Klaipėdos uostas atidaro kruizų sezoną

Dėl ribotos galimybės vienu metu priimti daugiau kaip du didelius kruizinius laivus Klaipėdoje šiemet nelaukiama įspūdingų kruizinės laivybos rezultatų, o reikšmingų permainų galime tikėtis tik po 2010 metų, kai turėsime naują keltų ir keleivių terminalą.

Penkis mėnesius Baltijos jūroje trunkantis kruizų sezonas Klaipėdoje šiemet prasideda itin vėlai – gegužės 16 dieną, o baigsis rugsėjo 24-ąją.

Pasak Klaipėdos turizmo informacijos centro vadovės Romenos Savickienės, dideli laivai atgabens po 2000 ir daugiau turistų, todėl bendras keleivių skaičius neturėtų būti mažesnis nei pernai.

2003 metais Klaipėdoje pastačius specializuotą kruizinių laivų terminalą, į kurį buvo investuota 25 mln. litų, pirmąjį sezoną užregistruoti 28 įplaukimai ir 8798 keleiviai. 2007 metais kruiziniai laivai lankėsi 66 kartus, jais atplaukė 36 866 keleiviai. Matyti, kad per penkmetį keleivių padaugėjo maždaug keturis kartus. Tačiau laivų savininkams kai kuriuos keltus linijose pakeitus didesniais, šiemet užregistruoti tik 47 įplaukimai. Iš viso Klaipėdoje matysime dvidešimt skirtingų laivų, kelis jų – pirmą kartą.

Laivų registracijos svyravimas paaiškinamas dar ir tuo, kad laivų operatoriai kas kelerius metus keičia maršrutus – vienų uostų atsisako ir įtraukia naujų. Tam įtakos turi ir asmeninės pažintys, ir krante esančių įdomybių pasiūla.

Atvyko linijų operatoriai

Prieš prasidedant turizmo sezonui šiemet vyko tradicinė Europos kruizų organizacijos konferencija „Bendradarbiavimo kruizinės laivybos srityje skatinimas”.

Asociacija įkurta 1991 metais, iš pradžių vienijo tik 27 Europos uostus. Šiuo metu – 104 uostus. Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija asociacijos narė yra nuo 2001 metų. Siekiant į regioną pritraukti daugiau kruizinių laivų ir keleivių, uostuose kuriama ir įgyvendinama bendra reklamos strategija.

Pasak Klaipėdos uosto vadovo Sigito Dobilinsko, konferencija miestui buvo svarbi tuo, kad pirmą kartą į Lietuvą atvyko kruizinių linijų „Thomson Cruises”, „Carnival” (Jungtinė Karalystė) ir „Phoenix Reisen” (Vokietija) atstovai. Jie pristatė kruizinės laivybos tendencijas ir naujoves, uostų pasirengimą kruizinei laivybai, žiniasklaidos įtaką populiarinant maršrutus.

Tris laivus valdančios „Phoenix Reisen” kompanijos kruizų departamento direktorius Michaelis Schulze pažymėjo, kad brangstant kurui laivų operatoriams didinami ir uostų mokesčiai, todėl iš uostų prašoma nuolaidų už įplaukimų dažnį.

Vokietijos keleiviams dėl suprastėjusios ekonominės situacijos esą neįmanoma kelti kruizų kainų. 2007 metais kruizinio turizmo mastas šalyje padidėjo vos 0,2 proc., iš viso kruiziniais laivais plaukė 1,1 mln. vokiečių.

Kompanijos „Carnival” kranto ekskursijų departamento vadovė Shirley Henderson akcentavo, kad keičiasi kruizų keleivių karta ir jų poreikiai. Amžius jaunėja, dažniau keliauja poros ir šeimos su vaikais, o kruizų trukmės vidurkis – 15 dienų.

Kruizų operatoriai siekia pritraukti finansiškai stipriausio amžiaus tarpsnio žmones, tačiau juos sudominti gali tik unikali patirtis per kranto ekskursijas.

Pastaruoju metu anglus domina lašišų žvejyba Norvegijoje, Ermitažo muziejus Rusijos šiaurinėje sostinėje, konjako degustavimas Prancūzijoje, pasivažinėjimas „Ferrari” automobiliais Italijoje ar plaukimas kanojomis Ispanijos Bilbao uoste.

Konferencijos šeimininkai svečių priekaištų dėl Klaipėdos uoste teikiamų paslaugų nesulaukė. Kitiems uostams buvo pareikšta kritikos dėl kainų, prastos infrastruktūros ar laivų priėmimų organizavimo.

Siekis – 100 laivų

Pasak R.Savickienės, per kruizą turistas Klaipėdoje palieka vidutiniškai 50-75 eurus. Tai nėra daug, palyginti su sostinėmis, tačiau gana naudinga miestui, vos dešimtmetį kuriančiam šio verslo tradicijas.

Anot R.Savickienės, kai Klaipėdoje bus pastatytas dar vienas keleivių terminalas, miestas sugebės pritraukti iki 100 kruizinių laivų. Tiek dabar sulaukia tik Baltijos jūros kultūros sostinės: Stokholmas, Sankt Peterburgas, Kopenhaga.

Nors ekskursijų galimybės Lietuvoje nėra didelės (tradiciškai keleiviams organizuojamos išvykos į Neringą, Palangą ir kaimo sodybas, siūloma miesto apžvalga), turistų apklausos rodo, kad jiems daro įspūdį krašto gamta. Klaipėda iš kitų uostų taip pat išsiskiria laivų sutikimo programomis, profesionaliais gidais, gerais autobusais ir dėmesiu įguloms.

Nuo praėjusio sezono laivų komandoms siūlomi nemokami bilietai į „Akropolio” ledo areną, transporto paslaugos. Pagrindinė kliūtis organizuojant ekskursijas – ispanų, italų ir kitomis kalbomis kalbančių gidų trūkumas Lietuvoje.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Ekonomika su žyma , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.