Olimpinė karštinė – parduotuvių lentynose

Lietuviai olimpinėms žaidynėms apsiginkluoja nuo galvos iki kojų. Sirgalio atributikos krepšelio kaina vidutiniškai siekia iki 150 litų. Prekybininkai tvirtina, kad prekių su lietuviška atributika šiemet jau parduota rekordiškai daug, o kai kurios parduotuvės jų net pristigo.

Dar prieš geras dvi savaites iki olimpinių žaidynių atidarymo, nekantriausius sirgalius buvo galima atpažinti iš Lietuvos trispalvėmis vėliavomis papuoštų automobilių. Lietuviškos atributikos ir suvenyrų prekių parduotuvės, knygynai ir net degalinės iš anksto pasirūpino sporto aistruoliams skirtomis prekėmis.

Papuošė užsienio lietuvius

Artėjant olimpinėms žaidynėms sirgalių mėgstamomis prekėmis internetu apsirūpino ir Amerikos lietuviai. Kūrybinės studijos „Šokirok”, užsiimančios tokia prekyba, vadovas Vaidotas Bulaka LŽ sakė, kad prieš olimpiadą šių suvenyrų pardavimas padvigubėjo. „Prekyba tokiais suvenyrais visada padidėja per tradicines šventes – Naujuosius metus, Kalėdas. Specialiai olimpiadai nesiruošėme ir prekių, skirtų būtent sporto aistruoliams, neturime, tačiau pirkėjų aktyvumą tikrai jaučiame”, – tvirtino V.Bulaka.

Sporto sirgaliai prekių, papuoštų lietuviška atributika, gali nusipirkti „LUKoil” tinklo degalinėse. Pasak bendrovės „Lukoil Baltija” mažmeninės prekybos direktoriaus Romo Turlinsko, tai pirmas kartas, kai olimpinių žaidynių proga degalinių klientams siūloma įsigyti sportinių marškinėlių ir lipdukų su lietuviška atributika. Bus prekiaujama ir specialiais automobilių oro gaivikliais, papuoštais nacionaline simbolika.

Pardavėjai sutaria, kad šių metų prekė Nr.1 – nacionalinės vėliavėlės, skirtos pritvirtinti ant automobilių – jas pirkėjai tiesiog šluoja nuo lentynų. Prognozuojama, kad jei lietuvius žaidynėse lydės sėkmė, suvenyrų pardavimas dar labiau išaugs.

Užsakymai rekordiniai

UAB „Pirum” direktorė Remulda Pažusienė LŽ sakė, kad sportinės aprangos su lietuviškais užrašais, simbolika užsakymų sulaukia daugiausiai per vykstančias svarbias sporto varžybas. Tačiau šiemet prieš olimpines žaidynes užsakymų sulaukta rekordiškai daug. Pasak direktorės, pagrindiniai užsakymai susiję su krepšinio atributika. Įvairių suvenyrų, prizų olimpinių žaidimų laimėtojams labai daug užsakė televizija ir įvairios sporto organizacijos. Užsakymai skaičiuojami dešimtimis tūkstančių. Paklausi prekė – marškinėliai su užrašais „Lietuva” ir trispalve vėliava.

Perka komplektus

UAB „Rodiklis”, prekiaujančios suvenyrais ir verslo dovanomis, direktorė Gražina Murelienė LŽ teigė, kad prieš olimpines žaidynes daug daugiau perkama įvairiausių prekių su lietuviška atributika, nei per futbolo čempionatą. „Vėliavėles, įtaisomas ant automobilių, pirkėjai tiesiog šluoja iš lentynų. Šiuo metu per dieną nuperkama po

300 vėliavėlių ir daugiau. Yra tokių klientų, kurie iš karto perka po 100 vienetų. Spėliojame, kad kokia nors įmonė iš karto užsako visiems savo darbuotojams. Taip pat labai gerai perka „Lietuvos šalmus”, į kuriuos statomi gėrimai ir juos galima gerti per šiaudelį. Labai paklausūs vyriški ir moteriški marškinėliai su atributika, pagaminti specialiai olimpiadai. Apskritai sirgaliai perka viską, kas susiję su Lietuvos atributika: šalikus, rankšluosčius, kepuraites ir netgi gumines apyrankes. Pirkėjai dažniausiai susikomplektuoja prekes. Pavyzdžiui, perka marškinėlius, šaliką ir būtinai vėliavėlę automobiliui. Sirgalio krepšelio kaina vidutiniškai siekia iki 150 litų. Pastebėjome, kad šiemet labiau perka ir moteriškus marškinėlius”, – perkamiausias prekes vardijo parduotuvės direktorė.

Renkasi spontaniškai

Sportinės aprangos ir prekių „Sportland” parduotuvės vadovas Tomas Krasauskas LŽ sakė, kad sportiniams renginiams ruošiasi kiekvienais metais. „Prekiaujam sirgaliams skirta sportine apranga ir aksesuarais su lietuviška atributika visus metus. Turim ir komandų sirgalių atributikos pilnus rinkinukus. Prieš Olimpines žaidynes jaučiame padidėjusią šių prekių paklausą. Tradiciškai paklausiausi marškinėliai, šalikai, kiek mažiau populiarūs perukai”, – sakė T.Krasauskas.

Parduotuvės vadovo nuomone, minėtos prekės nėra brangios. Dažniausiai klientai perka atskirus daiktus, komplektus – retai. Vidutiniškai pirkėjas išleidžia apie 80 litų. „Pastebėjome, kad dažniausiai perka emocionaliai: pamato patinkančius marškinėlius ir jei domisi varžybomis, marškinėliai atspindi būtent tą nuotaiką – nusiperka. Tokių, neplanuotų pirkimų – daugiausiai”, – sakė T.Krasauskas.

Pritrūko prekių

Asta Mikelionytė, sostinės UAB „Vagos prekyba” marketingo vadybininkė LŽ pasakojo, kad knygynai pajuto olimpinių žaidynių karštinę. Tiekėjai veža didesnį kiekį prekių su lietuviška atributika, tačiau pastarosiomis dienomis pajuto, kad suvenyrinių prekių pristigo. „Realią šių prekių apyvartą matysim tik olimpinių žaidynių pabaigoje. Pirkimus stipriai lemia tai, ar mylimi žaidėjai, komandos patenka į ketvirtfinalius, finalus”, – sakė A.Mikelionytė.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Ekonomika su žyma , , , , , , , , , , , , , , .

1 atsiliepimas į "Olimpinė karštinė – parduotuvių lentynose"

  1. Aiste

    Ai visi kaip isdurneje. O man dzin bus nebus tos olimpines zaidynes.. gyvenimas juk nepageres nuo to. Kaip tik kiekvienais metais labai daug kas ir nukencia butent nuo ikaususiu sirgaliu.Zmones nekvailiokite

Komentuoti: Aiste Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.