Trumpuosius telefono numerius, neva patogius ir paprastus naudoti klientams, įsidiegusios paslaugų kompanijos įsigudrino „pardavinėti” muzikėlę, kurios žmonės turi klausytis laukdami, kol atsilieps operatorius. Dažnas, pritrūkęs kantrybės, atsakymo nesulaukia, tad tenka susimokėti vien tik už muziką.
Telekomunikacijų bendrovės verslo klientams siūlo įsigyti verslo numerių paslaugą. Sprendžiant pagal tai, kiek šiuo metu yra trumpųjų numerių, galima sakyti, kad ji ypač išpopuliarėjo. Tačiau vartotojų ši paslauga dažnai nedžiugina.
Koncertas telefonu.
LŽ skaitytojas pasakojo skambinęs trumpuoju vienos bilietų platinimo bendrovės numeriu, nes norėjęs rezervuoti bilietus į šį mėnesį vyksiantį jo šeimą dominantį renginį. Jis iš anksto žinojo, kad už kiekvieną skambučio minutę teks sumokėti po 2 litus. Tačiau noras apsilankyti renginyje privertė žmogų laukti… kol galiausiai trūko kantrybė.
„Atsakikliui pasisveikinus įsijungė muzikėlė, kurios teko klausytis apie 4 minutes. Padėjau ragelį – nebežinojau, kiek dar reikėtų laukti, o mintyse suskaičiavau, kad šis muzikos klausymasis man jau kainuoja apie 8 litus. Tai beveik trečdalis vieno bilieto kainos į renginį, kuriame planavome dalyvauti”, – pasipiktinimo neslėpė pinigus „pragrojęs” vyras. Jo manymu, tai atviras apgaudinėjimas.
Pritrūko populiarių numerių
Ryšių reguliavimo tarnyba pernai į rinką atidavė papildomą 19XXX trumpųjų numerių seriją – senųjų jau nebeužteko.
Užsisakantiems šią paslaugą verslo klientams yra pabrėžiama, kad numeriai gali būti apmokestinami pagal pačios įmonės pasirinktą specialųjį tarifą, o turėdama paslaugą įmonė galės gauti ir papildomų pajamų už informacijos teikimą. Klientui nauda tik ta, kad trijų, keturių ar penkių skaitmenų numerį jam nesunku įsiminti.
Skambučiai gali būti apmokestinami ir remiantis kliento mokėjimo plano įkainiais. Prie tokio apmokėjimo jau perėjo tie paslaugų teikėjai, kurių rinkoje konkurencija ypač stipri. Tačiau ir pagal šias sąlygas skambinantys klientai nenori mokėti už muziką, bet trūkus kantrybei dažnai tik už ją ir sumoka, nes nebesulaukia, kol atsilieps gyvas balsas ir bus suteikta paslauga.
Dar labiau skambant ramiai melodijai pyksta žmonės, skambinantys padidinto tarifo trumpaisiais telefono numeriais ir „pragrojantys” nemažai pinigų.
Pirmieji skundai
Ryšių reguliavimo tarnybos Strategijos departamento direktorius Feliksas Dobrovolskis LŽ pažymėjo, kad tarnyba šiuo klausimu sulaukia skundų, bet jų nėra daug. „Žmonės jau skundžiasi tuo, kad skambino tikėdamiesi paslaugos, bet jos negavo, o sąskaita už skambutį atėjo. Šie skundai nebaigti nagrinėti, nes tarnybos istorijoje jie tokio pobūdžio yra pirmieji – dar nėra pavyzdžio, su kuriuo būtų galima palyginti”, – pažymėjo F.Dobrovolskis.
Anot jo, žmonės reikalauja, kad tai, kas buvo neteisėtai apmokestinta, būtų jiems kompensuota. Ryšių reguliavimo tarnyba, pasak pašnekovo, reguliuoja elektroninio ryšio paslaugų teikėjų veiklą ir atidžiai stebi, kaip rinkoje veikia telekomunikacijų operatoriai.
„Tačiau informacinės paslaugos, kurias teikia kiti teikėjai, naudodamiesi telekomunikacijų bendrovių paslaugomis, yra ne elektroninio ryšio paslaugos – tai turinio paslaugos, kurias reguliuoti – ne mūsų kompetencija. Mes galime reguliuoti arba įpareigoti tik elektroninių ryšių paslaugų teikėją. Tačiau jis pats dažniausiai negali kontroliuoti, ką kitame laido gale veikia turinio teikėjas”, – teigė F.Dobrovolskis.
Anot pašnekovo, griežtai prižiūrima informacijos paslaugos 118 veikla, kuri yra universalioji ir kurios kokybę reglamentuoja įstatymas. „Taisyklėse yra nustatyti reikalavimai, kad per 20 sekundžių privaloma atsiliepti”, – sakė jis.
F.Dobrovolskio manymu, kažin ar įmonės turi specialų tikslą kuo ilgiau išlaikyti muzikėlę. Nors kurį laiką tai gali didinti pajamas, tačiau ilgainiui tokia strategija nėra sėkminga.
„Tai greičiau susiję su turimų išteklių efektyviu valdymu ir gebėjimu suvaldyti skambinančiųjų srautą”, – teigė departamento direktorius.
Techninės galimybės
Pramogų verslo kompanijų grupės „Seven entertainment”, kuriai priklauso bendrovė „Tiketa”, generalinis direktorius Vitalijus Vasiliauskas LŽ sakė, kad trumpojo padidinto tarifo telefono numerio paslaugą šiai bendrovei teikia bendrovė „Lintel”. Sudarant su ja paslaugos teikimo sutartį esą buvo kiek įmanoma tariamasi dėl geriausių sąlygų.
„Lintel” bendrovės jau esame prašę, kad geriau muzikėlės neleistų, o rodytų, kad telefonas užimtas, ir žmogus galėtų perskambinti vėliau”, – tikino jis. Tačiau ar ketina šioje srityje ką nors keisti – atpiginti tarifą ar pereiti prie minutės apmokestinimo pagal operatoriaus nustatytus įkainius, V.Vasiliauskas pažadėti negalėjo.
Bendrovės „Lintel” atstovai LŽ sakė, kas tokių techninių galimybių nėra, tad jie siūlo įspėti skambinantįjį, kiek laiko jam teks laukti.
Skambinkit per pietus
Anot trumpųjų padidinto tarifo numerių paslaugų teikėjų, bendrovės dažniausiai renkasi pokalbio minutės kainą nuo 1 iki 5 litų, o populiariausias padidintas tarifas yra 3 litai. Anot bendrovės TEO LT atstovo spaudai Antano Bubnelio, trumpųjų numerių paslaugų vartojimas nuolat auga.
Kaip sakė A.Bubnelis, TEO LT taip pat turi trumpąjį klientų aptarnavimo numerį, kurio skambučius aptarnauja bendrovė „Lintel”. „Įdiegta kokybės valdymo sistema leidžia fiksuoti neatsilieptų skambučių skaičių, atsiliepimo greitį, pokalbio trukmę ir daug kitų kokybiškai svarbių parametrų. Rodikliai stebimi nuolatos, o svarbiausias įsipareigojimas aptarnaujant TEO klientus – atsakyti į 80 proc. skambučių per 20 sekundžių”, – dėstė jis.
A.Bubnelis sako, kad daugiausia klientų skambučių sulaukiama rytą nuo 10 iki 12 val. ir 14-16 val. popiet. Todėl norintieji išvengti skambučių spūsčių turėtų neskambinti šiuo laiku, nors ir yra garantuojama, kad konsultantų darbas organizuojamas atsižvelgiant į prognozuojamus klientų srautus.