Vokiškos improvizacijos „Passato“ tema

„Volkswageno“ konstruktoriai klasikinį sedaną transformavo į kupė

Vokietijos automobilių gamintojas „Volkswagen“ šį pavasarį pažėrė kaip niekad daug naujovių. Balandžio pradžioje Leipcige vykusioje automobilių parodoje buvo pristatyti sportiškasis dvejų durų „Scirocco“, „Golf Variant TDI 4Motion“, „Golf TDI Hybrid“, „Passat Variant TSI EcoFuel“, komercinių automobilių liniją atnaujinsiantis „Caddy Maxi Life“. Nors vokiečiai daug tikisi iš legendinio „Scirocco“ atgimimo, kol kas ryškiausias ir svarbiausias šių metų „Volkswageno“ debiutas – naujasis „Passat CC“ modelis.

Naujas rytų vėjas

Iš meteorologų žodyno pasiskolintu vardu pakrikštytų automobilių dinastija buvo pradėta 1973-iaisiais. Nuo to laiko iki šios dienos nuo „Volkswageno“ konvejerio nuriedėjo daugiau nei 15 mln. sedanų ir universalų. Nuo šiol greta jų puikuosis ir „Passato“ kupė – abreviatūra CC reiškia „komfortiškasis kupė“ (angl. comfortable coupe).

Nors prieš kurį laiką buvo pasirodę pranešimų, kad „Volkswageno“ vadovybė atsisakė naudoti žodį „Passat“ naujojo kupė pavadinime ir nutarė šį automobilį vadinti tiesiog „Volkswagenu CC“, per pristatymą Vokietijoje nieko panašaus neteko girdėti.

„Volkswageno“ atstovai naująjį modelį apibūdina taip, tarsi ištikimiausiems gerbėjams duotų įminti mįslę: automobilis turi keturias duris, bet yra kupė, jis patogus, bet ir dinamiškas, jo dizainas sportiškas, tačiau viduje erdvės netrūksta. Sunku būtų netikėti vokiečiais, kurie kaip įmanydami saugo užsitarnautą patikimo gamintojo vardą.

Intelektualus stileiva

„Volkswageno“ misija buvo transformuoti įprastą sedano įvaizdį į šiek tiek sportiškesnį išlaikant patogumo kriterijus. Taip sukurtas modelis, išraiškingesnis nei populiarusis „Passato“ sedanas.

Iš tiesų „Passat CC“ išsiskiria dizainu bei derančiu funkcionalumu ir patogumu. Tačiau būtų nuodėmė prie šių pranašumų nepriskirti ir gausios įvairiausių sistemų amunicijos, kuri prilygsta ir kai kuriems prabangių automobilių klasės atstovams.

Į automobilius „Volkswagen Passat CC“ bus montuojamas vienas iš penkių variklių. Rinktis bus galima iš trijų 1,8 l (160 AG), 2,0 l (200 AG) ir 3,6 l (300 AG) benzininių variklių ir iš dviejų 2,0 l (140 AG), 2,0 l (170 AG) turbininių dyzelinių motorų. 4,8 m ilgio komfortiškoji kupė yra itin ekonomiška turėdama 2 l turbininį dyzelinį variklį – 100 km reikia tik 5,8 l degalų.

Be to, konstruktoriai daug dėmesio skyrė sistemoms, padidinančios vairavimo malonumą ir saugumą. Vienas svarbesnių sprendimų – linijos asistento funkcija, padedanti neišslysti į šalikelę. Tyrimai rodo, kad 14 proc. avarijų įvyksta dėl to, kad nesilaikoma saugaus atstumo tarp juostų. Važiuojant tiesiu keliu, turinčiu aiškiai pažymėtas linijas, automobilio sistemos reaguoja vos kryptelėjus į šoną ir vairas pats grąžina automobilį tarp linijų.

Rodant po sūkį ši sistema automatiškai išsijungia. Panaši technologija jau įgyvendinta prabangiausiuose „Hondos“ bei „Audi“ ir „Citroëno“ modeliuose. Tiesa, užvažiavus ant linijos šių automobilių vairuotojai pajusdavo tik vairo ar sėdynės vibraciją, o ne aktyvią pagalbą.

„Passato CC“ kūrėjai didžiuojasi dar viena naujove – galimybe paprasčiau valdyti prie automobilio audio sistemos prijungtą muzikos ar DVD grotuvą. Dauguma konkurentų leidžia tik sujungti du įrenginius, o vokiečiai sugalvojo USB jungtį įmontuoti daiktų dėtuvėje. Taip paslėptą muzikos grotuvą bus galima valdyti centrinio valdymo pulto ekrane.

Nemirtingos padangos

Dar vienas pavyzdys, kaip kruopštieji vokiečių inžinieriai rūpinasi net ir menkiausiomis detalėmis – bendradarbiavimas su padangų gamintoju „Continental“. Šio darbo rezultatas – „ContiSeal“ padangos, kurios „Passato CC“ automobiliuose bus viena iš standartinės įrangos dalių.

Kuo jos ypatingos? Technologija paremta tuo, kad padangos viduje pridedamas lipnus polimerinis sluoksnis. Jeigu padanga praduriama daiktu, kurio skersmuo ne didesnis kaip 5 mm, lipni medžiaga aplimpa tą daiktą ir sumažina oro laidumą. Taip įmanoma nuvažiuoti bent jau iki artimiausio autoserviso.

Nors galinio vaizdo kamera, padedanti judėti atbuline eiga, ne naujiena, vokiečiai sugalvojo, kaip ją apsaugoti nuo purvo. Įjungus atbulinę pavarą ant bagažinės dangčio esantis VW logotipas „prasimerkia“ ir dirsteli į aplinką švariu kameros objektyvu. Vaizdas perduodamas į centriniame valdymo pulte esantį ekraną.

Patogu ir tai, „Passato CC“ vairuotojas gali itin paprastai keisti važiuoklės darbo charakteristiką rinkdamasis tarp įprasto, sportiško arba komforto režimų. Tai gera parinktis ieškantiems automobilio, kurio riedėjimas galėtų prisitaikyti prie vairuotojo nuotaikos.

Kompromisų paieškos

Nors naujasis „Passato“ šeimos narys atrodo nepriekaištingai, kai kurios smulkmenos kliūva. Pavyzdžiui, kodėl CC versija neturi LED žibintų, nors jie montuojami klasikiniame „Passat“ sedane? Juk oficialiai tvirtinama, kad CC yra prabangesnis už savo vyresnįjį brolį.

Uždavus šį klausimą „Volkswageno“ inžinieriams, tikslaus atsakymo išgauti nepavyko. „Sprendimas dėl LED žibintų buvo priimtas ieškant optimalaus santykio tarp kainos ir kokybės. Norime likti „žmonių mašina“, kuri būtų įperkama daugeliui, o šie žibintai padidintų CC kainą. Todėl sukūrėme kiek kitokius, kurie iš dalies prilygsta LED kokybei“, – tvirtino vokiečiai. Vis dėlto „Passato CC“ kainą sunkoka priskirti „žmonių mašinų“ kategorijai – mūsų šalyje šis kupė kainuos nuo 90 tūkst. litų. Pagrindinės rinkos, kuriose „Volkswagen“ tikisi sulaukti sėkmės – Europa, Šiaurės Amerika ir Japonija. Gamintojai teigia, kad naujasis jų kūrinys tiesioginių konkurentų neturi. Tačiau šiek tiek tolimesniais varžovais įvardijami 3 serijos BMW, „Mercedes-Benz CLS“, „Peugeot 407“, „Alfa-Romeo 159“ automobiliai.

„Volkswageno“ inžinieriai pristatydami automobilį atviravo, kad pagal naujus technologinius sprendimus Europoje konkurentų sau nemato. Vieninteliai jų įvardyti varžovai – japonų automobilių gamintoja „Toyota“.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , . Įrašykite į adresyną nuolatinę nuorodą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.