Seimo komitetas nežino, kokį sprendimą priimti dėl alkoholio reklamos

Seimo Švietimo, mokslo ir kultūros komitetas nežino, kokį sprendimą priimti dėl alkoholio reklamos per televiziją, kuri nuo šių metų yra uždrausta.

Tačiau komitete jau susiformavo nuomonė, kad reikia atskiros pataisos, išaiškinančios, kas yra alkoholio reklama.

Komitetas nusiteikęs siūlyti pataisą, numatančią, kad alkoholio reklama visuomenės informavimo priemonėse būtų laikoma informacija, kurios nekūrė ir neužsakė pats viešosios informacijos skleidėjas ir tokia informacija nebuvo numatyta skleisti už atlygį reklamos tikslais.

Taip komitetas apsisprendė trečiadienį, dar kartą apsvarstęs Alkoholio kontrolės įstatymo pataisas dėl alkoholio reklamos transliavimo per televiziją.

Komitetas iš dalies atsižvelgė į socialdemokratų frakcijos narės Marijos Aušrinės Pavilionienės siūlymą svarstymus dėl alkoholio reklamos laikinai įšaldyti ir suformavus specialią darbo grupę kurti naują alkoholio reklamos tvarką, kuri tenkintų ir verslininkus, ir valstybines institucijas, ir alkoholio priešininkus.

Lietuvos radijo ir televizijos asociacijos prezidentas Paulius Kovas taip pat siūlė kurti tokią grupę, kad „nereikėtų kas mėnesį taisyti įstatymą, keičiant tai po vieną žodį, tai po sakinį”.

Komitetas kitą savaitę dar kartą svarstys visų suinteresuotų šalių pastabas dėl alkoholio reklamos transliavimo ir sprendimą priims trečiadienį.

„Vieningo sprendimo ir vieningos nuomonės nėra nei dėl vieno Seimo nario siūlymo”, – po komiteto posėdžio sakė jo pirmininkas valstietis liaudininkas Virginijus Domarkas.

Pasak jo, iškilo dar naujų aplinkybių dėl kai kurių Alkoholio kontrolės įstatymo nuostatų taikymo ir kontroliavimo, ar jos nepažeidžiamos.

Įstatymas numato, kad yra ribojama reklama, kurioje dalyvauja politikai, sportininkai, gydytojai, meno ir mokslo įžymybės ir garsūs visuomenės veikėjai, yra naudojamas jų asmuo, vardas, atvaizdas.

„Iškilo klausimas, kodėl Vartotojų teisių apsaugos tarnyba nuo 2004 metų šių draudimo nuostatų netaikė ir koks buvo jų motyvas”, – kalbėjo V.Domarkas.

Jis neatmeta galimybės, kad būtent šias nuostatas ignoravus vartotojų gynėjams, dabar Seimui bei atskiriems parlamentarams yra daromas spaudimas.

Pasak V.Domarko, keturios iš penkių valstybės institucijų, kurių buvo klausta nuomonės, įsitikinusios, kad sporto rungtynių transliacijos nepažeistų įstatymo. Kitos nuomonės laikosi tik vartotojų gynėjai.

Pataisų dėl alkoholio reklamos transliavimo svarstymas Seime numatytas šį penktadienį, tačiau pagrindiniam komitetui nepateikus nuomonės dėl jų, klausimas iš darbotvarkės bus išbrauktas.

Seimo pirmininko pirmasis pavaduotojas Česlovas Juršėnas BNS patikino, kad Seimo rudens sesija tikriausiai bus dar pratęsta kitą savaitę ir tada bus svarstomos alkoholio reklamos transliavimo pataisos. Tačiau jeigu sesija nebūtų pratęsta, prie pataisų būtų grįžtama tik pavasarį.

Iš naujo pataisas svarstyti Švietimo, mokslo ir kultūros komitetą įpareigojo Seimas, kuris praėjusią savaitę nepritarė Ekonomikos komiteto pozicijai leisti iki 15 proc. stiprumo alkoholio reklamą dieną ir nusprendė, kad pataisos komitetuose turi būti svarstomos iš naujo.

Prėjusią savaitę Seimo Sveikatos reikalų bei Švietimo, mokslo ir kultūros komitetai siūlė ir toliau per televiziją ir radiją drausti alkoholio reklamą nuo 6 valandos iki 23 valandos, išskyrus tiesiogiai iš užsienio retransliuojamas laidas bei televizijų rodomus ne stipresnio kaip 15 proc. alkoholio ir jo gamintojų pavadinimus, jų prekės ženklus bei logotipus, esančius sporto salėse bei kitose masinių renginių vietose.

Seimo Šeimos ir vaiko reikalų komisija trečiadienį nutarė remti alkoholio reklamos transliavimo draudimą nuo 6 val. iki 23 val. ir siūlo jį netaikyti natūralios fermentacijos alkoholiniams gėrimams, kurių tūrinė etilo alkoholio koncentracija neviršija 15 procentų, gaminančių arba jais prekiaujančių įmonių pavadinimams arba prekių ženklams pateiktiems sporto, koncertų, teatro spektaklių, kino ir videofilmų demonstravimo, kitų masinių renginių vietose ir matomiems šių renginių transliacijų ir retransliacijų metu.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Politika su žyma , , , , .

1 atsiliepimas į "Seimo komitetas nežino, kokį sprendimą priimti dėl alkoholio reklamos"

  1. Į sveikatą,

    Išsipagyriuokit, trezva galva bus laisviau apsispresti.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.