Degalinių rinkoje pakvipo krize

Naftos kainoms mušant naujus rekordus, tai netruks atsiliepti ir vairuotojų kišenėms. Tačiau degalinių verslas ne tik nedžiūgauja, bet ir baiminasi smukusio vartojimo padarinių.

„Statoil Lietuva” pardavimo ir tiekimo departamento direktorius Skirmantas Mačiukas „Respublikai” teigė, esą balandžio mėnesio prekybos duomenys toli gražu nėra džiuginantys: dyzelino, nors ir persiritusio per 4 litų už litrą ribą, pardavimai tebeauga, tačiau benzino rinka augti nustojo. Esą artimiausiais mėnesiais galima sulaukti ir rinkos mažėjimo.

„Kad situacija įtempta – tai faktas. Tikėtina, kad naftos kainų kritimo nebus, tačiau sunku pasakyti, kiek jos dar gali augti. Toks kainų kilimas gali sumažinti degalų sunaudojimą”, – nuogąstavo S.Mačiukas.

Pasak jo, dyzelino rinka balandžio mėnesį šalyje augo, tačiau benzino pardavimai augti nustojo. Palyginti su praėjusiais metais, kai rinka augo apie 20 proc., tokia stagnacija, pašnekovo teigimu, nieko gero nežada.

„Benzino rinka neauga, dujų – taip pat. O tai reiškia krintantį vartojimą. Tai gana didelis šuolis atgal. Jei kainos kils ir toliau, mažmenininkams ateis sunkūs laikai. Kai kyla kaina, maržos nedidėja, turi tendenciją net sumažėti. Jeigu dyzelino pardavimai augs, tai šiek tiek kompensuos degalų rinkos mažėjimą. Bet jeigu degalų rinka mažės, kai kurie tinklai gali ir persvarstyti savo investicinius planus”, – pabrėžė „Statoil” specialistas.

Pašnekovo žodžiais, didelių degalų kainų išprovokuotas vartojimo sumažėjimas pakenktų tiek stambiesiems, tiek smulkiesiems degalinių tinklams.

„Kažin kam bus lengviau – mažiesiems ar didiesiems. Mažieji visada dėl kokybės ar kitų veiksnių stengiasi laikyti žemesnes kainas, taigi vartojimo sumažėjimas stambiesiems gali atsiliepti net skaudžiau, mat vairuotojai gali bėgti pas tuos, kas siūlo mažesnes kainas. Bet gerai nebūtų nei mažiems, nei dideliems”, – svarstė S.Mačiukas.

Anot jo, artimiausi mėnesiai mažmenininkams bus lemiami. Mat keletas mėnesių kainų karo degalinių tinklams gali paveikti visų metų rodiklius.

„Viskas priklausys nuo to, kaip pasaulinėse rinkose bus kaupiamos atsargos, kokiu pajėgumu dirbs gamyklos ir t.t. O šiuo metu gamyklos dirba tikrai ne visu pajėgumu. Per artimiausius 2-3 mėnesius daug kas bus sprendžiama”, – aiškino ekspertas.

Vis dėlto S.Mačiukas pabrėžė nemanąs, kad rinkoje susiklostys blogiausias scenarijus.

Dėl lėtai augančių pasaulio naftos atsargų žaliavos kaina per artimiausius 6-24 mėnesius gali padidėti iki 200 JAV dolerių, prognozuoja JAV investicinis bankas „Goldman Sachs”. Antradienį birželio pristatymo termino ateities sandorių JAV lengvos naftos barelio kaina padidėjo 7 centais, iki 120 JAV dolerių.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Ekonomika su žyma , , , , , , .

3 atsiliepimai į "Degalinių rinkoje pakvipo krize"

  1. Gabriele

    😯 😮 tiesiog siaubas.. turiu masina dizeline, dizelis dbr apie 4LT kainuoja, o i darba vazineti reikia kasdien, plius spustys, kuriuose sunaudojama daugiau degalu… kaip zmonems gyventi??? 🙄

  2. xxx

    Ka gi pradesim daugiau vaikscioti pesti, taigi lyg ir nieko 🙂 sveikiau gyvensim,mazes transporto miestuose, grynes oras 😉

  3. Manny

    Tai gal negyvenkim is vis, jei be masinu negalim, juk kazkas dvirati isrado, o ir visuomeniniu transportu galima pasinaudot. Paskaiciuokit kiek sutaupytumet, ir kelione i Europa per kelius menesius iseitu 😛

Komentuoti: xxx Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.