Ekspertai suskaičiavo, kad dėl klaidingų navigacinės sistemos (GPS) parodymų pasaulyje kasmet įvyksta trečdalis milijono eismo įvykių.
Tyrimų kompanija „Direct Line” visus metus rinko statistinius duomenis apie navigacinių sistemų darbo pranašumus ir trūkumus. Atlikę išsamų tyrimą kompanijos specialistai buvo nustebinti. Pasirodo, dėl įvairių GPS sistemos gedimų ir įrangos sutrikimų kasmet pasaulyje įvyksta apie 300 tūkst. eismo įvykių. Kai kurie jų baigiasi gana tragiškai.
Padėtis blogės
Kompanijos „Direct Line” specialistė Meggi Geim savo ataskaitoje pabrėžė, kad ateityje dėl navigacinės sistemos sutrikimų eismo įvykių skaičius tik didės. Tai susiję su tuo, jog vis daugiau vairuotojų aklai pasitiki GPS teikiama informacija kelyje. Anot M.Geim, ypač tai atsilieps didžiųjų pasaulio miestų vairuotojams, kur transporto infrastruktūros sistema itin sudėtinga.
Kompanijos „Direct Line” duomenimis, vien tik Europoje pusantro milijono vairuotojų prisipažino, kad dėl navigacinės sistemos sutrikimų ar netikslių parodymų jie bent kartą buvo patekę į avarines situacijas. Pavyzdžiui, vieniems vairuotojams dėl to yra tekę staiga atsidurti priešpriešinėje eismo juostoje, kiti buvo priversti šiurkščiai pažeisti Kelių eismo taisykles.
„Direct Line” apklausos rezultatai rodo, kad 10 proc. vairuotojų dėl navigacinės sistemos „rekomendacijų” važiuodami keliu atliko neleistinus veiksmus, dar 25 proc. apklaustųjų teigė, jog dėl GPS „patarimo” atsidūrė visiškai kitoje vietoje, negu planavo.
Ne veltui specialistai aklai pasitikintiems navigacine sistema vairuotojams prieš pradedant kelionę pataria vadovautis sveiku protu. Taigi jei važiuojant automobiliu GPS sistema rekomenduoja pavojingą ar įtartiną maršrutą, geriausia, ką galite tuo metu padaryti, nekreipti į ją dėmesio. „Vairuotojai turi suprasti, kad navigacinė sistema tik pasiūlo optimalų maršrutą, tačiau neužtikrina saugumo”, – pabrėžė kompanijos „Direct Line” ekspertė M.Geim.
Naudą pakeitė bauda
Žinomas ne vienas atvejis, kai dėl navigacinės sistemos sutrikimų nukentėjo ne tik ja pasitikėję vairuotojai, bet ir nieko neįtariantys keleiviai. Antai, šių metų balandį Jungtinėse Amerikos Valstijose į avariją pakliuvo autobusas, pilnas vidurinės mokyklos moksleivių. Kaip vėliau paaiškėjo, autobuso vairuotojas besąlygiškai pasitikėjo GPS nurodymais, kuriais buvo siūlomas maršrutas pro viaduką. Pastarojo aukštis siekė tik 2 metrus ir 74 centimetrus, o autobuso aukštis buvo pusketvirto metro. Suprantama, kad autobusas neišsiteko ir įvyko avarija.
Kitas nemalonus incidentas, susijęs su navigacinės sistemos parodymais, įvyko vienam šveicarui. Vyras, uoliai važiavęs GPS pasiūlytu maršrutu, pravažiavo kelis draudžiamuosius ženklus ir dėl to buvo sustabdytas policijos. Už Kelių eismo taisyklių pažeidimus vairuotojui buvo skirta 1100 litų bauda.