„Rožynu” pramintos šiaurinės Panevėžio dalies gyventojus, ne vieną dešimtmetį greta namų esančiose pievose veisusius triušius ir vedžiojusius šunis, užklupo grėsmė viso to netekti dėl suplanuoto aplinkkelio.
Žmonėms skaudžiausia, jog apie keturių juostų gatvę, nusidrieksiančią pro pat jų langus, sužinota visai atsitiktinai, niekas iš Panevėžio savivaldybės apie būsimas statybas jų neinformavo. Būsimojo kelio įkaitais save vadinantys gyventojai neslepia, kad triukšminga gatvė atims iš jų ramybę, automobilių išmetamosios dujos gadins sveikatą ir trumpins gyvenimą. Negana to, atsiradus keliui nukris namų, atsidursiančių šalia jo, vertė.
Vakar su valdininkais susitikusių „Rožyno” gyventojų emocijos dėl būsimojo kelio išsiliejo tarsi lava iš ugnikalnio, tačiau to buvo maža, kad pasikeistų valdininkų požiūris. Jie įsitikinę, jog viso miesto poreikiai svarbesni už vieno mikrorajono gyventojų komfortą.
Tolimos praeities idėja
Dar sovietmečiu projektuojant „Rožyno” plėtrą, buvo numatytas šį individualių namų mikrorajoną perskrosiantis kelias. Tuomet jo nespėta nutiesti, tad prie aplinkkelio idėjos vėl grįžta prieš penkiolika metų. Bet ir tuomet statybos buvo atidėtos dėl pinigų stygiaus. Lėšų keliui nutiesti atsirado tik dabar, parengus 2007-2013 metų investicinę programą. Numatyta, jog Panevėžiui gyvybiškai būtino aplinkkelio statybą parems Europos Sąjunga.
Suprojektuotas išties šiuolaikinis kelias, nuo gyvenamųjų namų jį skirs garsus sulaikantys vadinamieji akustiniai penkių metrų aukščio ekranai, kuriuos „rožyniečiai” jau pakrikštijo „Berlyno siena”. Išvydę projekte aplinkkelio susiaurėjimus ir išplatėjimus, žmonės tai įvertino kaip inžinierinę nesąmonę bei techninio neraštingumo pavyzdį, kaip spąstus vaikams, kurie privalės kirsti šį kelią, kad pasiektų mokyklas, darželius ar kitas įstaigas.
„Neabejoju, kad gyvenantieji šalia tokios gatvės, atsisėdę pietauti turės prilaikyti tirtančias lėkštes”, – įrodinėjo „Rožyno” gyventojas, inžinierius Eugenijus Ušinskas. Jis aptiko skaičiavimų, įrodančių, kad trečdalį šiuo keliu važiuosiančių automobilių sudarys krovininis transportas.
Laukia bylinėjimasis
Įsiaudrinusiems žmonėms nelabai terūpėjo vyriausiojo Panevėžio miesto savivaldybės architekto Sauliaus Matulio įrodinėjimai, jog dabartinės Panevėžio gatvės katastrofiškai užkištos, todėl naujasis aplinkkelis padėtų tolygiau paskirstyti automobilių srautus.
Į priekaištą, jog nesutikdami, kad šalia jų namų būtų tiesiama naujoji gatvė, Rožyno gyventojai apsunkina likusios Panevėžio dalies žmonių gyvenimą, šie atšovė neprieštarausiantys, jog ginčytina magistralė kirstų kurį nors kitą mikrorajoną ar Panevėžio rajono teritoriją. Pasipiktinę panevėžiečiai ketina skųsti teismui sumanymą po jų langais tiesti kelią. Jie jau pasisamdė advokatus iš Vilniaus.