Saugaus eismo ekspertai įvardijo vietas, kuriose bus montuojami stacionarūs greičio matuokliai
Vakarų Europos valstybių patirtis liudija, kad automatizuotos greičio kontrolės sistemos yra viena efektyviausių greičio ribojimo priemonių pavojinguose kelių ruožuose. Specialistai teigia, kad Austrijoje ir Prancūzijoje vien dėl jų pradedančių vairuotojų, kurių vairavimo stažas – iki 2 metų, mirčių skaičius keliuose dvejus pastaruosius metus vidutiniškai mažėjo maždaug po 30 proc. Tiek pat mažėjo ir bendras dėl vairuotojų kaltės padarytų avarijų skaičius.
Nors Lietuvoje ligi šiol užmiesčio keliuose „dirbo” tik du stacionarūs greičio matuokliai, Lietuvos policijos Eismo priežiūros tarnybos pareigūnai tikina pajutę šių sistemų naudą. Per dvejus metus šiais radarais buvo užfiksuota beveik 17,5 tūkst. leistino greičio viršijimo atvejų, o matuoklių vietose, per tą laiką, kai jie veikia, neįvyko nė viena eismo nelaimė, per kurią būtų buvę sužaloti ar žuvę žmonės.
Visi šie dalykai paskatino Vyriausybės Strateginio planavimo komiteto narius pritarti, kad Lietuvos keliuose būtų masiškai montuojami stacionarūs greičio matuokliai. Vykdant Saugaus eismo gerinimo keliuose programą, jau šių metų liepą avaringiausiuose kelių ruožuose pradės veikti 12 naujų greičio matuoklių, o per vienus metus jų planuojama įrengti dar 139. Be to, šalies policijai bus parūpinta 11 mobilių greičio matuoklių.
Pirmus 12 stacionarių greičio matuoklių valstybinės reikšmės magistraliniuose ir krašto keliuose įrengs Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos skelbtą konkursą laimėjusi bendrovė „Sonex technologies”. Šių matuoklių fiksuojami duomenys bus perduodami į duomenų centrą, jį ketinama įrengti Lietuvos policijos eismo priežiūros tarnybos patalpose. Sutartis dėl greičio matavimo paslaugų su konkurso laimėtoju sudaryta 3 metams.
Kur kas daugiau neaiškumo dėl tolesnės stacionarių greičio matuoklių statybos, nes solidų užsakymą siekiančios gauti verslo organizacijos apskundė Lietuvos automobilių kelių direkcijos paskelbtą atvirą tarptautinį konkursą įrengti minėtus 139 stacionarius greičio matuoklius.
T. y. jau dabar aišku, kad laimėtojai planuotu laiku nepaaiškės, o programos įgyvendinimas gerokai vėluos.
Šiuo metu žinomos tik vietos, kuriose bus montuojami nepaperkami ir nepermaldaujami greičio kontrolieriai. Stacionarūs greičio matuokliai bus įrengiami ten, kur susiformavusios vadinamosios juodosios dėmės, ir avaringuose ruožuose.
Stacionarius greičio matuoklius numatoma įrengti trimis etapais per vienus metus.