Didėjant dyzelino ir benzino kainoms, vis daugiau vairuotojų pradeda domėtis automobiliuose naudojamomis suskystintomis dujomis, kurios kol kas yra perpus pigesnės už kitas degalų rūšis. Tačiau ir joms jau prognozuojamas brangimas.
„Ypač didelio antplūdžio klientų, norinčių savo automobilyje sumontuoti dujų įrangą, nesulaukėme, tačiau klientų pagyvėjimas jaučiamas”, – smarkiai pabrangus degalams reziumuoja Alytuje įsikūrusios bendrovės „Alreginta” darbuotojas Antanas.
Jo kolega vilniškis Andrius, dirbantis „Viloktos” bendrovėje, montuojančioje ir remontuojančioje automobilinę dujų įrangą, taip pat tvirtino jau pora mėnesių stebintis didesnį vairuotojų susidomėjimą šiais degalais ir įranga.
Alytiškio nuomone, susidomėjimas dujų įranga būtų gerokai didesnis, jei žmonės automobiliuose naudojamų suskystintų dujų nepainiotų su buityje naudojamomis gamtinėmis, apie kurių kainų šuolius nuolat informuojama.
Anot „Lukoil Baltijos” direktoriaus pavaduotojo mažmeninei prekybai Romo Turlinsko, suskystintų dujų kaina kovo pradžioje buvo šiek tiek mažesnė negu dabar, kai ji jau siekia 1,75 lito, tačiau šių degalų kaina esą visada išlieka 40-50 proc. mažesnė už benzino.
Pasigirdusias kalbas, kad dujų kainos netolimoje ateityje susilygins su benzino kainomis, R.Turlinskas pavadino nepagrįstomis: „suskystintos dujos yra vienas naftos perdirbimo produktų. Galiu garantuoti, kad jų kaina niekada nesusilygins su benzino.”
Kiek mūsų šalyje registruotų automobilių degalams naudoja dujas, statistikos nėra, nes įregistruojant automobilį, nereikalaujama nurodyti, kad jis važiuos naudojant ne tik benziną, bet ir dujas. Jei savininkas po kurio laiko nusprendžia sumontuoti ir dujinę įrangą, „Regitrai” apie tai pranešti taip pat nereikia, svarbiausia, kad ji atitiktų saugaus eksploatavimo reikalavimus.
Dujų įrangos montavimo specialistai kategoriškai paneigė tvirtinimus, kad neva į apynaujus dvejų trejų metų senumo automobilius vairuotojai neprašo sumontuoti dujų įrangos. „Montuojame tokią įrangą ir į 2007-ųjų metų laidos, ir į trečią dešimtį pradėjusius skaičiuoti automobilius. Dažniausiai kreipiasi 1995-2002 metais pagamintų automobilių savininkai”, – pasakojo Antanas.
Andrius prisiminė ne vieną atvejį, kai savininkas atvažiuodavo tiesiai iš pardavimo salono ir paprašydavo sumontuoti dujų įrangą.
Nėra ir išimtinių automobilių modelių, į kuriuos nebūtų montuojama dujų įranga arba priešingai.
„Už kokybišką dujų įrangą ir jos sumontavimą, priklausomai nuo degalų padavimo sistemos, gali tekti sumokėti nuo 2200 iki 5000 litų. Nepaisant nemažos kainos, beveik visi klientai renkasi brangesnę įrangą, kuri daug važinėjant galingu automobiliu per metus gali atsipirkti. Tačiau net ir kokybiškiausiai sumontavus pačią geriausią įrangą, dujų išeiga bus maždaug 20 proc. didesnė nei benzino, nes suskystintos dujos, kuriomis prekiaujama Lietuvoje, savo kokybe dar atsilieka nuo Vakarų Europos šalių degalinėse parduodamų dujų”, – teigė Andrius.
Pasak meistrų, Vilniuje automobilinės dujų įrangos ir jos montavimo kainos nuo Alytaus gali skirtis tūkstančiu ir net daugiau litų.
Pasak Antano, nėra ko bijoti, kad važiuoti dujomis mažiau saugu negu benzinu. „Dažniausiai automobiliai užsidega ne nuo dujų, bet nuo benzino”, – teigė alytiškis.
„Iš patirties galiu pasakyti, kad jei automobilis, kuriame sumontuota dujų įranga, važiuodamas „šaudo”, 95 proc. atvejų problema – automobilio techninė būklė, nesusijusi su dujomis”, – tikino Andrius.