Neringiškiams teks ieškotis arklių

Per visą šalį nuvilnijęs nelegalių statybų skandalas neaplenkė ir vienintelio per Neringą besidriekiančio kelio.

Parkas – prieš

Dar šiemet jo rekonstrukciją ketinę tęsti kelininkai susidūrė su neįveikiama kliūtimi – anksčiau suderinto projekto nelaimina Kuršių nerijos nacionalinio parko direkcija, kadangi jis prieštarauja generaliniam planui.

Pagal šį planą parko teritorijoje kelių tinklas ir plotis nekeičiami. Danga gali būti atnaujinama nekeičiant kelio parametrų.

2001-aisiais buvo suderintas kelio rekonstrukcijos projektas, kuriuo rezervatuose leista krašto kelią į abi puses platinti po pusę metro, o draustinių ruožuose – iki metro ar pus-antro.

Pagal šį projektą jau yra rekonstruoti penki kilometrai kelio nuo sienos su Rusija iki Nidos, kertant griežčiausios apsaugos statusą turintį Grobšto rezervatą. Anot valstybinės įmonės „Klaipėdos regiono keliai” direktoriaus Petro Kaučiko, jei nebus leista praplatinti kelio Smiltynė–Nida, tada geriau iš viso nieko nedaryti, nes tai yra valstybės lėšų išmetimas į balą.

Medžiai auga per arti

Kelią projektuojančios bendrovės „Kelprojektas” direktorius Edmundas Kolakauskas tikino, kad nacionalinio parko direkcijos tvirtinimas, jog pusę metro praplatintas plentas keis nerijos kraštovaizdį, nėra rimtas argumentas.

Anot specialistų, prieš 30 metų nutiestas pagrindinis Neringos kelias nebeatitinka jokių normatyvų, jo priežiūra sudėtinga, per arti auga medžiai. Šiuo metu asfalto plotis yra 6,3 metro, o bendras kelio plotis – 8 metrai. Važiuojamąją dalį norima praplatinti iki 9 metrų.

Neringos meras Vigantas Giedraitis teigė, jog blogesnės būklės krašto kelio niekur kitur Lietuvoje nėra, jis primena sulopytą „ubago” nugarą.

Kai generaliniame plane buvo numatyta kelio neplėsti, į Neringą dar nevažiavo dviaukščiai turistiniai autobusai, o lengvieji automobiliai atrodė kur kas kukliau.

Jei situacija nesikeis, pasak Neringos valdininkų, neringiškiams vietoj automobilių teks pirkti arklius ir persėsti į vežimus.

Avarijų vis daugiau

Valstybinės saugomų teritorijų tarnybos prie Aplinkos ministerijos direktorės pavaduotoja Rūta Gruzdytė pripažino, jog į bet kokią statybą Neringoje šiuo metu žiūrima pro didinamąjį stiklą. Tačiau, anot jos, kelią rekonstruoti reikia, o jei tam prieštarauja planas, jį gali koreguoti Vyriausybė.

„Jei Neringoje katalikų bažnyčios statybai buvo gautas Vyriausybės pritarimas, kodėl jo negalima gauti kelio rekonstukcijai?” – svarstė pareigūnė. Neringos kelio avaringumas yra labai didelis, pernai jame užfiksuota 111 autoįvykių. Neringos policijos komisariato Viešosios policijos pareigūno Rimo Milkinto teigimu, penkiasdešimties kilometrų nerijos ruože būna daugiau autoįvykių nei autostradoje Vilnius–Klaipėda.

Pasak R.Milkinto, Neringos kelyje vairuotojai susiduria su pavojais – kelias labai vingiuotas, matomumas – prastas, čia nuolat išbėga laukiniai žvėrys, dėl kurių padvigubėjo autoįvykių. Neringos policijos pareigūnams nepavyko pasiekti, kad palei Smiltynės–Nidos kelią būtų iškirsti didesni, itin eismui pavojingi medžiai. Viliamasi, jog tai įvyks rekonstrukcijos metu.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Lietuvoje su žyma , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.