Iki šiol neaišku, kiek ir kokio valstybės turto yra neįregistruota ir kada šis procesas bus baigtas. Dažniausios valstybės institucijų klaidos valdant valstybės turtą yra šio turto naudojimas neturint teisinio pagrindo ir jo perdavimas valdyti ir naudotis neatlygintinai.
Tai konstatavo Valstybės kontrolė, atlikusi valstybei nuosavybės teise priklausančio turto 2006 m. ataskaitos auditą. Jos nuomone, Statistikos departamento pateikta ataskaita parengta pagal teisės aktų reikalavimus, joje nėra reikšmingų iškraipymų, lyginant su duomenimis, iš kurių ji buvo sudaryta, tačiau ji neparodo tikros ir teisingos valstybės turto finansinės būklės.
Pasak valstybės kontrolierės Rasos Budbergytės, didžiausia bėda yra ta, kad valstybės turtas iki šiol nėra iki galo apskaitytas. „Nė vienas šeimininkas negali racionaliai ir maksimaliai efektyviai tvarkyti savo turto, jei tiksliai nežino, kiek to turto yra”, – pažymėjo valstybės kontrolierė.
Valstybiniai auditoriai, atlikę 2006 m. finansinius (teisėtumo) auditus, dvylikos valstybės institucijų ir įstaigų finansinėse atskaitomybėse negalėjo patvirtinti kai kurių duomenų, kurie atspindi patikėjimo teise valdomą valstybės turtą. Todėl yra rizika, kad ir ataskaitos duomenys, susiję su šių institucijų finansinių atskaitomybių duomenimis, gali būti netikslūs.
Valstybės turto informacinės paieškos sistema, kuri turėtų užtikrinti sprendimų, susijusių su valstybei nuosavybės teise priklausančio turto valdymu, naudojimu ir disponavimu juo, kokybę, turėjo pradėti veikti nuo šių metų, tačiau tam nebuvo tinkamai pasiruošta, dėl to terminas bus nukeltas.
Auditorių nuomone, turi būti atnaujinta pati valstybei nuosavybės teise priklausančio turto ataskaitos rengimo tvarka, apsispręsta, ar ši ataskaita bus rengiama, kai nuo 2012 m. bus pradėti rengti valstybės konsoliduotų ir nacionalinių ataskaitų rinkiniai, ir tai įtvirtinta teisės aktais.
Vyriausybei pasiūlyta centralizuotai koordinuoti valstybės lėšų, reikalingų visam registruotinam turtui įteisinti, poreikio nustatymą.
Valstybės kontrolė siūlo paskirti instituciją, kuri gintų valstybės turto savininko interesus – formuotų bendrą valstybės turto valdymo strategiją ir koordinuotų valstybės turto valdymą.