir net indų ploviklio. Parduotuvės atidarymo proga siūlomų pigiau įsigyti prekių lentynas darbuotojai vos spėjo pildyti.
Daugelis pirkėjų rankose laikė specialius pigesnių prekių katalogus ir lyg su žemėlapiais nardė po parduotuvę. Kol vaikai stovėjo eilėse prie kasų su pilnais pirkinių vežimėliais, jų tėvai iki paskutinės minutės dar ieškojo pigesnės dešros, sviesto, grietinės, kavos, tualetinio popieriaus ar alkoholinių gėrimų.
Net neišvengiamos grūstys prie kasų pirkėjams nuotaikos negadino, nes „viskas atsipirko”.
Apsipirko pusmečiui
„Apie atidaromą parduotuvę sužinojau iš lankstinuko, kurį radau pašto dėžutėje. Sunkiai galėjau patikėti, kad sviestas kainuos 30 proc. pigiau, cukrus – 20 proc., aliejus – 15 proc., tualetinis popierius 40 proc. pigiau. Po darbo eidama namo užsukau į naują parduotuvę tik pasidairyti, o išėjo, kad prisikroviau pilną vežimą prekių. Net paskambinau savo seseriai, kuri iš kito galo miesto atvyko pigiau apsipirkti. Senai taip buvo – jaučiuosi lyg laikas būtų pasuktas atgal”, – įspūdžius džiugiai pasakojo parduotuvėje sutikta pirkėja Donata.
Pasak jos, pigiau įsigytų aliejaus, cukraus, dušo želė ir skalbimo miltelių jos šeimai turėtų užtekti pusei metų. Moteris prisipažįsta, kad šiuo metu kaip niekada atidžiai skaičiuoja pinigus net ir pirkdama maistą.
Faktai
„Maxima” grupės užsakymu Baltijos šalyse atliktas vartotojų nuomonės tyrimas parodė, kad ekonomikos sulėtėjimą jaučia ir dėl jo padarinių jaudinasi dauguma gyventojų. Žmonės yra įsitikinę, kad infliacija ir kainų kilimas juos palies asmeniškai ir gali stipriai pakeisti vartojimo įpročius.
80 proc. apklaustų pirkėjų pageidautų, kad prekybos centruose pagrindinių produktų kainos nebedidėtų. Kitas jų noras – kad prekybos tinklai teiktų daugiau specialių pasiūlymų ir akcijų, padedančių jiems įsigyti prekių mažesne kaina (54 proc. apklaustųjų).
Skambučių centro „Apklausos.LT” atlikta apklausa parodė, kad kas dešimto pirkėjo pirkinių krepšelyje daugiau nei pusė nukainuotų prekių (50-69 proc.).
Migruoja tarp parduotuvių
UAB „Rimi Lietuva” atstovė ryšiams su visuomene Rasa Juodkienė LŽ sakė, kad „dėmesys pirkėjui labai svarbus, todėl tikėtina, kad jis sugrįš”. Pasak R.Juodkienės, pirkdami prekes su nuolaidomis pirkėjai kreipia dėmesį į jų galiojimo laiką, todėl „ilgesnio galiojimo produktai sulaukia daug dėmesio”, tai ir gaivieji gėrimai, cukrus, įvairios higienos prekės.
Per akcijas parduodamų produktų kiekis niekada neribojamas ir pirkėjai gali įsigyti daug norimų prekių. „Tačiau dar nėra buvę atvejo, kad vienas pirkėjas pirktų kokios nors prekės kelis šimtus vienetų”, – pasakojo pašnekovė.
Ji pastebi, kad per akcijas ir išpardavimus žmonės tos pačios prekės su nuolaida perka ne vieną, o kelis vienetus iš karto.
Lietuvoje jau yra pirkėjų, kurie apsipirka skirtinguose prekybos centruose vedami akcijų „žemėlapio”.
UAB „Palink”, valdančios prekybos tinklą IKI, Komunikacijos projektų vadybininkė Viktorija Norvaišaitė LŽ sakė, kad kai kurie pirkėjai į parduotuvę užsuka vedami galimybės pigiau įsigyti produktų, apie kurių išpardavimo akcijas sužino iš reklamos dienraščiuose, interneto svetainėse ar per televiziją. „Jei tai prekė, kurią galima sandėliuoti, jos perkama dvigubai daugiau nei yra poreikis”, – mano ji.
Laukia nuolaidų
UAB „Maxima LT” Rinkodaros ir pardavimų departamento direktorius Saulius Jonaitis LŽ sakė, kad pirkėjų susidomėjimas akcijomis priklauso nuo pasiūlymo patrauklumo – kokios prekės ir su kokio dydžio nuolaida yra siūlomos. „Kadangi daugelis akcijų yra vykdomos jau keleri metai, mūsų pirkėjai žino kada jų laukti ir pasinaudoja patraukliais bei jiems reikalingais pasiūlymais. Pirkėjų dėmesio akcijoms iš tiesų netrūksta. Taip pat pastebima tendencija, kad akcijų metu pirkėjai renkasi aukštos kokybės prekes, kurias gali įsigyti už vidutinę kainą”, – pažymėjo S.Jonaitis.
Pasak jo, šiuo metu daugiau kaip dešimtadalį „Maxima” tinklo apyvartos sudaro prekės, parduodamos žemesne nei vidutinė rinkos kaina įvairių akcijų metu. „Siekdami patenkinti pirkėjų lūkesčius ateityje planuojame akcijų ir specialių pasiūlymų pirkėjams skaičių dar labiau padidinti”, – sakė jis. Pasak S.Jonaičio, parduotuvėse kasdien pateikiama nukainuotų greitai gendančių maisto produktų su likusiu trumpu prekės galiojimo laiku, kurie irgi turi savo pirkėją. „Žmonės, kurie nesiruošia produktų ilgai laikyti namuose ir planuoja juos suvartoti iš karto, mielai renkasi šias prekes, kurias gali įsigyti iki 50 proc. pigiau”, – sakė jis. Tuo tarpu parduotuvėse ties nukainuotų prekių lentynomis galima stebėti vis dažniau stabtelėjančius pirkėjus. LŽ pakalbinta pirkėja sakė, kad anksčiau jai būdavo net gėda pirkti nukainuotus maisto produktus, tačiau šiuo metu kitos išeities jau neturi. „Atėjusi į parduotuvę pirmiausia skubu prie nukainuotų prekių lentynos, nes tokių produktų nebūna daug, todėl stengiuosi suspėti anksčiau už kitus”, – prisipažino ji.