Tansporto politika: quo vadis, Europa?

Europos Parlamento plenarinėje sesijoje Strasbūre svarstyta Rezoliucija dėl tvarios Europos transporto politikos. Vienas aktualiausių klausimų – senų, aplinką teršiančių transporto priemonių apmokestinimas.

Europa šiandien susiduria su bėdomis, kokių iki šiol nebuvo: brangsta degalai, didėja automobilių spūstys, transportas neigiamai veikia aplinką, žmonių sveikatą ir klimato kaitą. Todėl Europos Parlamente jau ne kartą buvo diskutuota, kaip sumažinti anglies dvideginio išmetimą, kartu siūlyta apmokestinti senus, aplinką teršiančius automobilius, skatinat gyventojus važinėti naujesnėmis, ekologiškesnėmis transporto priemonėmis.

Tačiau ne visos šalys tam pribrendusios finansiškai ir psichologiškai. Lietuva – viena jų. „Nematau valstybės institucijų pastangų šioje srityje. Daug diskusijų sukėlusi PVM lengvata įmonėms už įsigytus naujus automobilius taip ir nebuvo priimta, nors ji tikrai būtų paskatinusi pirkti naujas, ekologiškesnes transporto priemones”, – sako europarlamentaras Šarūnas Birutis.

Priimtoje rezoliucijoje pažymėta, kad transporto sektoriuje būtina sumažinti įvairių rūšių transporto išmetamų teršalų kiekį, aktyviau dirbant atsinaujinančios energetikos srityje ir investuojant į naują arba atnaujintą infrastruktūrą.

Nuo ko pradėti? Kurios priemonės perspektyviausios? Ar turime lėšų visa tai padaryti? Ar šios priemonės nesukiršins visuomenės? Į šiuos klausimus reikia atsakyti pirmiausia. Sprendžiant transporto problemas būtina derinti įvairias strategijas: tobulinti infrastruktūrą, keisti vartotojų elgesį, naudoti biokurą ir naujas technologijas.

Ypač svarbu sumažinti transporto srautus ir spūstis miestuose, kai iš automobilių išmetama 40 proc. anglies dvideginio ir 70 proc. kitų teršalų. Statistiniai duomenys rodo, kad net pusė mūsų nuvažiuotų atstumų yra trumpesni nei pusė kilometro. Netoli važiuojant sunaudojama daugiau degalų, o į aplinką išmetama daugiau teršalų.

„Todėl norint turėti sveiką aplinką ir sveiką visuomenę būtina keisti Lietuvos piliečių elgesį. Labiau propaguoti dviratį, siekti, kad Lietuvoje jis būtų laikomas transporto, o ne sporto priemone. Vertėtų nepamiršti ir viešojo transporto bei smagaus pasivaikščiojimo pėsčiomis”, – primena Š.Birutis.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.