Banko darbuotojas mulkino klientus

Nevaldoma bankininko aistra svetimiems pinigams virto galvos skausmu ir finansiniais nuostoliais Druskininkuose įsikūrusio „Hansabanko” filialo klientams.

Istorija apie nesąžiningą banko darbuotoją daugelį mūsų privers būti atsargesnius tvarkant finansinius reikalus net ir rimtose įstaigose. Ji prasidėjo prieš kelerius metus, tačiau atomazgos dar laukiama.

Gavo pretenziją

Alytiškį verslininką Liną (tikrasis vardas ir pavardė redakcijai žinomi – aut.) ištiko šokas, kai šių metų pavasarį iš „Hansabanko” gavo grėsmingą pretenziją dėl įsiskolinimo. Rašte teigta, kad jis 2006 metais pasirašė sutartį, kuria laidavo, kad Druskininkų savivaldybės Viečiūnų kaimo gyventojas Mečislovas Lilys įvykdys visus savo įsipareigojimus bankui pagal kredito sutartį.

Kadangi M.Lilys nuo šių metų pradžios liovėsi mokėti paskolos įmokas bankui, susidarė 1358 litų įsiskolinimas, kurį privalo padengti sutarties laiduotojas Linas.

Bankas alytiškiui pasiūlė dvi išeitis. Kilusius nesusipratimus Linas pirmiausia ragintas išspręsti taikiai, kitaip tariant, sumokėti visą įsiskolinimo sumą kartu su delspinigiais. Priešingu atveju, jei per nurodytą terminą verslininkas to nepadarys, bankas žadėjo kreiptis į teismą, kad apgintų savo teisėtus interesus.

Kreipėsi į policiją

„Man buvo nepriimtina nei viena banko siūloma išeitis, nes tokios laidavimo sutarties nebuvau pasirašęs, todėl nemačiau jokios būtinybės mokėti kito asmens skolą. Gavęs pretenziją pirmiausia pamaniau, kad įvyko koks nors nesusipratimas”, – LŽ pasakojo verslininkas.

Tačiau į „Hansabanko” Druskininkų klientų aptarnavimo skyrių, esantį V.Kudirkos gatvėje, atėjusiam Linui banko darbuotojai parodė esą jo pasirašytą laidavimo sutartį. Ja remiantis minėtam M.Liliui penkeriems metams buvo suteiktas 27 tūkst. litų kreditas.

Verslininkas negalėjo patikėti savo akimis, kad ir kaip stengėsi, negalėjo prisiminti, jog būtų laidavęs už M.Lilį. Banko atstovai taip pat negalėjo paaiškinti, kokiomis mįslingomis aplinkybėmis ant laidavimo sutarties atsirado alytiškio parašas. Tačiau bankininkai vis tiek reikalavo, kad įsiskolinimą pagal sutartyje numatytus įsipareigojimus laiduotojas sumokėtų.

„Tada supratau, kad patekau į „Hansabanko” darbuotojo M.Lilio gudriai paspęstus spąstus”, – prisiminė Linas. Verslininkas tuo metu Druskininkuose turėjo verslą ir finansinių reikalų minėtame banko filiale, kur jį dažniausiai aptarnaudavo M.Lilys. Maždaug metus Linui dėl bankininko sąžiningumo didelių abejonių nebuvo kilę. Pats M.Lilys paaiškinti kilusio nesusipratimo negalėjo, nes jau apie porą mėnesių banke nebedirbo.

„Liko viena išeitis – kreiptis į policiją, kad pareigūnai atsakytų į mane ir banką dominančius klausimus”, – pasakojo Linas.

Prisipažino suklastojęs

Pagal verslininko pareiškimą Druskininkų policijos komisariate dėl sukčiavimo buvo pradėtas ikiteisminis tyrimas. Anot jam vadovaujančio Druskininkų apylinkės prokuroro Juozo Valicko, M.Lilys prisipažino, kad kartu su kitomis laidavimo sutartimis verslininkui padavė ir savąją, o šis neapsižiūrėjęs ją pasirašė.

„Kol kas tyrimas vyksta dėl sukčiavimo, tačiau vėliau veika gali būti perkvalifikuota. Per porą artimiausių savaičių tyrimą tikimės baigti”, – sakė prokuroras J.Valickas.

Tuo metu „Hansabanko” atstovai LŽ aiškino neturintys duomenų, kad minėta laidavimo sutartis yra kaip nors suklastota: „Tuo atveju, jei sutartis suklastota ar yra kokių nors kitų įstatymuose numatytų pagrindų, pagal kuriuos turėtų būti laikoma negaliojančia, verslininkas su atitinkamais įrodymais turėtų kreiptis į banką. Susidarius tokiai situacijai bankas neturi nei pagrindo, nei pareigos vienašališkai nutraukti laidavimo sutartį.”

Faktų daugėja

Verslininko Lino atvejis buvo pirmasis, kai teisėsaugininkai susidomėjo M.Lilio veikla. Pamažu pradėjo aiškėti ir daugiau šio dabar jau buvusio banko darbuotojo nesąžiningų veiksmų.

Banko klientai, kurių finansinius reikalus tvarkė M.Lilys, ėmė savo sąskaitose pasigesti pinigų. Juos įnešti turėjo būtent M.Lilys.

Dėl tokių dalykų į policiją kreipėsi pats bankas ir pramešė, kad M.Lilys per trejus darbo Druskininkų klientų aptarnavimo centre metus neteisėtai pasisavino per 5 tūkst. eurų (apie 17,5 tūkst. litų).

„Bankas atlygino žalą klientams, kurių lėšos buvo neteisėtai pasisavintos. Policijos buvo paprašyta įvertinti M.Lilio veiksmus ir pripažinti banką civiliniu ieškovu”, – teigė „Hansabanko” atstovai.

Anot „Hansabanko” komunikacijų vadybininkės Orintos Barkauskaitės, banke atliktas vidaus tyrimas, per kurį ir buvo nustatyti galbūt nukentėję klientai.

LŽ duomenimis, bankas žalą atlygino tik tiems klientams, kurie patys apsižiūrėjo, kad jų sąskaitose trūksta pinigų. Oficialiai nepatvirtintais duomenimis, M.Lilys, dirbdamas „Hansabanke”, iš klientų sąskaitų pasisavino apie 100 tūkst. litų, o atlyginta žala nesiekia nei 20 tūkstančių.

Gavo signalų

Anot druskininkiečių, bendraujant su M.Liliu buvo sunku įtarti, kad jis gali elgtis nesąžiningai, nes 35 metų vyriškis sudarė malonaus žmogaus įspūdį.

Buvusio darbuotojo elgesiu stebėjosi ir buvęs Druskininkų klientų aptarnavimo centro valdytojas Vytautas Kuneika. „Dėl jo darbo nusiskundimų neturėjome. Kolektyve buvo draugiškas, gyveno kukliai – nuo atlyginimo iki atlyginimo. Kad jis gali elgtis nesąžiningai, net minties nebuvo”, – kalbėjo V.Kuneika.

Tačiau, anot Lino, banko vadovai gavo signalų, kad M.Lilys – nesąžiningas darbuotojas. „Jis man negrąžino skolos. Kai reikalai pasiekė antstolius ir šie nusiuntė raštą į jo darbovietę, M.Lilys atsiskaitė iš karto”, – tikino verslininkas.

Tuo metu banko filialui vadovavęs V.Kuneika tiesaus atsakymo dėl šio fakto stengėsi išvengti: „Neatsimenu, gal ir buvo, negaliu atsakyti.”

UAB „Autožvilgsnis” direktorius Artūras Kakliauskas, turėjęs reikalų su M.Liliu, apie jį taip pat nėra geros nuomonės. „Su M.Liliu, kaip „Hansabanko” darbuotoju, buvome sudarę telekomunikacijų teikimo sutartį. Sumokėjęs pirmąjį mokestį, jis vėliau tik naudojosi paslaugomis neapmokėdamas sąskaitų. Taip bendrovei įsiskolino apie 1,5 tūkst. litų. Teko kreiptis į teismą ir antstolius. Kai Druskininkų banko vadovus pasiekė naujas antstolių raštas, M.Liliui teko atsisveikinti su darbu banke. Tada ir pradėjo aiškėti visi juodi jo darbai”, – pasakojo A.Kakliauskas.

Oficialiai teigiama, kad darbo sutartis su M.Liliu buvo nutraukta paties darbuotojo prašymu. Tačiau Druskininkuose dar sklando kalbos apie neaiškią M.Lilio praeitį ir miglotus jo patekimo į banką kelius.

V.Kuneika ryžtingai gynė „Hansabanko” mundurą tvirtindamas: „M.Lilys banke darbą gavo laimėjęs konkursą, jį vertino atrankos komisija ir nusprendė, kad jis tinkamas dirbti banke.”

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Lietuvoje su žyma , , , , , , , , , , , , , , , .

1 atsiliepimas į "Banko darbuotojas mulkino klientus"

  1. l

    V.Kuneika ryžtingai gynė „Hansabanko” mundurą 🙄 ?

Komentuoti: l Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.