Bendros nuosavybės terminalas

Latvijos kompanija „Baltic Oil Terminal” su Baltarusijos partneriais puoselėja planus įgyvendinti 170 mln. eurų vertės projektą – pastatyti Rygoje naują terminalą.

„Baltic Oil Terminal” yra didžiausios Latvijos naftos kompanijos „Dinaz”, įkurtos 1991 metais ir turinčios filialus Rygoje, Daugpilyje ir Jalgavoje, antrinė įmonė. „Dinaz” prezidentas Nikolajus Jermolajevas sako, kad ketinama Rigoje statyti terminalą, kuriuo per metus būtų galima transportuoti iki 10 mln. tonų naftos ir jos produktų. Tai būtų universalus terminalas, prireikus galintis pumpuoti naftą iš jūros.

„Galiu drąsiai teigti, kad tokios aikštelės, kokią mes siūlome baltarusiams kartu pastatyti, Europoje daugiau nėra. Tai ne auksinė, o tiesiog deimantinė vieta. Joje anksčiau buvo sovietinių povandeninių laivų remonto gamykla”, – aiškino N.Jermolajevas.

Kompanija jau išsinuomavo 30 metų sklypą Rygos uoste ir pristatė projektą Baltarusijos ministerijoms bei koncernui „Belneftechim”. Tikimasi, kad Baltarusijos vyriausybė priims sprendimą iki rugpjūčio 1 dienos.

Į laikraščio „Belorusy i rynok” klausimą, kuo šis projektas gali būti įdomus Baltarusijai, kurios vyriausybėje anksčiau vyravo požiūris, kad eksportą reikia išskirstyti į skirtingus Baltijos jūros uostus – Klaipėdą, Ventspilį, Rygą, N.Jermolajevas atsakė: „Klaipėda galbūt pagal logistiką artimesnė Mozyriaus naftos perdirbimo gamyklai, o Novopolockas – Rygai. Pagal projektą Baltarusija garantuoja 10 mln. tonų naftos produktų pervežti per metus, o 2010 metais „Naftan” planuoja padidinti naftos perdirbimo apimtį iki 12 mln. tonų”. „Belneftechim” nori turėti arba nuomotis Baltijos uostuose terminalus todėl, kad jei prieš metus naftos produktų vežimas per Baltijos jūros uostus problemų nekėlė, tai dabar jų atsirado. Venstspilio uostas perkrautas. Rygoje yra 2-3 terminalai, bet jie nedideli (po 2 mln. tonų) ir taip pat perkrauti. Dar vienas argumentas projekto naudai – Baltarusija neturi išėjimo į jūrą. „Manau, mūsų ir „Belneftechim” interesai sutampa ir po 3,5 metų terminalas turėtų būti pradėtas eksploatuoti”.

Baltarusija žada garantuoti naftos produktų tiekimą, o Baltarusijos partneriai bus bendros įmonės akcininkai, nors neatskleidžiama, kokia akcijų dalis teks jiems. Terminalas bus valdomas pariteto pagrindais, o jam statyti paimtas kreditas.

Tačiau Latvija yra Europos Sąjungos šalis, todėl „Belneftechim” gali grėsti Baltarusijai taikomos sankcijos. Tačiau „Dinaz” prezidentas įsitikinęs, kad nors ES ir gali svarstyti tokias sankcijas, pasaulis nestovi vietoje, valstybių sienos nyksta. Svarbiausia, kad ES gina nuosavybę ir juridinius asmenys, kad joje veikia įstatymai. O rizika, didesnė ar mažesnė, bus visuomet. Jo nuomone, svarbiausia, jog Baltarusijos vyriausybė jau priėmė politinį sprendimą – jau užsakytas aplinkos apsaugos projektas, kitąmet bus baigtas techninis projektas, o dar po 24 mėnesių bus pastatytas terminalas.

Baltarusija yra viena didžiausių naftos produktų eksportuotojų, pirmiausiai dėl lengvatinių Rusijos naftos tiekimų. Tačiau ir ji gali susidurti su naftos deficitu, nes Rusija pastaruoju metu aktyviai eksportuoja į Kiniją. Tačiau N.Jermolajevo nuomone, slavų šalys visuomet susitars dėl naftos tiekimo ir ateityje naftos gavimas iš Rusijos į Baltarusiją ne sumažės, o padidės.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Ekonomika su žyma , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.