Pas medikus – kliūčių ruožu

„Gali numirti ir vėl prisikelti”, – taip nelinksmai juokauja gydymo įstaigose vizitui pas medikus specialistus norintys prisiregistruoti klaipėdiečiai.

Į eilę – ankstų rytą

Prie Klaipėdos universitetinės ligoninės Ambulatorinio-konsultacinio skyriaus vakar gerokai prieš įstaigos atidarymą nusidriekė didelė eilė.

Pirmieji pacientai į eilę atsistojo dar prieš septynias. Po valandos eilė jau buvo nutįsusi iki antrojo ligoninės korpuso laiptų, nors iki atidarymo dar buvo likęs pusvalandis.

Viena pirmųjų prie užrakintų gydymo įstaigos durų atėjusi Elena Einingienė tikėjosi patekti pas endokrinologą.

Moteris būgštavo, kad nepasikartotų ankstesnė situacija, kai eilėje išstovėjus kelias valandas buvo pranešta, kad pacientai šiandien nebus registruojami.

Atėjusieji pirmą kartą nelabai suprato, kas vyksta ir kodėl prie įstaigos durų nutįsusi tokia eilė. Sužinoję, kad jiems teks stoti į šios eilės galą, tik skėsčiojo rankomis.

„Pasityčiojimas, absurdas”, – piktinosi po kelias valandas eilėje laukti priversti pacientai.

Daugelis žmonių tikėjosi patekti pas okulistą, endokrinologą, onkologą. Ramentais pasirėmusi moteris, norėjusi patekti pas traumatologą ir onkologą, pusantros valandos buvo priversta laukti eilėje kartu su kitais, nes telefonu prisiregistruoti jai nepavyko.

Kai kurie tokioje eilėje pasakojo stovintys ne pirmą kartą ir save guodė, kad pasitaikę atvejų, kai eilė buvusi ir ilgesnė. Kiti skundėsi, kad atstovėjus tokioje eilėje vėliau dar tiek pat teks praleisti prie gydytojo kabineto.

Laukia ir pusantro mėnesio

Kas savaitę priversta eilėse stovėti senelių globos namų socialinė darbuotoja Anastasija iš patirties žino, jog reikia atvažiuoti nė vėliau kaip kelios minutės po septynių. Tada bus garantuota, kad globos namų gyventojai galės patekti pas specialistą.

Kas savaitę pas specialistus priregistruojanti po devynis žmones socialinė darbuotoja tikino, kad ilgiausiai tenka laukti pas okulistus ir onkologus. Patekti pas juos dažniausiai įmanoma tik po pusantro mėnesio.

Daugelis laukiančiųjų nesupranta, kodėl patekti pas gydytojus negalima lengvesniu keliu – paskambinus telefonu. Dažnas pasakojo, kad to padaryti nepavyksta ir prie telefono sėdint nuo ryto iki vakaro.

„Parvešiu uošvei naujieną, kodėl porą mėnesių jai niekaip nepavyko prisiregistruoti telefonu, – didžiulės eilės”, – pasakojo viena moteris.

Misija įmanoma

„Čia natūralus procesas, kad vykstant registracijai pas specialistus susidaro didesnė pacientų eilė”, – reagavo Klaipėdos universitetinės ligoninės vyriausiojo gydytojo pavaduotojas medicinai Gintautas Virketis.

Pavaduotojo manymu, pacientai rinkdamiesi tradicinį būdą – stovėti eilėje – patys save apsunkina, kai galima tiesiog pakelti ragelį ir pas norimą specialistą užsiregistruoti telefonu. Tad stovėti nuo septynių ryto nėra reikalo.

Paprieštaravus, kad daugeliui šito padaryti vis dėlto nepavyksta, pavaduotojas tvirtino, kad norintieji tikrai prisiskambina. Daugiausiai pacientų užsiregistruoja būtent telefonu.

Pavaduotojas suteikė vilčių, kad ateityje įdiegus elektroninę sistemą registracija taps dar paprastesnė ir prisiregistruoti pas gydytoją bus galima neišeinant iš namų.

Kol kas pacientai tegali ligoninės interneto svetainėje pasižiūrėti, kada koks gydytojas dirba, ir paskambinęs nurodytu telefonu užsiregistruoti.

Pasak G.Virkečio, patekimą pas kai kuriuos specialistus apsunkina tai, jog jų trūksta, arba dėl to, kad sergančiųjų tomis ligomis yra daugiau.

„Bet taip nėra, kad žmogus išvis nepatektų pas specialistą. Per mėnesį vis tiek patenka”, – tikino pavaduotojas.

Pasak jo, pas onkologą ilgiausiai tenka laukti porą savaičių, vasarą – tris.

Vis dėlto viena pacientė „Klaipėdai” pasakojo, kad pabandžius patekti pas onkologą dar iki registracijos pradžios telefonu atsiliepusi registratorė suabejojo, ar liepos mėnesį pas onkologą išvis pavyks patekti.

G.Virketis pastebi, kad eilės pas konsultantus ilgėja ir dėl to, jog vis daugiau žmonių rūpinasi sveikata ir vis dažniau kreipiasi į gydytojus.

Pacientų eiles neva ilgina ir nepateisinę lūkesčių šeimos gydytojai. Iš pradžių manyta, kad būtent jiems atiteks didesni ligonių srautai, tačiau konsultacijų pas specialistus daugėja visose gydymo įstaigose.

Eilės ilgėja dėl pavardės

Patekti pas specialistus sudėtinga ne tik Universitetinėje ligoninėje. Jūrininkų ligoninės vyriausiojo gydytojo Jono Sąlygos manymu, didelės eilės pas kai kuriuos specialistus atsiranda dėl jų žinomumo.

Jūrininkų ligoninėje paklausiausi kardiologai. Pas kai kuriuos eilėje tenka laukti ilgiausiai iš visų Klaipėdos regiono gydymo įstaigų.

„Pacientas gydytoją turėtų rinktis ne tik pagal pavardę. Bandau juos įtikinti rinktis kitą gydytoją, bet jie nori pas tą, ir viskas”, – apie pacientų užsispyrimą patekti pas žinomus specialistus pasakojo J.Sąlyga.

Vyriausiasis gydytojas nenorintiems eilėje laukti pacientams pataria rinktis kitas gydymo įstaigas, kur dirba ne blogesni specialistai.

Kai kurios gydymo įstaigos pacientams siūlo kitą išeitį – susimokėti už vizitą pas gydytoją, taip išsprendžiant eilių klausimą.

„Mums nepriimtini tokie metodai, kad jei moki pinigus, greičiau patenki pas gydytoją. Eilės visiems vienodos”, – teigė vyriausiasis gydytojas.

Turintiems priėjimą prie interneto, ligoninės vadovas siūlė pasinaudoti internetiniu adresu sergu.lt ir taip užsiregistruoti pas specialistą.

Klaipėdos vaikų ligoninės vyriausioji gydytoja Klaudija Bobianskienė teigė, kad eilės pas kai kuriuos specialistus susidaro dėl šių stokos. Jų stygius jaučiamas ne tik uostamiestyje, bet ir visoje Lietuvoje.

Dar sudėtingiau su vaikų specialistais, kuriems tenka mokytis metais ilgiau nei kitų sričių gydytojams, tad norinčiųjų prasiilginti studijų metus atsiranda ne tiek daug.

Eilės registruojamos

Kiekviena gydymo įstaiga paskutinę mėnesio dieną Teritorinei ligonių kasai pateikia duomenis apie trumpiausias ir ilgiausias eiles pas specialistus. Šie duomenys pateikiami interneto svetainėje. Tačiau šia informacija besinaudojantys pacientai pastebi, kad realybė neretai prasilenkia su pateiktais duomenimis.

„Pateikdama duomenis gydymo įstaiga prisiima atsakomybę. Patikrinti jų neturime galimybės”, – sakė Klaipėdos teritorinės ligonių kasos direktoriaus pavaduotoja medicinai Žavinta Kančauskienė.

Ji įžvelgė kitą šios paslaugos privalumą – sužinoti, kurios gydymo įstaigos kokias paslaugas siūlo.

Reikia gydytojų geranoriškumo

Paklausta, ką gali patarti eilėse priverstiems laukti pacientams, pavaduotoja minėjo, kad sutartyse su gydymo įstaigomis numatyta, jog šios pacientą turėtų informuoti, kur jis dar galėtų gauti tokią pačią paslaugą. Tačiau ji suabejojo, ar gydymo įstaigos šito laikosi.

Ž.Kančauskienė taip pat tvirtino, kad nebūtina stovėti ilgose eilėse – tam yra kitos komunikacijos priemonės.

„Tikrai nepasakyčiau, kad telefonu nepavyksta užsiregistruoti. Kiek pačiai ar mano artimiesiems tenka susidurti, visada pavyksta prisiskambinti. Gal tik kartais tenka ilgiau palaukti, kol atsiliepia”, – tikino pavaduotoja.

Klaipėdos teritorinės ligonių kasos direktorius Alfredas Bumblys siūlė, kad vyresnio amžiaus ar sunkiai judantiems pacientams padėti gali ir šeimos gydytojas, galintis užregistruoti pas specialistą savo kabinete portale e-sveikata.

Suabejojus, ar darbais apkrauti gydytojai trokštų apsikrauti dar papildomu darbu A.Bumblys pripažino: „Kartais reikia ir geranoriškumo”.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Medicina su žyma , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.