Mažėja norinčiųjų pirkti išsimokėtinai

Pernai išperkamosios nuomos rinka šalyje augo beveik dvigubai, tačiau šiemet prognozuojama, kad šis augimas net perpus sumažės. Negelbės net naujos tendencijos – pirkėjų viliojimo pirkti išsimokėtinai akcijos.

Šiuo metu siekdami pritraukti labiau taupyti pradėjusius pirkėjus, lizingo paslaugų teikėjai vėl prisiminė galimybę juos suvilioti atsisakant dalies lėšų, gaunamų už prekės pabrangimą.

Faktai.
Lietuvos lizingo asociacijos duomenimis, išperkamosios nuomos rinka, šalies įmonėms aktyviau investuojant į naujas technologijas ir transportą, pernai padidėjo 45 proc. ir gruodžio pabaigoje siekė 10,8 mlrd. litų.

Pernai naujai pasirašytų lizingo sutarčių bendra vertė siekė 9,1 mlrd. litų ir buvo 47 proc. didesnė nei 2006-aisiais. Veiklos lizingo portfelis pernai išaugo 35 proc., iki 599 mln. litų.

2007 metais lizingo portfelio struktūroje, palyginti su praėjusiais metais, pastebimi geroki pokyčiai: kilnojamojo turto lizingo dalis išaugo 44 proc., o nekilnojamojo – 49 procentais.

Lengvųjų automobilių lizingas padidėjo 42 proc., pramonės įrangos ir technologinių įrengimų – 37 proc., sunkiojo kelių transporto (sunkvežimių, vilkikų, priekabų, puspriekabių) – 61 proc., organizacinės technikos ir biuro technikos – 25 procentais.

2007-ųjų pabaigoje didžiausią lizinguojamo turto dalį sudarė sunkusis kelių transportas – 33 procentus. Pramonės įranga ir technologiniai įrengimai užėmė 21 proc. lizingo portfelio, lengvieji automobiliai – 20 proc., nekilnojamasis turtas – 19 procentų.

Lizingo asociacija prognozuoja, kad šiemet išperkamosios nuomos rinka augs jau tik apie 25 procentus.

Pajuto augimo lėtėjimą

Lietuvos lizingo asociacijos valdybos pirmininkė Jūratė Nedzinskienė LŽ sakė, kad tokios lizingo rinkos plėtros, kokia buvo kelerius metus iš eilės, šiuo metu jau nebėra. „Lėtėjimą itin veikia nekilnojamojo turto projektų vystymo sąstingis, tuo tarpu kitų verslo segmentų ir privačių asmenų išperkamosios nuomos vartojimas yra tokio pačio lygio kaip ir pernai”, – pažymėjo J.Nedzinskienė. Pasak jos, kai kurios finansų ir lizingo bendrovės, skatinamos konkurencijos ir kovodamos už atsargiau savo finansus valdantį pirkėją, į dienos šviesą ištraukė senas marketingo akcijas, viliojančias pirkėjus įsigyti prekių be palūkanų.

„Tačiau lizingo bendrovės neturi tiek rezervų, kad mažintų palūkanas siekdamos paskatinti vartojimą. Tuo labiau, kad ir galimybių nėra. Lietuvoje išperkamosios nuomos palūkanos yra išties mažos. Jų kritimas gali priklausyti tik nuo to, kiek svyruos finansų rinkos”, – teigė J.Nedzinskienė.

Žemyn nesiris

UAB „Hansa lizingas” Pardavimų departamento direktorius Vytautas Daukša LŽ sakė, kad iš šiems metams prognozuotų 30 proc. bendrovės lizingo rinkos augimo, kuris per pirmą ketvirtį, nelygu skirtingų segmentų augimas, siekė 22-24 procentus. „Didžiausias planuoto augimo sulėtėjimas juntamas nekilnojamojo turto segmente, tačiau neplanuotai padidėjo autolizingo pardavimų skaičius”, – pažymėjo jis. Todėl V.Daukša nemano, kad dabartinis lizingo rinkos sulėtėjimas įgys didesnį pagreitį ristis žemyn. Nors verslininkai ir atidžiai stebi rinką, tačiau pagal tai koreguodami savo planus investicijas nukreipia į kitus segmentus.

Bendrovės „Snoro lizingas” Komercijos departamento direktorius Audrius Norvaiša LŽ teigė, kad kol kas vartotojiško lizingo rinkos mažėjimas nejuntamas. „Per šių metų pirmą ketvirtį portfelio svyravimai yra nedideli ir susiję ne su ekonomikos tendencijomis, o su sezoniškumu. Sudarytų sutarčių skaičius per pirmą šių metų ketvirtį buvo netgi didesnis nei 2007 metų pirmą ketvirtį”, – pažymėjo jis. Anot A.Norvaišos, lėtėjant ekonomikai klientų rizika didėja, todėl juos vilioti mažinant palūkanas nėra protingas sprendimas.

Užmetė vartojimo jauką

Tarptautinių įmonių grupės „AG Group”, valdančios prekybos tinklą „Topo centras”, komunikacijos projektų vadovė Janina Sabaitė-Melnikovienė LŽ teigė, kad siekiant suteikti žmonėms daugiau galimybių įsigyti reikalingų produktų, siūloma tai padaryti išperkamosios nuomos būdu nemokant pradinio įnašo ir palūkanų. „Kol kartu su „Ūkio banko lizingu” organizuojama akcija nesibaigė, sunku kalbėti apie konkrečius rezultatus, tačiau jau sulaukėme klientų susidomėjimo šia iniciatyva. Juolab kad ir technika nuolat pinga”, – pažymėjo J.Sabaitė-Melnikovienė.

Anot jos, kol kas prekybos tinklui žmonių pinigus graužianti infliacija neigiamos įtakos neturėjo, o siekiant žmonėms suteikti daugiau galimybių buvo pasiūlyta ši akcija. „Ūkio banko” atstovė ryšiams su visuomene Auksė Armonaitė-Glodienė prognozavo, kad augimo tempai sulėtės, nes žmonės gali pradėti mažiau pirkti didesnių prabangos prekių, kurioms reikia išleisti daugiau pinigų.

„Tuo tarpu vartotojiško lizingo prekės – buitinė technika, baldai, garso ir vaizdo aparatūra ir pan. – daugeliui šiandien jau nebėra prabangos dalykas, o būtinybė, todėl prognozuojama, kad šių prekių pirkimas nemažės, o lizingas yra ir bus vienas patraukliausių būdų šioms prekėms įsigyti”, – teigė ji.

Kalbėdama apie kartu su prekybos tinklu organizuojamą akciją „Be palūkanų” ji pažymėjo, kad tai daugelį klientų paskatins apsilankyti prekybos tinkle, taip pat ir patraukliausiomis sąlygomis įsigyti patikusią prekę išsimokėtinai

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Ekonomika su žyma , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.