Uostai nesutalpina jachtų

Šiemet pramoginių laivų savininkai turės pasukti galvas, kur palikti savo jachtas ir katerius, nes daugiausiai Klaipėdos regione laivelių talpinantis Pilies uostas uždaromas rekonstrukcijai.

Prisiglaus uoste

Populiarėjant vandens turizmui pramoginiams laivams pritrūksta vietų švartuotis. Juodkrantės uosto vizija įgyvendinama dar tik popieriuose, o Nidos jachtklube visiems vasaros savaitgaliams vietos jau užsakytos.

Valstybinė vidaus vandenų inspekcija yra užregistravusi 600 jachtų. Įvairių pramoginių laivelių – nuo irklinių valčių iki prabangių katerių – Lietuvoje užregistruota apie 51 tūkstantis.

Pasak Pilies uosto savininko „Klaipėdos laivų remonto“ bendrovės direktoriaus Alvydo Butkaus, jau prieš pusantrų metų galvota, kur reikės sutalpinti jachtas per rekonstrukciją.

Pasirinkta Kruizinių laivų terminalo vidinė prieplauka. Šiuo metu ten dar stovi laivai, bet jau gegužę krantinė bus atlaisvinta jachtoms.

A.Butkus tikino, kad Kruizinių laivų terminalo krantinė sutalpins visas atvykusias jachtas net per Jūros šventę, kai vyks Baltijos šalių regata „Baltic Sprint Cup“. Jau dabar į šią regatą užsiregistravo 60 dalyvių. Svečių turėtų būti dar daugiau. „Neatsakysime nė vienai jachtai. Visoms rasime vietos“,– sakė A.Butkus.

Bus rimti konkurentai

Klaipėdos Pilies jachtų uostas kitais metais bandys konkuruoti su europinio lygio uostais. Atlikus rekonstrukciją, anot A.Butkaus, Pilies uostas taps rimtu konkurentu kitoms Baltijos šalims. Jis galės priimti beveik šimtu jachtų daugiau.

Dabar Pilies uoste iki 25 metrų ilgio laivelių telpa 70, dar tiek pat buvo laikoma Kruizinių laivų terminale. Buriuotojai ir iki rekonstrukcijos buvo patenkinti aptarnavimu.

Uoste buvo elektra, vanduo, uždari laivų elingai, dušai, tualetai, skalbykla, interneto ryšys. Rekonstruojant bus įrengti mediniai pontoniniai liepteliai, naujos krantinės. Be to, uostelyje jachtoms negrės bangavimas.

Pilies uoste pernai apsilankė 420 pramoginių laivelių. Nuolat savo jachtas čia laiko 200 savininkų. Į Klaipėdą atplaukia svečiai iš Vokietijos, Lenkijos, Latvijos, Rusijos, Skandinavijos.

Jachtklubas neatsiliks

Klaipėdos jachtklubas, esantis Smiltynėje, laukia pelningo sezono. Kadangi pats rimčiausias konkurentas – Pilies uostas – bus rekonstruojamas, jachtklubas taip pat nenori atsilikti.

Šalia jo esantys seni sandėliukai bus visiškai nugriauti ir pastatyti nauji, šalia esantis minimalių patogumų, pigus motelis taip pat bus rekonstruojamas.

Jachtklube tilps trigubai daugiau laivelių, bus pasirūpinta infrastruktūra.

Klaipėdos jachtklubo savininkas Vladas Benetis mano, kad dėl Pilies jachtų rekonstrukcijos daugelis savininkų savo jachtas laikys pas juos.

„Konkurencijos didelės nejaučiame. Laivo savininkai patys pasirenka, kur jiems geriau. Dabar mums klientų užtenka, manau, kad po jachtklubo rekonstrukcijos mūsų uostas nestovės tuščias, juo labiau kad pramoginių laivų tik daugėja“,– kalbėjo V.Benetis.

Dabar prieplauka gali priimti apie 100 jachtų. Daugiausiai laivų jachtklubas sulaukia per regatas, savaitgaliais, kai geras oras. Pernai jachtklube apsilankė 130 laivų, iš jų pusė čia stovi visą sezoną, o kai kurie paliekami ir per žiemą.

Savaitgaliai užimti

Šešiasdešimt vietų turinčiam Nidos jachtų uostui klientų netrūksta. Jau kovo mėnesį pramoginių laivų savininkai užsakinėjo vietas. Vasaros savaitgaliais, regatų metu jau neliko laisvų krantinių – visos užsakytos. Ramų ir gražų kurortą buriuotojai ypač pamėgo.

„Pas mus yra minimalus servisas – vanduo, elektra, dušai, tualetas, bet buriuotojai neišrankūs. Jiems ir tokių sąlygų užtenka“,– teigė Nidos uosto kapitonas Remonas Zinkevičius.

Jau parengtas ir Nidos uosto infrastruktūros gerinimo projektas, uoste atsiras daugiau vietos laivams, bus įrengti du plaukiojantys pontoniniai pirsai.

Nida kol kas turistų iš Kaliningrado srities nesitiki sulaukti.

Visų pirma, uostelyje nėra pasienio kontrolės punkto. Viskas kainuos 5,5 milijono litų.

Bet rekonstrukcija geriausiu atveju prasidės tik kitą sezoną.

Daugiausiai turistų su laivais Nidos uostą užplūdo Lietuvai įstojus į Europos Sąjungą.

„Konkurentų mums nėra. Vasarą, kai geras oras, vos sutalpiname jachtas. Kai kurie pramoginiai laiveliai švartuojasi žvejų uoste, bet, nors jame ir nemokamai stovi, ten nėra net minimalaus serviso“,– sakė R.Zinkevičius.

Juodkrantės pramoginių laivų uostas dar tik brėžiniuose. Pagal projektą uoste turėtų tilpti apie 50 mažųjų laivų.

Kainos negąsdina

Kainos visuose jachtų uostuose panašios. A.Butkus teigė, kad jie savo kainas nustato pagal aplinkinius jachtų uostus. Visą sezoną vidutinio dydžio jachtos vieta kainuoja apie 220 litų. „Klaipėdos laivų remonto“ direktorius tikino, kad po rekonstrukcijos kainos nekils. „Iš jachtų uosto nepasidarysi pelno. Visi surinkti pinigai investuojami į uosto priežiūrą. Daugelyje šalių pramoginius laivus leidžia statyti nemokamai, nes supranta, kad taip priviliojami turistai“,– pasakojo A.Butkus.

Nidos jachtų uostas savo kainas vienu trečdaliu pakėlė pernai. Anot R.Zinkevičiaus, jau beveik dešimtį metų laivų stovėjimo kainos nebuvo keltos. „Mūsų uoste, kaip kurorte, jos šiek tiek aukštesnės, bet dėl to tikrai sulaukiame ne mažiau klientų. Kurgi daugiau plauks buriuotojai, jei ne į Nidą“,– tvirtino uosto kapitonas. Dabar iki 6 metrų ilgio laiveliams para uostelyje kainuoja 25 litus, 7 – 10 metrų ilgio laivams kainuoja 35 litus, didesniems – 55 litus. Visam sezonui vidutinio ilgio laivui kainuoja apie 450 litų.

Klaipėdos jachtklubo savininkai neneigė, kad kainos už jachtų laikymą gali didėti.

Dienraštis „Klaipėda“

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Lietuvoje su žyma , , , , . Įrašykite į adresyną nuolatinę nuorodą.

3 komentarai į "Uostai nesutalpina jachtų"

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.