Privačiam keleivių terminalui Vilniaus oro uoste degama žalia šviesa

Po kelerius metus trukusių ginčų privataus kapitalo aviacijos verslo grupė „flyLAL Group” gavo preliminarų valdžios sutikimą tarptautiniame Vilniaus oro uoste statyti keleivių terminalą.

Vyriausybės strateginio planavimo komitetas trečiadienį pritarė naujo keleivių terminalo statybai Vilniaus oro uoste, 2 hektarų žemės sklype, kur dabar stovi seni avialinijų pastatai.

Tačiau dar reikės pakeisti šiuo metu Lietuvoje galiojančius teisės aktus, pagal kuriuos dabar į strateginius objektus neįleidžiamas privatus kapitalas.

„Jie („flyLAL” – BNS) turi savo žemę. Tai yra jų žemė, yra teismo sprendimas. Jie stato savo žemėje”, – po posėdžio žurnalistams sakė premjeras Gediminas Kirkilas.

Anot jo, terminalas būtų statomas tik privačiomis lėšomis.

„flyLAL Group” valdybos pirmininkas Gediminas Žiemelis sakė, kad terminalas kainuos 100-120 mln. litų. Leidimus terminalo statyboms tikimasi gauti šiemet spalio mėnesį, o statybas baigti maždaug per dvylika mėnesių.

„Mūsų skrydžių bendrovė yra nuostolinga, kitos grupės veiklos – pelningos. Terminale mes norime geriau aptarnauti savo keleivius ir manome, kad investavę tuos milijonus, kuriuos siūlome, mes padarysime galbūt greičiau, efektyviau. Kitas dalykas – ta lėšų dalis, kuri nebus mokama kaip keleivio mokestis, ji bus geriau panaudojama verslo plėtrai”, – sakė jis.

G.Žiemelio teigimu, nuostolingiems oro skrydžiams dotuoti per metus reikia apie 40 mln. litų.

„Mes turime turėti finansinį suinteresuotumą, kaip tą dalį kompensuoti”, – teigė „flyLAL” vadovas.

Prognozuojama, kad skrydžių veikla aviacijos grupei bus nuostolinga dar 3-4 metus, tačiau naujas keleivių terminalas galėtų juos sumažinti maždaug perpus. Šiuo metu „flyLAL-Lithuanian Airlines” turi 16 lėktuvų ir skaičiuoja, kad kiekvienas naujas lėktuvas kaštus sumažintų maždaug 6 procentais.

Su valdžia preliminariai sutarus dėl privataus kapitalo statybos, verslininkai planuoja atsisakyti teisminio ginčo dėl Vilniaus oro uosto detaliojo plano ir pasirašyti taikos sutartį.

Naujam terminalui iki šiol besipriešinusį Vilniaus oro uosto vadovą Mindaugą Ivanauską susisiekimo ministras Algirdas Butkevičius įvertino tik patenkinamai.

„Vadovas bus keičiamas tada, jeigu nevykdys strateginių planų, kurie yra iškelti Vyriausybės ir ministerijos. Galiu pasakyti, kad šitą žmogų (M.Ivanauską – BNS) vertinu dvejopai. Iš vienos pusės, kaip vadovas, labai stipriai gina valstybės turtą, minusas – silpnas strateginis mąstymas. Dešimties balų sistemoje vertinu penkiais”, – sakė A.Butkevičius.

Oro uosto specialistų vertinimu, „flyLAL” terminalas gali trukdyti ryšiui, neišspręstas lėktuvų eismo klausimas.

Anot A.Butkevičiaus, visi klausimai bus suderinti su Civilinės aviacijos administracija.

Šiuo metu Vilniaus oro uoste veikia du keleivių terminalai, kurie per metus gali aptarnauti 3,5 mln. keleivių.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Statyba su žyma , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.