Prie Kuršių marių esančios savivaldybės reikalauja atnaujinti laivybą Karaliaus Vilhelmo kanalu, einančiu nuo Atmatos Šilutės rajone iki Malkų įlankos Klaipėdoje.
Šilutės rajono savivaldybės administracijos direktorius Šarūnas Laužikas įsitikinęs, kad nenaudoti Karaliaus Vilhelmo kanalo ir šalia jo prieš 100 metų nutiestų, bet šiais laikais apleistų kelių yra nusikaltimas.
„Entuziastų, siekiančių atnaujinti laivybą kanalu netrūksta, – LŽ sakė jis. – Norėtume atgaivinti ne tik kanalą, bet ir pakrantes. Prašysime atnaujinti kelią iki kanalo nuo Drevernos link Klaipėdos. Dabar juo gali naudotis tik dviratininkai.”
Š.Laužiko manymu, kanalo atidarymas laivybai labai praplėstų vandens kelių tinklą regione. „Šiuo metu turime vieną tokį kelią Kuršių mariomis: Atmatos žiotys-Nida-Klaipėda. Kanalas būtų alternatyva šiam keliui. Kadangi kanalas ties Klaipėda visiškai uždarytas, sujungti jį su Kuršių mariomis reikėtų kitoje vietoje. Jungties su mariomis esama ties Dreverna, iš ten greičiau galima pasiekti Juodkrantę. Tačiau šis kelias nepažymėtas plūdurais ir nepritaikytas laivybai”, – pabrėžė jis.
Kitų specialistų manymu, Karaliaus Vilhelmo kanalą su mariomis galima sujungti kitoje vietoje – per Juodupę. Tačiau šis upelis į marias įteka per Kairių poligoną, kuriame šeimininkauja kariškiai.
Jie užleisti civiliams savo pozicijų neketina. Esą netekus Kairių poligono būtų sunkiau vykdyti tarptautinius įsipareigojimus. NATO planuose šis poligonas deklaruotas kaip teritorija, kurioje krizės atveju būtų perdislokuotos Lietuvos sąjungininkų pajėgos.
Vakar Šilutės rajone, prie pat Karaliaus Vilhelmo kanalo esančiame viešbutėlyje vykusios konferencijos dalyviai pagalbos nusprendė prašyti šalies valdžios. „Laikydami svarbiausiu prioritetu turizmo plėtrą Pamario krašte, kreipiamės į Seimą, Vyriausybę, kad dar 2008 metais Susisiekimo ministerijai būtų skirta 300 tūkst. litų laivakeliui Kuršių marių rytinėje pakrantėje įrengti, poveikiui aplinkai įvertinti ir techninei dokumentacijai parengti”, – rašoma priimtoje rezoliucijoje.
Susisiekimo ministerija paprašyta įpareigoti Vidaus vandens kelių direkciją atlikti ekonominius skaičiavimus ir įvertinti lėšų poreikį Karaliaus Vilhelmo kanalui sujungti su Kuršių mariomis.
Karaliaus Vilhelmo kanalas įtrauktas į valstybinės reikšmės vidaus vandens kelių sąrašą, tačiau neeksploatuojamas, nes yra atkirstas nuo kitų vidaus vandens kelių. Kultūriniu požiūriu unikalus kanalas tiktų plėtojant pramoginę laivybą Nemuno deltoje ir Kuršių mariose. Tam reikėtų atstatyti Lankupių ir Drevernos šliuzus.