Mobiliosios pramogos – spąstai vartotojams

Ryšių reguliavimo tarnyba (RRT) perspėja gyventojus neužkibti ant mobiliųjų paslaugų teikėjų kabliuko. Vis daugiau vartotojų praranda budrumą, todėl moka nemenkas sąskaitas.

Ragina įsigilinti į įkainius

„Pastaruoju metu pastebime, kad daugėja skundų dėl trumpaisiais numeriais teikiamų paslaugų, todėl raginame vartotojus įsigilinti į įkainius ir sąlygas”, – sakė RRT Elektroninių ryšių departamento direktorius Eugenijus Žvalionis.

Augant padidinto tarifo numerių ir mobiliųjų pramogų skaičiui, vartotojai tampa neatidūs ir dėl to skaudžiai nukenčia. Gyventojai mano gausiantys labai pigių ar visai nemokamų paslaugų arba nesitiki, kad paskambinus ar išsiuntus SMS žinutę bus užsakytos periodinės mokamos paslaugos. Pastarųjų atsisakyti dažniausiai nebūna labai paprasta.

Be to, balsuojant, vykstant loterijoms, paskambinus tokiu numeriu ar nusiuntus trumpąją žinutę nepateikiamas patvirtinimas, kad veiksmas atliktas sėkmingai, nes paslaugų teikėjai to daryti neprivalo. Tuomet bandoma skambutį ar trumpąją žinutę pakartoti – ir taip ne vieną dešimtį kartų.

Nusprendė tik informuoti

„Nuostolių būna įvairių – nuo keliasdešimties iki kelių šimtų litų. Neretai pasitaiko ir atvejų, kai paslaugomis naudojasi nepilnamečiai, aiškiai nesuvokdami padarinių. Tokiu atveju siūlome tėvams griežčiau kontroliuoti atžalas ar užblokuoti skambučius tam tikrais numeriais”, – tikino E.Žvalionis.

Daugėjant skundų RRT perspėja vartotojus, tačiau imtis konkrečių veiksmų neketina. „Šiuo metu kaupiame skundus. Jei problema paaštrės, svarstysime galimybę tobulinti teisės aktus ar numatyti griežtesnius įpareigojimus operatoriams”, – planais dalijosi elektroninių ryšių specialistas.

Gavusi keletą panašių skundų RRT informuoja visuomenę, o paslaugų teikėjai raginami atsižvelgti į gautą informaciją. „Situacija nuolat stebima ir problemos didėjimo nematyti”, – ramino E.Žvalionis.

Ėmėsi veiksmų

Nors problemos mastas ne itin didelis, RRT jau anksčiau ėmėsi veiksmų ir apribojimų mobiliųjų paslaugų teikėjams.

„Operatoriai įpareigoti prieš suteikdami paslaugą nurodyti jos įkainius. Paprastai klientas išklauso informaciją apie naudojimosi sąlygas bei tvarką ir gali pasirinkti, mokėti ar ne”, – teigė elektroninių ryšių specialistas.

E.Žvalionis linkęs dalį kaltės suversti ir vartotojams. Anot jo, dažnai pasitaiko atvejų, kai pramogautojai nevisiškai išsiaiškina paslaugos sąlygas, o tik gavę sąskaitas piktinasi ir kreipiasi į RRT.

Mokamos paslaugos Lietuvoje dažniausiai teikiamos ilgaisiais 900 XX XXX tipo arba trumpaisiais, pavyzdžiui, 13XX, 16XX, 18XX ir 19XXX standarto, numeriais.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Informacinės technologijos su žyma , , , .

1 atsiliepimas į "Mobiliosios pramogos – spąstai vartotojams"

  1. LAIMA

    tikra tiesa,kad galima kvailai papulti ant paslaugos,kuria periodiskai[kas trys dienos,sakykim]gauni.buvo labai nepaprasta jos atsisakyti.taip kad nesiuntinekit zinuciu is neturejomo ka veikti,gausite saskaitas ir jas reiks apmoketi.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.