Degalų taupymo mitai

Kone kasdien brangstant degalams dauguma vairuotojų nerimaudami dairosi į degalų matuoklį. Pastaruoju metu iš visų pusių atskrieja daugybė patarimų, kaip taupyti degalus, tačiau ne visi jie būna naudingi. Štai keletas degalų taupymo mitų.

1. Degalų baką pildyti rytais

Turbūt esate girdėję, jog baką geriausia pildyti ryte, kol degalai dar šalti. Mokslininkai sako, kad skysčiai tankesni esant žemesnei temperatūrai, todėl degalai turi daugiau molekulių ir yra efektyvesni. Tačiau degalų temperatūra bet kuriuo paros metu keičiasi nesmarkiai, tad ankstyvą rytą važiuoti į degalinę – mažai naudos.

2. Pakeisti oro filtrą

Rūpintis automobiliu labai svarbu, tačiau švarus oro filtras degalų taupyti nepadeda. Naujų automobilių varikliai sujungti su kompiuteriu, o šis rūpinasi, kad oras būtų tiekiamas. Kai variklio galia sumažėja dėl nešvaraus oro filtro, degalų sunaudojimo kiekiui tai neatsiliepia.

3. Naudoti aukščiausios klasės degalus

Benzino kainoms pasiekus 4 litus už litrą dauguma vairuotojų ieško tik pigesnių, o ne kokybiškesnių degalų. Automobilių pardavėjai dažniausiai rekomenduoja degalus pilti iš „kokybiškų“ degalinių, esą brangesni degalai geresni. Vis dėlto daugeliu atvejų tokia logika besivadovaujantys vairuotojai permoka už nieką. Šiuolaikiški varikliai sukurti taip, kad net ir įpylus prastesnės kokybės degalų jų darbas nenukenčia.

4. Per daug pripūsti padangas

Tinkamai pripūsti padangas svarbu dėl daugelio priežasčių. Minkštos padangos gali apsunkinti vairavimą ir tapti avarijos priežastimi. Be to, nepakankamai pripūstos padangos greičiau dėvisi, sparčiau įšyla ir važiuojant dideliu greičiu gali sprogti.

Tačiau pūsdami padangas niekada nepersistenkite. Tai tik šiek tiek pagerintų degalų ekonomiją, nes sumažėtų trintis. Tačiau tai trukdytų stabdyti bei valdyti automobilį ir padidėtų avarijos tikimybė. Tad taip tikrai neverta rizikuoti dėl kelių benzino lašų.

5. Oro kondicionieriaus naudojimas

Visi žino, kad oro kondicionierius didina degalų sąnaudas. Nustatyta, kad važiuojant miesto sąlygomis šimtui kilometrų reikia litru daugiau degalų. Tačiau šis atgaivą teikiantis prietaisas šiandien yra daug naudingesnis nei bet kada anksčiau.

Tačiau yra ir kita teorija, nieko gero nesakanti tiems, kurie mėgsta važinėti nuleistais langais. Važiuojant dideliu greičiu atvirais langais blogėja automobilio aerodinaminės ypatybės. O esant menkesniam vėjo pasipriešinimui didėja degalų sąnaudos. Todėl teigiama, kad išjungę oro kondicionierių itin daug nesutaupysime.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , . Įrašykite į adresyną nuolatinę nuorodą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.