Vakar Seimo leidykla „Valstybės žinios” surengė neeilinį aukcioną, kuriame buvo parduotas pirmasis nepriklausomoje Lietuvoje registruotas limuzinas „Cadillac Brougham”.
Atgavus nepriklausomybę šiuo ištaikingu automobiliu vežioti tuo metu svarbūs valstybės asmenys. Kurį laiką limuzinas tarnavo Aukščiausiosios Tarybos pirmininkui Vytautui Landsbergiui, vėliau juo naudojosi prezidentas Algirdas Brazauskas.
Pirkėjas liko nežinomas.
Vakarykščiame aukcione dėl teisės įsigyti legenda tapusį limuziną varžėsi net 8 pirkėjai. Pradinė 5 litrų darbo tūrio variklį turinčio automobilio pardavimo kaina siekė šiek tiek daugiau nei 16 tūkst. litų. Laimė nusišypsojo atkakliausiam pirkėjui, kuris už 1990 metais pagamintą limuziną pasiūlė daugiausiai – per 20 tūkst. litų. Už aukciono rengimą atsakingi asmenys atsisakė atskleisti pirkėjo tapatybę. LŽ duomenimis, „Cadillac Brougham” įsigijo privatus asmuo iš Lietuvos.
Seimo leidyklos administratorius Valdas Kurtinaitis LŽ pasakojo, kad šį automobilį Lietuvos atstovybei Rusijoje prieš beveik du dešimtmečius padovanojo kolegos iš Jungtinių Amerikos Valstijų.
Tačiau aplinkybės susiklostė taip, kad po keleto metų limuzinas iš Rusijos atsidūrė Lietuvoje. Prie to prisidėjo tuometinis Lietuvos diplomatinės atstovybės Maskvoje vadovas Egidijus Bičkauskas. „Viskas baigėsi tuo, kad E.Bičkauskas grįžo šiuo automobiliu į Lietuvą ir jis liko mūsų įstaigos garaže”, – LŽ pasakojo Seimo leidyklos administratorius V.Kurtinaitis.
Prieš aukciono pradžią Seimo leidyklos atstovai pažymėjo, kad beveik prieš du dešimtmečius pagaminto limuzino būklė – itin gera. Iš viso šis automobilis nuriedėjęs 63 tūkst. kilometrų, iš kurių apie 20 tūkst. – Lietuvoje. Pasak V.Kurtinaičio, limuzino techninės apžiūros talonas galioja iki 2009 metų.
Įsigijo reliktą
Į Lietuvą iš Rusijos limuziną parvairavęs E.Bičkauskas vakar tik iš LŽ sužinojo, kad automobilis parduotas aukcione. Buvęs diplomatinės atstovybės Rusijoje vadovas tikino, jog tuo metu šis „Cadillac Brougham” buvo iš tiesų geras ir patvarus automobilis. „Apie limuzino likimą nieko nežinau, tačiau jeigu sakote, kad jis parduotas aukcione, man belieka tik pasveikinti pirkėją. Jis tikrai įsigijo reliktą”, – pabrėžė E.Bičkauskas.
Vertė gali padidėti
LŽ kalbinti automobilių specialistai tikino, jog 20 tūkst. litų už tokį automobilį yra palyginti nedidelė suma. Jei limuzinas iš tiesų geros būklės, tai po kasmetinio remonto ir tam tikrų korekcijų jį būtų galima parduoti kur kas brangiau. Be to, atsižvelgus į tai, kad limuzinas – savotiškas reliktas, jo kaina galėtų dar labiau šoktelti.
„Cadillac” kompanija nuo 1916 metų „Brougham” vardu vadino didžiausius ir prabangiausius savo automobilius. Atskiru modeliu „Brougham” tapo 1985 metais ir buvo gaminamas iki 1992-ųjų.