Prieš draudžiantis klientams peršami nereikalingi darbai

Perkant apynaujį (2-5 metų) automobilį, jo savininkui kyla papildomų sunkumų. Kartais būtina įsigyti kasko draudimo polisą. Automobilio savininką polisas apdraus nuo galimų nuostolių avarijos, vagystės, mašinos apgadinimo ar stichinės nelaimės atveju.

Reikia pažymos

Kasko draudimo poliso neįmanoma nusipirkti neturint dirbtuvės, montuojančios automobilių signalizaciją, pažymos. Čia vairuotojams ir prasideda kančių keliai. Dirbtuvės specialistas turi apžiūrėti mašinoje esančią signalizaciją ir pateikti savo išvadą. Tik gavusi dirbtuvės pažymą draudimo kompanija parduos polisą. Draudikai rekomenduoja apsilankyti tik konkrečiose dirbtuvėse.

Apynaujam automobiliui ne visada pakanka gamyklinės signalizacijos. Mūsiškiam specialistui ji gali pasirodyti ne itin patikima. Jis gali patarti dar įrengti kokį slapuką.

Kiekviena draudimo kompanija turi „savo” dirbtuves, su jomis susijusias partnerių ryšiais. Kadangi sertifikuotų dirbtuvių Klaipėdoje gana nedaug, viena gali būti užmezgusi partnerių ryšius su keliomis draudimo kompanijomis. Uostamiestyje yra maždaug 5 klaipėdietiškos dirbtuvės ir maždaug tiek pat dirbtuvių iš Vilniaus ir Kauno filialų. Tai bendrovės „Altas”, „Autosignalas”, „Rekija”, „Retagra”, „Tercija” ir kitos.

Verčia ženklinti stiklus

Skaitytojas Aleksandras redakcijai sakė, kad vienoje dirbtuvėje jam nedavė pažymos, skirtos draudimo kompanijai, su teigiama išvada. „Tikroji atsisakymo priežastis – aš pats sumontavau signalizaciją. Esu elektronikos specialistas, mano signalizacija atitiko reikiamą apsaugos lygį. Prisikabino prie smulkmenos. Teko mokėti už „nedidelį patobulinimą”, – sakė skaitytojas.

Vairuotojas Antanas nesutiko su vienos Klaipėdos dirbtuvės darbuotojų reikalavimu paženklinti stiklus ir kai kurias detales. „Manau, kad šios klasės automobiliams ženklinimas – nereikalinga prabanga. Pakanka ir brangios signalizacijos, įrengtos mano mašinoje. Dirbtuvės darbuotojai viršijo savo įgaliojimus arba paprasčiausiai norėjo užsidirbti”, – teigė klaipėdietis.

Klaipėdos draudimo kompanijos vadovo nuomone, tik vienintelė Lietuvos draudimo kompanija reikalauja ženklinti stiklus ir detales. Todėl dirbtuvių darbuotojai šią paslaugą ir perša vairuotojams. „Sertifikuotos dirbtuvės privalo pažymas mūsų klientams išduoti nemokamai. Tokia praktika (iš savų neimti) gyvuoja daugelyje draudimo kompanijų”, – pastebėjo draudimo kompanijos vadovas. Jis tvirtino pasitikįs pažymomis, išduotomis ir jo kompanijos partnerėmis nesančių dirbtuvių: „Svarbiausia, kad dirbtuvė būtų sertifikuota. Tada ji atsakinga už išvadą, kurią pasirašė jos darbuotojai.”

Prieš 5-6 metus, kai dirbtuvėms nebuvo keliami dideli reikalavimai, vairuotojams kildavo daugiau problemų. Kai kurių draudimo verslo specialistų nuomone, dabar padėtis tapo normali.

Keturių rūšių signalizacijos

Signalizacijų montavimo specialistai pagal patikimumo laipsnį skiria keturias klases. Pagal jas skiriasi ir signalizacijos kaina. Į ketvirtąjį, žemiausią, laipsnį draudimo kompanijos neatsižvelgia. Tai – primityviausi įrenginiai, pavyzdžiui, masės išjungikliai, kainuojantys iki 100 Lt. Trečios klasės signalizacija kainuoja nuo 200 iki 600 Lt. Neretai tai Kinijoje, Turkijoje, Lenkijoje pagamintos primityvios „kaukiančios” signalizacijos. Draudimo kompanijos automobilio su tokia signalizacija savininkui kasko polisą parduoda tik tuo atveju, jeigu mašina nepopuliari tarp vagių.

Antrajai signalizacijų klasei priskiriami įrenginiai, kainuojantys 900-1 300 Lt. Jie dažniausiai ir montuojami į 2-3 metų automobilius. Pasibaigus garantiniam terminui, tokio amžiaus mašinos kaina sudaro apie 50 proc. naujo automobilio vertės.

Pirmajai klasei priskiriami daugiau kaip 1 300-1 500 Lt kainuojantys įrenginiai. Palydovinė paieškos sistema – įprasta sudėtinė tokios signalizacijos dalis. Šios signalizacijos montuojamos į naujus ir brangius lengvuosius automobilius bei visureigius.

Klaipėdiečiai įsirengia įvairių rūšių apsaugos sistemas. Teko matyti „Black Bug”, „Falcon”, „Car Monitor”, „Saturn Satellite”, „Alligator”, „Meretec”, „Pantera”, „Bruin”, „Reef”, „Tomahawk”, „Mangoose” sistemas. Daugumos jų ypatumas tas, kad gamintojai reguliariai jas modernizuoja, kuria naujus modelius. Vieno gamintojo signalizacija tokiu pat pavadinimu, sumontuota 3-4 metų skirtumu, gali turėti skirtingus apsaugos lygius.

Vartotojai turi žinoti, kad signalizacijų montavimo dirbtuvės negali reglamentuoti jų montavimo, modelio pasirinkimo. Jeigu klientas reikalauja pažymos kasko draudimo polisui, jie privalo tik konstatuoti esamą signalizacijos lygį, pateikti išvadą.

Valerijus Rajevskis

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.