Turtingiausias Rusijos žmogus Olegas Deripaska, kuris padėjo savo turto pamatus, esant prezidentu Borisui Jelcinui, ir daug kartų jį padidino, esant Vladimirui Putinui, nebijo politinės rizikos, nes mano, kad V.Putinas bus prie valdžios vairo mažiausiai iki 2020 metų.
Verslininkas pataria Vakarams liautis bijoti Rusijos, didėjant konkurencijai su Kinija, ir priduria, kad JAV – tai paskutinė vieta, dominanti jį verslo požiūriu.
„Aš nematau politinės rizikos. Kas užtikrina tokį pasitikėjimą? Tai, kad aš gyvenu Rusijoje”, – sakė aliuminio magnatas per retą susitikimą su žurnalistais, įvykusį restorane „Puškino kavinė”.
O.Deripaskos imperija kelis kartus išaugo pastaraisiais metais, ir jis pradėjo plėstis į Vakarus – nusipirko dalį Austrijos statybos bendrovėje „Strabag”, Kanados automobilių gamybos bendrovėje „Magna”. Manoma, kad jis taip pat turi „General Motors” dalį.
V.Putinas pasitraukia iš prezidento posto po dviejų kadencijų iš eilės ir ketina vadovauti vyriausybei, esant trečiajam prezidentui Dmitrijui Medvedevui, kurio inauguracija įvyks gegužės 7 dieną.
„Medvedevo vaidmuo, žinoma, svarbus. Bet reikia atminti: prisiimti atsakomybę – tai sudėtinga”, – sakė O.Deripaska, kalbėdamas gerai anglų kalba.
„Kiek prisimenu, Putinas prisiėmė atsakomybę vykdyti Rusijos raidos uždavinius iki 2020 metų”, – sako O.Deripaska, turėdamas omenyje valdžios išreklamuotą „Programą iki 2020 metų” – šalies plėtros planą.
„Kad ir ko jis paprašys, mes, kaip verslo bendrija, neatsisakysime padėti „, – už akių žada O.Deripaska, o į klausimą, ką jis aptarė su pasitraukiančiu prezidentu per pastarąjį susitikimą, atsako: „Nieko tokio, kas jums būtų įdomu”.
O.Deripaska klesti Rusijoje, skirtingai nei daugelis dešimtajame dešimtmetyje žymių oligarchų, iš kurių kai kurie, kaip Borisas Berezovskis, paliko tėvynę, o kiti, kaip Michailas Chodorkovskis, atsidūrė kalėjime.
„Svarbu palaikyti gerus santykius, su visais sutarti”, – aiškina savo metodą 40 metų O.Deripaska.
Nusilenkti prezidento administracijai ateina didžiausių pasaulio bendrovių vadovai, jeigu tikisi susitarti dėl partnerystės, bet O.Deripaska neigia teigimus, kad bet kuriam dideliam sandoriui Rusijoje būtinai reikia Kremliaus pritarimo.
„Tai klaida (taip manyti), – sako jis vos po dienos, kai O.Deripaskos kontroliuojamas aliuminio milžinas „Rusal” nupirko 25 proc. nikelio milžino „Norilskij nikel”.
Jis nesutinka su JAV žurnalo „Forbes” vertinimu, kad yra turtingiausias Rusijoje žmogus, kurio turtas siekia 28,6 mlrd. dolerių.
„Jie visada skaičiuoja aktyvus, o balansą sudaro dvi dalys, reikia skaičiuoti ir pasyvus”, – sako milijardierius. Prieš kelias dienas „Rusal” pasiskolino 4,5 mlrd dolerių „Norilskij nikel” daliai pirkti.
Kas turtingiausias žmogus Rusijoje, jeigu ne jis? „Yra rimtų vaikinų”, – šypsodamasis sako O.Deripaska.
VISUR, IŠSKYRUS JAV
Buvusieji O.Deripaskos verslo partneriai ne kartą kaltino jį nesąžininga konkurencija, bet jų ieškinių teismas iki šiol nepatvirtinto.
JAV uždraudė verslininkui įvažiuoti į savo teritoriją, įtardamos ryšiais su organizuotu nusikalstamumu. O.Deripaska atsako, kad tada jis atrado sau tokias rinkas kaip Japonija, Kinija ir Indija.
„Mano konkurentai paskleidė neigiamą informaciją apie mane, ir atsirado jos dėkingų klausytojų Jungtinėse Valstijose. Jos turi savo požiūrį į Rusiją”, – sako jis.
„JAV – tai paskutinė vieta žemėje, kur aš dabar investuosiu”, – tikina Rusijos turtuolis.
Jis atsisakė komentuoti gandus apie tai, kad turi didžiausios pasaulyje automobilių gamintojos -JAV „General Motors” dalį.
Tačiau O.Deripaska nepaliauja gyręs Kiniją:
„Jie yra daug pasiekę vaikinai, viską supranta. Jie turi rinką. Jie tiksliai žino, kokios jiems reikia sparno geometrijos ar degalų purkštuvo varikliui. Jie tiksliai perka tai, ko jiems reikia Vakaruose”.
Bijoti Rusijos, esant tokiai situacijai, neverta, mano jis: „Po penkerių metų, jeigu mes susitiksime, aš noriu pažiūrėti, kas nutiks Vakarų ekonomikai, veikiamai Kinijos įtakos”, – sakė O.Deripaska reporteriui iš Vokietijos.
Turėti tokią kaimynę Rusijai tik naudinga, tikina magnatas: „Pas mus rinka prie pat sienos, kur geležinkelius nutiesė dar caras. Jų ekonomika – didžiulis traukinys. Ir mes norime pasinaudoti šiuo traukiniu”.