Finansiškai nelengvi metai jau spėjo apkarpyti įmonių reklaminių kampanijų biudžetą. Todėl teigiama, kad nauji lauko reklamos stendai greitkelių pakelėse šiemet jau neaugs lyg grybai po lietaus, kaip pernai.
Įmonės, galinčios reklamai per metus skirti 50-100 tūkst. litų, savo planų nepakeitė ir lauko reklamą laiko viena efektyviausių. „Bankai, naujų automobilių pardavėjai, draudimo, telekomunikacijų bendrovės šiemet blogiau negyvena, todėl ir toliau aktyviai reklamuojasi dideliuose lauko reklamos stenduose. O kitų verslo veiklos sričių skiriamos lėšos reklamai išties sumažėjo”, – sakė reklaminį plotą šalia greitkelių pardavinėjančios bendrovės direktorius Marius Vasiliauskas.
Milijoninis 100 kilometrų.
Daugiausia lauko reklamos stendų yra prie greitkelio Vilnius-Kaunas, kur per mėnesį pravažiuoja iki milijono automobilių. Tačiau, anot pašnekovo, dėl stendų gausos reklama pradeda skandinti viena kitą.
„Todėl dabar šiai reklamos rūšiai išleidžiantys didelius pinigus įmonių savininkai pradeda galvoti ir apie jos efektyvumą, dairosi į ruožus, kur stendų mažiau”, – pabrėžė M.Vasiliauskas.
Veikiausiai pakelėje tarp Vilniaus ir Kauno reklaminių stendų dar daugės, nes jų statybos aplinkosaugininkai nesiima kontroliuoti.
„Valstybė nieko nedaro, kad būtų tvarka, todėl jau baisu, kad šis ruožas gali tapti panašus į užgriozdintas daugelio Turkijos ar Lenkijos greitkelių pakeles. Atrodo, jau nėra kur statyti naujo stendo, bet jis ima ir staiga išdygsta. Įmonės investuoja dešimtis milijonų litų, o gali išaušti ir tokia diena, kai valstybė ims ir sugalvos juos visus panaikinti”, – dėstė pašnekovas.
Reklama šiame ruože verslui atsiperka, neša pelną agentūroms, žemės sklypų savininkai už lauko reklamos stendą jiems priklausančioje žemėje per metus gauna apie 10 tūkst. litų.
Faktai
„TNS Gallup” duomenimis, lauko statinės reklamos vidutinis dienos plotas pernai buvo 23,6 proc. didesnis nei 2006 metais. Lauke daugiausia reklamuoti mažmeninės prekybos tinklai, mobiliojo ryšio operatoriai ir namų įrangos parduotuvės. Didžiausią lauko reklamos plotą išnaudojo bendrovės „Bitė Lietuva” (5,8 proc.), „Electrolux” (4,5 proc.) ir „Maxima LT” (4,4 proc.).
Bendrovės „Actual City Media” valdomuose lauko video ekranuose 2007 metais transliuota 4,4 mln. sekundžių reklamos – 34,9 proc. daugiau nei 2006-aisiais. Lauko video ekranuose daugiausia buvo transliuoti rankinių laikrodžių, prekybos tinklų ir sporto renginių reklaminiai klipai. Daugiausia reklaminių klipų užsakė bendrovės „Koliz laikrodžiai” (9,8 proc.), „Senukai” (2 proc.) ir „Hanner” (1,9 procento).
Stato nuosavus stendus
Vienos Kaune esančios reklamos agentūros projektų vadovė Milda Vilkauskaitė LŽ sakė, kad trumpalaikė kilnojama, parodinė lauko reklama toliau išlieka populiari, o ilgalaikės reklamos lauko stendų plotus išnuomoti kaskart vis sunkiau.
„Paklausai sumažėjus, šiose stenduose vis dažniau reklamos agentūros reklamuoja save arba įdeda socialinę reklamą. Pastebime, kad nuolat besireklamuojančios bendrovės stengiasi įsigyti nuosavą reklaminį plotą ir taip sutaupo kurdami tik reklamos dizainą. Nuomojamas plotas dabar tikrai yra mažesnis”, – pasakojo ji.
Reklamos specialistė sako, kad klientai, dar rudenį ieškoję individualumo, dabar renkasi vis pigesnius būdus reklamuotis. „Šiuo metu individualumas atmetamas, nes tai tiek dizaino, tiek gamybiniu požymiu yra brangiau. Be to, pastebime, kad save reklamavusios įmonės prieš metus ar dvejus, dabar bando tartis dėl tuo metu galiojusių kainų, kas beveik neįmanoma”, – sakė pašnekovė. Pasak jos, verslas dažniau ir vis didesnių nuolaidų prašo.
Galimybė taupantiesiems – nuolaidos
Kai kurios reklamos agentūros vasarą įmones reklamuotis lauko reklamos stenduose vilioja taikydami net iki 70 proc. nuolaidas.
„Tradiciškai kasmet organizuojame tokias akcijas, nes vasarą įmonės mažiau reklamuojasi. Dažniausiai sulaukiame dėmesio tų bendrovių, kurios įprastomis kainomis neįstengia nusipirkti reklamos dideliuose lauko stenduose. Todėl besireklamuojančiųjų netrūksta, tik kiek pasikeičia jų kontingentas”, – LŽ sakė reklamos specialistė Indrė.
Anot kitos agentūros komercijos direktoriaus Giedriaus Zinkaus, ilgalaikiai įvaizdinei reklamai ant lauko stendų didieji verslo lyderiai pinigu netaupo.
„Didžiųjų klientų nedomina standartinis plotas, todėl turėdami išskirtinius variantus jų dėmesio kol kas nestokojame”, – sakė jis. Nors dauguma reklamos plotų ilgesniam laikui parduota dar pernai, nes finansiškai verslui metai buvo geri, tačiau kaip bus pratęsiant ir sudarant naujas reklamos sutartis šiemet, reklamos agentūros nežino.
Stendų statyba lėtėja
Visų LŽ kalbintų reklamos agentūrų specialistai pabrėžė, kad per praėjusius metus lauko stendų buvo pastatyta daugiausiai, o kol kas jų plėtra yra kiek sustabdyta. Šiuo metu montuojamų naujų reklamos stendų šalyje yra vos keli, o numatytų gerokai daugiau, tačiau ar jie bus pastatyti, lems norinčiųjų reklamuotis galimybės.
„Atsižvelgdami į pasaulio ekonomikos tendencijas pradėjome kiek atidžiau žiūrėti į naujų reklaminių stendų plėtrą. Pernai buvo bene didžiausia plėtra, o šiemet gali būti, kad šį mėnesį pastatėme paskutinį stendą, dabar vieną didžiausių Lietuvoje, ir tuo apsiribosime”, – dėstė G.Zinkus.
Tačiau stendus gaminančios bendrovės komercijos direktorius Vidas Starkus LŽ patvirtino, kad šiemet jų gamybos kryptis suka ne didėjimo, bet mažėjimo linkme. Jis mano, kad stendų gamybos mastas nemažės, veikiausiai mažiau jų bus pastatyta Lietuvoje, o daugiau išvežta į kitas šalis.