Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) duomenimis, balandžio mėnesį stipriųjų alkoholinių gėrimų pardavimai sumažėjo 11 proc., o nuo metų pradžios – 20 proc.
Alkoholiniais gėrimais prekiaujančių įmonių asociacija (AGPĮA) teigia, kad dėl to per pirmus keturis šių metų mėnesius iš alkoholio akcizų valstybė surinko 27 mln. litų mažiau nei prieš metus.
„Padidinus akcizą alkoholiniams gėrimams, buvo tikimasi surinkti daugiau lėšų į biudžetą ir sumažinti vartojimą, tačiau akivaizdu, jog šis mechanizmas neveikia”, – tikina AGPĮA vadovas Laurynas Vilimas. Pasak jo, kritus stipriųjų gėrimų pardavimams, akcizo surinkimas į biudžetą smuko, o rinka persiorientavo – išaugo silpnųjų alkoholinių gėrimų vartojimas.
VMI duomenimis, vien alaus pardavimai balandį išaugo apie 6 proc., palyginti su šiuo mėnesiu pernai. Tačiau dėl palyginti nedidelio akcizo silpniems natūralios fermentacijos gėrimams didesnės įtakos biudžeto pajamoms tai neturi.
AGPĮA prognozuoja, kad valstybei ir toliau laikantis „nepagrįstų sprendimų politikos alkoholio pramonės atžvilgiu”, augs šešėlinė ekonomika, dėl to lėšų surinkimas į biudžetą mažės, veiks vis daugiau nelegalių gamybos ir prekybos taškų, o nesaikingo alkoholio vartojimo problema liks neišspręsta.
Asociacijai priklauso „Alita”, „Bennet Distributors”, „Birštono mineraliniai vandenys ir Ko”, „Filipopolis”, „L. I. O. N. gėrimai”, „Mineraliniai vandenys”, „Stumbras” ir „Vilniaus degtinė”.