Vilniaus miesto savivaldybės administracijai prieš ketverius metus pastatytas 20 aukštų, daugiau nei 15 tūkst. kvadratinių metrų dangoraižis tapo per ankštas. Savo valdas ji praplės 5 šio dangoraižio aukštams prilygstančiomis patalpomis.
Papildomas patalpas nuspręsta nuomotis šalia esančiame Registrų centro pastate. Didžioji šio statinio dalis priklauso su sostinę valdančia partija „Tvarka ir teisingumas” siejamos Telšių statybos bendrovės „Vėtrūna” antrinei įmonei.
Patalpų nuoma savivaldybės administracijai kasmet atsieis daugiau nei milijoną litų. Tačiau miesto vadovai įsitikinę, kad geriau mokėti už nuomą nei šiuos pinigus skirti savivaldybei priklausančių patalpų, kuriose galėtų įsikurti kai kurie administracijos padaliniai, remontui.
Nuoma – 10 metų
Lvovo gatvės 25 numeriu pažymėtame Registrų centro daugiaaukštyje savivaldybės administracija nusprendė nuomotis daugiau nei 2200 kvadratinių metrų patalpas. Čia bus perkeltos Socialinių reikalų departamento Vaiko teisių apsaugos, Savivaldybės kontrolieriaus ir Karo prievolės tarnybos, viešosios įstaigos Jono Meko vizualiųjų menų centras, „Vilnius – Europos kultūros sostinė 2009” ir „Vilniaus festivaliai”. Kai kurie miesto valdininkai į nuomojamas patalpas turėtų kraustytis jau šią savaitę.
Administracijos įpareigota savivaldybės įmonė „Vilniaus planas” jau pasirašė patalpų nuomos dešimčiai metų sutartį. Pagal ją, ši nuoma miestui kasmet atsieis po daugiau nei 1,3 mln. litų. Dar apie 350 tūkst. litų jau kainavo darbo vietų įrengimas, nauji baldai ir kita įranga.
Trūksta erdvės
Sostinės savivaldybės administracijos direktorius Gintautas Paluckas LŽ aiškino, kad papildomų patalpų prireikė, nes miesto valdininkai jau seniai netelpa dangoraižyje. „Trūksta darbo erdvės, nesilaikoma higienos reikalavimų, pagal kuriuos kiekvieno tarnautojo darbo vietai reikia skirti po 4 kvadratinius metrus”, – sakė jis.
G.Palucko teigimu, šiuo metu nėra kur susodinti apie 80 valdininkų. Dėl darbo vietų trūkumo stringa ir kai kurie konkursai eiti savivaldybės administracijos tarnautojų pareigas.
G.Paluckui pritarė Vilniaus meras Juozas Imbrasas. Dėl to, kad savivaldybės administracijai reikia nuomotis papildomų patalpų, meras kaltina nuomininkus į savivaldybei priklausančias patalpas įsileidusią ankstesnę sostinės valdžią. „Pirmame aukšte veikia bankai ir kitos įstaigos. Nuomos sutartys nepasibaigusios, tad jų neišvarysi, nors mes patys netelpame”, – LŽ aiškino jis.
Dalyvavo vienintelė
Patalpos, kurias savivaldybės administracija ketina nuomotis, priklauso su liberaldemokratais siejamos Telšių statybų bendrovės antrinei įmonei „Nekilnojamojo turto gama”. Kita šio pastato dalis priklauso valstybei, čia neseniai įsikūrė Registrų centras.
Vilniaus vadovai nemano, jog minėta sutartis gali juos įstumti į interesų konfliktą. J.Imbrasas teigė, kad partijos „Tvarka ir teisingumas” su „Vėtrūna” niekas nesieja. „Absoliučiai nieko nežinau, kas ir kaip mus sieja. Jokių ryšių su jais nepalaikome”, – tvirtino meras.
Pasak J.Imbraso, dalį administracijos padalinių iškelti į Registrų centro pastatą buvo nuspręsta, nes jis stovi greta savivaldybės dangoraižio. „Tai patogu, viskas šalia. Nejaugi mūsų žmonės kažkur kitame miesto gale dirbs? Ir „Europos” prekybos centre tarp prekybinių salių juk nesinuomosime ploto”, – aiškino meras.
G.Paluckas tikino, kad Registrų centro pastato patalpos nuomai pasirinktos konkurso būdu. Jame dalyvavo vienintelė bendrovė – minėtoji „Nekilnojamojo turto gama”. „Ši ar kita bendrovė, mums nėra jokio skirtumo”, – tikino administracijos direktorius.
Apie konkursą negirdėjo
Vilniaus tarybos Liberalų ir centro sąjungos frakcija artimiausiu metu ketina kreiptis į merą ir administracijos direktorių, kad šie paaiškintų nuomos sutarties sudarymo aplinkybes. Liberalcentristų lyderiui, buvusiam sostinės vadovui Artūrui Zuokui užkliuvo ne tik pats nuomos faktas. Jis tikina net negirdėjęs, kad papildomoms patalpoms nuomotis būtų skelbtas konkursas. „Prašysime paaiškinti, koks papildomų patalpų poreikis ir kokių procedūrų buvo laikomasi”, – LŽ sakė jis.
Buvęs Vilniaus meras įsitikinęs, kad dabartinė miesto valdžia nesugeba tinkamai administruoti turimų patalpų. A.Zuokas pripažino, kad savivaldybės administracijoje daugėja darbuotojų. Tačiau, anot jo, ne tiek, kad reikėtų papildomų 2 tūkst. kvadratinių metrų. „Nematau jokio poreikio savivaldybei papildomai pasistatyti 5 aukštus ant dabartinių 20. Juoba kad kelioms viešosioms įstaigoms šiuo metu rengiamos patalpos Ašmenos gatvėje”, – aiškino jis.
Remontui pinigų nėra
Tačiau miesto valdžia tikino negalinti laukti, kol bus suremontuotos Ašmenos gatvėje esančios savivaldybės patalpos. Anot G.Palucko, sutvarkyti jas ketinama tik per trejus metus. „Mes juk negalime tiek laukti”, – teigė jis.
Šios patalpos yra gana erdvios ir galėtų sutalpinti savivaldybės dangoraižyje nebeišsitenkančius darbuotojus. Tačiau, pasak J.Imbraso, jų remontui savivaldybė kol kas negali skirti pakankamai lėšų.