Senų padangų perdirbėjai žaliavą linkę įsivežti iš užsienio

Po kelerių metų šalyje gali pritrūkti senų padangų, todėl svarstoma galimybė vežti jas iš kitų valstybių, nors jau ne vienus metus pašalėse jų mėtosi dešimtys tūkstančių. Atidaroma ir nauja perdirbimo gamykla.

Po poros mėnesių Zarasuose turėtų pradėti veikti nauja padangų perdirbimo bendrovė „Torgita“. Ji į gumos granules ketina perdirbti apie 10 tūkst. tonų padangų per metus.

Šiuo metu senas padangas naikina dvi šalies įmonės – „Akmenės cementas“ ir Šiaulių „Metaloidas“, rašo „Lietuvos rytas“.

Pernai jos perdirbo maždaug 19 tūkst. tonų senų padangų, o į Lietuvą buvo įvežta apie 20 tūkst. tonų. Tačiau šalies pakelėse, pamiškėse ir apleistuose sandėliuose iki šiol dūlėja keliasdešimt tūkstančių tonų padangų, susikaupusių per laikotarpį po nepriklausomybės atkūrimo, kai keletą metų jų niekas nenaikino.

Padangas perdirbančios įmonės už paslaugą ima mokesčius. „Akmenės cementas“ už tonos padangų sudeginimą taiko 100 litų mokestį, „Metaloidas“ – nuo 50 iki 130 litų priklausomai nuo padangų rūšies.

Perdirbti padangas skatinami jų importuotojai ir gamintojai. Jie už toną naujų ar restauruotų padangų valstybei turi sumokėti 360 litų mokestį. Nuo jo atleidžiamos tik bent 80 proc. įvežtų ar pagamintų padangų perdirbti atidavusios įmonės, turinčios apie tai pažymą.

Tačiau inspektoriai nesugeba kontroliuoti visų bendrovių ir padangas už tam tikrą mokestį surenkančių tarpininkų, todėl taupant pinigus dalis nereikalingo turto atsiduria pamiškėse. Neretai taip padangų atsikrato ir kiti žmonės.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Ekonomika su žyma , . Įrašykite į adresyną nuolatinę nuorodą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.