Vežėjų kantrybė senka

Vakar Vilniuje, Utenoje ir Marijampolėje vežėjai surengė protesto akcijas. Sostinėje eismas paralyžiuotas nebuvo, o štai Marijampolės vežėjai keletui valandų buvo sutrikdę eismą pačiame mieste ir nedidelėje Via Baltica kelio atkarpoje.

Vakar apie 140 vilkikų ir autobusų, sostinės gatvėmis riedėdami vos 20 kilometrų per valandą greičiu, miesto neužkimšo ir vairuotojų nesupykdė. Dvi vežėjų kolonos – viena Savanorių prospektu ir Ukmergės gatve, kita – priešinga kryptimi – žygį pradėjo 9 valandą ryto. Priartėję prie miesto centro vežėjai įjungė garso signalus, jiems taip pat pritarė ir kiti eismo dalyviai. Reginys baigėsi maždaug 12 valandą, kai protesto kolona apvažiavo du ratus.

Incidentų išvengta

Dėl nuolat brangstančių degalų protestuojančius vežėjus prižiūrėjo pusšimtis policijos ekipažų. Jų teigimu, nė vienoje Vilniaus gatvėje dėl vilkinų kolonos spūsčių nesusidarė, nes protestuotojai kitų eismo dalyvių atžvilgiu elgėsi gana padoriai. Tiesa, kelių patruliai stabdė kai kuriuos sunkvežimius – tuos, kurie itin lėtai važiavo antrąja eismo juosta.

Bemaž tris valandas sostinėje trukusią akciją „STOP degalų kainų augimui” surengė Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava”. Ji savo narių ir kai kurių kitų pavienių vežėjų vardu dar prieš mėnesį prašė Vyriausybės mažinti akcizą komerciniais tikslais naudojamiems degalams, sudaryti palankesnes sąlygas importuoti kurą. To paties šalies vežėjai reikalavo ir vakar.

„Mes norėjome atkreipti valdžios dėmesį, kad degalų kainos Lietuvoje, kaip ir visoje Europoje, yra nežmoniškos ir reikia kažką daryti. Šį kartą tai buvo tik įspėjamoji protesto akcija, tačiau jeigu Vyriausybė ir toliau nekreips dėmesio į vežėjų problemas, ateityje gali įvykti ir rimtesnių protestų”, – vos pasibaigus vakarykščiam streikui kalbėjo „Linavos” generalinis sekretorius Valdas Gilys.

Meras nutarė paskraidyti

Streiką Vilniuje iš paukščio skrydžio stebėjo ir sostinės meras Juozas Imbrasas. Jis valandą sraigtasparniu skraidė virš sostinės, norėdamas savo akimis išvysti, kaip elgėsi protestuojantys vežėjai ir kaip savo pareigas atliko eismą reguliuojantys policijos patruliai. Meras LŽ patvirtino, kad surengtas streikas eismo sostinės gatvių nesukaustė, viskas klostėsi gerai, nebuvo jokių nemalonių atsitikimų. „Skraidėme apie valandą. Stebėjome kaip viskas vyko. Regis, akcija praėjo be didesnės žalos kitų eismo dalyvių atžvilgiu. Ir policininkai puikiai atliko savo darbą”, – iškart po protesto akcijos J.Imbrasas komentavo LŽ. Pasiteiravus, ar kitą sykį, jei būtų surengtas pakartotinis streikas, vėl situaciją stebėtų iš paukščio skrydžio, meras tikino dar nežinąs. „Galbūt, nors nebūtinai tai darysiu aš. Juk yra ir kitų valstybės tarnautojų”, – dėstė Vilniaus meras.

Marijampolė duso

Apie 9 val. ryto beveik šimto vilkikų virtinė, tarp kurių daugiausia buvo automobilvežių, pajudėjo ir Marijampolės gatvėmis. Vos 10-20 kilometrų per valandą greičiu automobilių kolona judėjo Stoties, Gedimino, Gamyklų, Vasaros gatvėmis. Lėtai važiuodami eismo šiose gatvėse pernelyg nesutrikdė, nes beveik visos jos – keturių eismo juostų. Nors ne vienas vairuotojas, neįsitraukęs į protestą prieš be atvangos kylančias degalų kainas, vežėjus ir pakeiksnojo.

Padėtis pablogėjo, kai nepatenkinti vežėjai išriedėjo į Via Baltica trasą – šiaurinį Marijampolės aplinkkelį. Šiame dviejų juostų kelyje eismas yra itin intensyvus, todėl ta kryptimi, kuria judėjo protesto kolona, susidarė didelė automobilių grūstis, ir aplenkti ją buvo labai sunku. Vilkikai šiauriniu Marijampolės aplinkkeliu nuvažiavo iki Via Baltica kelio sankirtos su kitu tarptautiniu keliu, vedančiu į Kaliningradą. Ten apsisuko ir grįžo atgal.

Visą kelią protestuotojus lydėjo keletas policijos ekipažų. Kaip LŽ teigė Marijampolės policijos komisariato viešosios tvarkos skyriaus viršininkas Skirmantas Andriušis, tvarkos priežiūrai vežėjų akcijos metu buvo pasitelktos papildomos pajėgos. Jos ne tik lydėjo automobilių vilkstinę, bet ir stengėsi sudaryti kuo geresnes važiavimo sąlygas kitiems eismo dalyviams, pavyzdžiui, padėdavo jiems įsilieti į eismo koloną. Todėl vairuotojai didelių pasipiktinimų nereiškė.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Lietuvoje su žyma , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.